ضعف بدن

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست،ضعف بدنی،ضعف بدن در دوران بارداری،ضعف بدن و سرگیجه،ضعف بدن در بارداری،ضعف عمومی بدن نشانه چیست؟،ضعف شدید بدن نشانه چیست؟،ضعف ناگهانی بدن نشانه چیست،خستگی و ضعف بدن نشانه چیست،ضعف بدن نشانه ی چیست،ضعف و بی حالی بدن نشانه چیست،ضعف و خستگی بدن نشانه چیست

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد ضعف بدن و علل آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.ضعف بدن یک بیماری نیست بلکه یک شکایت است،ضعف بدن و خستگی احساسی است که توسط فرد و به صور مختلف از جمله : بی حالی ، کسالت و زود خسته شدن ، فقدان انگیزه و نیرو، ازدست دادن میل و علاقه به کارهای روزمره شادابی کم یا احساس یأس وناامیدی بیان می شود;همچنین به صورت احساس باطنی ضعف و میل شدید به استراحت یا خوابیدن نیز بیان می گردد.برای درمان ضعف بدن و تقویت قدرت بدنی روش های خانگی و استفاده از برخی خوراکی ها پیشنهاد می‌شود که همه بسیار مفید و عالی هستند. احساس خمودی و ضعف عمومی مشکلی نسبتا شایعی است که بسیاری از آدم‌ها در سراسر جهان با آن مواجه می‌شوند. به گفته‌ی مرکز درد و مراقبت‌های حمایتی، ضعف به عنوان فقدان نیروی عضلانی یا فیزیکی و این احساس که برای انجام هر فعالیت ساده‌ای در زندگی روزمره تلاش بیش‌تری مورد نیاز است، تعریف می‌شود.

خوردن غذای سالم بهترین درمان ضعف بدن

ممکن است احساس ضعف شما ناشی از کار فیزیکی بیش از حد، استرس‌های احساسی، نخوردن غذا، ضعیف بودن سیستم ایمنی، عدم خواب کافی یا کمبود مواد مغذی ضروری باشد. ضعف ممکن است سبب شود که شما احساس بی‌علاقگی، رخوت، نداشتن انرژی حتی برای انجام برخی از فعالیت‌های روزمره، خستگی یا خواب‌آلودگی داشته باشید. علائم و نشانه‌های دیگر می‌توانند وجود مشکل در خوابیدن، دشواری در تمرکز، از دست دادن اشتها و اضافه وزن باشند. برای این‌که احساس طراوت بیش‌تری در زندگی داشته باشید و پرانرژی‌تر باشید، باید از سیگار کشیدن و مصرف الکل پرهیز کنید، به اندازه‌ی کافی آب در طول روز مصرف کنید به طوری که بدن شما همیشه هیدراته بماند، وزن ایده‌آل بدن‌تان را حفظ کنید، به اندازه‌ی کافی بخوابید، دست کم نیم ساعت در روز به طور روزانه ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید. امروز، در این مقاله، می‌خواهیم برخی از بهترین راه‌حل‌های خانگی را برای از بین بردن ضعف معرفی کنیم. ثابت شده‌‌است که این روش‌های درمانی خانگی تاثیر مثبتی دارند و منجر به هیچ گونه عارضه‌ی جانبی نمی‌شوند. امیدوارم که این روش‌های طبیعی درمان ضعف بدن کمک‌تان کند که دست از نگرانی بردارید.

خواص قهوه برای ضعف بدن

این نخستین نکته در مورد درمان ضعف بدن به طور طبیعی است – یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع ضعف که دوست داریم در مقاله‌ی امروز معرفی کنیم و می‌خواهیم خوانندگان‌مان آن را یاد بگیرند، ‌در خاطر داشته باشند و برای همیشه از آن استفاده کنند. قهوه حاوی مقدار ایده‌آلی از کافئین است که می‌تواند مغز شما را حسابی بیدار کند و به افزایش فوری انرژی‌تان کمک کند. قهوه همچنین می‌تواند باعث افزایش استقامت شما، بهبود میزان متابولیسم، بهبود تمرکز و کاهش درد نیز بشود. بیش از ۲ فنجان قهوه در روز ننوشید زیرا ممکن است ریسک بروز بی‌خوابی و اضطراب را افزایش دهد. اگر می‌توانید قهوه را در مقادیر مناسب بخورید و میزان مصرف خود را در حد اعتدال حفظ کنید، هیچ صدمه‌ای به سلامتی‌تان وارد نخواهد شد.

خواص انبه برای ضعف بدن

آیا انبه دوست دارید؟ من مطمئن هستم که بسیاری از آدم‌های دنیا دیوانه‌ی این میوه‌ی خوشمزه و مغذی هستند. در واقع، انبه یکی از بهترین ابرخوراکی‌ها است که می‌تواند به آدم‌ها کمک کند تا بسیاری از مشکلات سلامتی را در خود از بین ببرند. انبه یک میوه‌ی آبدار و شیرین است که حاوی مقادیر مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌توانند کمک‌تان کنند وضعیت سلامتی‌تان را در حد بهینه نگه دارید. انبه همچنین منبع عالی مس، منیزیم، پتاسیم و فیبر غذایی است. علاوه بر این، آهن موجود در انبه می‌تواند با افزایش گلبول‌های قرمز درون بدن به مبارزه با کم خونی کمک کند. همچنین انبه دارای مقدار زیادی نشاسته است که می‌تواند به قند تبدیل شود و فورا برای‌تان انرژی تامین کند. در این‌جا ۲ راه ساده برای درمان ضعف بدن و استفاده از انبه برای کاهش آن می‌بینید: ۱. خیلی ساده باید یک انبه را برش بزنید. روی برش‌ها مقداری پودر هل، مقدار اندکی زعفران، ۱ قاشق چایخوری عسل و مقداری گلاب بریزید. برای جلوگیری از ضعف ایجاد شده در اثر از دست دادن بیش از حد خون، این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید. ۲. روش دیگر این است که می‌توانید، هر زمانی که احساس ضعف دارید، یک لیوان میلک‌شِیک انبه بخورید تا فرآیند‌ی تولید انرژی را افزایش دهد. این در واقع یکی از مؤثرترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن ضعف است که دوست داشتیم در این مقاله معرفی کنیم و می‌خواهیم که خوانندگان‌مان یاد بگیرند و یادشان باشد که هر روز از آن استفاده کنند.

خواص بادام برای ضعف بدن

یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای درمان ضعف بدن که به آدم‌ها کمک می‌کند تا از این مشکل در خانه و طی مدت کوتاهی خلاص شوند، استفاده‌ی منظم از بادام است. بادام غنی از ویتامین E است و می‌تواند به شما در بهبود انرژی و توانایی‌تان برای مبارزه با علائم مختلف ضعف کمک کند. علاوه بر این، میزان زیاد منیزیم موجود در بادام نقش مهمی در تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به منابع انرژی ایفا می‌کند. کمبود خفیف منیزیم نیز می‌تواند در برخی از موارد منجر به ضعف شود. برای استفاده از بادام جهت مقابله با ضعف و رفع آن می‌توانید یکی از دو راه زیر را امتحان کنید: – اول این‌که وقتی بیرون می‌روید، باید با خودتان کمی بادام بوداده داشته باشید تا هر زمان که احساس ضعف و خستگی می‌کنید، آنها را مصرف کنید، و به این ترتیب فورا انرژی‌تان را افزایش بدهید. – روش دیگر این است که باید ۱ انجیر خشک، ۲ بادام و کمی کشمش را در آب خیس بگذارید و اجازه دهید که آنها به مدت یک شب تا صبح در آب بمانند. صبح روز بعد، کشمش، انجیر و بادام را دربیاورید و آب را مصرف کنید. بادام‌ها را پوست بکنید و بخورید و سپس انجیر و کشمش را مصرف کنید.

خواص مغزها برای ضعف بدن

بین تمام کارهای ریز و درشتی که انجام می‌دهید یک مشت آجیل میل کنید. بادام و فندق سرشار از منیزیم هستند که به سلول‌های ما، در جهت تولید انرژی کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مغزهای روغنی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند که با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. فندق سرشار از گلوسیدهاست که منبع اصلی تولید انرژی است

خواص موز برای ضعف بدن

این مورد آخرین روش درمانی برای درمان ضعف بدن است اما در واقع یکی از مهم‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل محسوب می‌شود که دوست داریم خوانندگان این مقاله آن را یاد بگیرند، به یاد داشته باشند و استفاده کنند! موز منبع خوبی از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که می‌تواند انرژی زیاد و فوری به شما بدهد. علاوه بر این، موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، ماده‌ای معدنی که بدن شما برای تبدیل قند به انرژی لازم دارد. محتوای بالای فیبر موجود در موز نیز می‌تواند به حفظ سطح گلوکز سالم در خون کمک کند. دو راه برای استفاده از موز برای مقابله با مشکل ضعف وجود دارد: – یک موز رسیده را همراه با ۱ قاشق غذاخوری عسل ۲ بار در روز مصرف کنید تا از بروز احساس ضعف جلوگیری کنید و کل بد‌ن‌تان را تقویت کنید. – هر گاه احساس ضعف می‌کنید، فقط باید ۱ یا ۲ عدد موز تازه مصرف کنید یا یک اسموتی موز بنوشید. در این مقاله فهرست کامل بهترین درمان‌های خانگی را برای درمان ضعف بدن در اختیار شما و دیگر افرادی گذاشتیم که به دنبال بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ضعف و درمان سریع آن هستند بدون این‌که لازم باشد زمان، پول و تلاش بیش از حدی را صرف کنند. بنابراین، افراد دچار این مشکل باید روش‌های درمانی طبیعی و داروهای خانگی را که در این مقاله معرفی شده‌است را یاد بگیرند و از آنها در اسرع وقت استفاده کنند تا به بدن و ذهنی سالم دست بیابند بدون این‌که مجبور به تحمل هر گونه عارضه‌ی جانبی ناخواسته باشند.

انگور درمان ضعف بدن

یکی از میوه هایی که برای درمان ضعف بدن و خستگی میتوان استفاده کرد انگور است.مصرف انگور خستگی را برطرف می‌کند و به دلیل داشتن پتاسیم برای برطرف کردن ضعف بدن مفید است. مصرف آب انگور تازه می‌تواند یبوست که عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بوی بد دهان را از بین برد.غوره حالت کال انگور است و برای درست کردن سرکه استفاده می‌شود و سرکه حاصل از تخمیر دانه‌های انگور در تسکین خارش‌های پوستی و جلدی مؤثر است.انگور سرشار از پتاسیم است که برای درمان ضعف بدن مفید است. افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌تواتند مفید باشد. انگور برای سلامت قلب، ریه و کلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.دانه‌های خشک انگور صفرا و بلغم را رفع می‌کند. اتصالات را قوی می‌کند و حالت‌های خستگی و ضعف بدن را برطرف می‌کند. روغن هسته انگور حاوی اسید‌های چرب غیر اشباع است که مصرف آن بسیار مفید است.

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست

جو برای درمان ضعف

یکی دیگر از مواد غذایی که میتوان از آن برای درمان ضعف بدن استفاده کرد جو است.جو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص دارویی است. جو غذایی بسیار مقوی است. جوشانده ‏ی حاصل از مخلوط دانه‏ های جو همراه با جوی دوسر و گندم ماده غذایی بسیار مقوی در درمان ضعف بدن است. جو دارای مقادیر بالایی از فسفر است و بنابراین برای وضعیت عصبی و فعالیت‏ های ذهنی بسیار مفید است.

خواص توت فرنگی برای ضعف بدن

نکته‌ی دیگری برای درمان ضعف بدن و در واقع یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی رفع ضعف که باید بدانید استفاده از توت‌فرنگی است. توت‌فرنگی علاوه بر این‌که کالری کمی به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه می‌کند، سبب می‌شود که در طول روز خودتان را پرانرژی‌تر احساس کنید. توت‌فرنگی سرشار است از ویتامین C – آنتی‌اکسیدانی که می‌تواند به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، شما می‌توانید مقدار زیادی آب، فیبر و منگنز از این میوه‌ی مغذی و خوشمزه دریافت کنید.اگر دوست دارید از توت‌فرنگی برای کاهش ضعف عمومی و خلاص شدن از شر آن برای همیشه استفاده کنید، می‌توانید یکی از دو روش زیر را امتحان کنید: ۱. شما می‌توانید خیلی ساده توت‌فرنگی بخورید یا آنها را با انواع میوه‌های دیگر ترکیب کنید و یک سالاد میوه‌ی پر از فیبر و کم‌کالری داشته باشید. ۲. همچنین می‌توانید هر زمان که احساس ضعف داشتید، نصف لیوان آب توت‌فرنگی تازه بنوشید.

خواص شیرین بیان برای ضعف بدن

یکی دیگر از درمان‌های خوب برای درمان ضعف بدن استفاده‌ی منظم از شیرین‌بیان است. شیرین‌بیان نه تنها یک ماده‌ی درمانی طبیعی است، بلکه وقتی که پای درمان‌های خانگی ضعف به میان می‌آید، این گیاه دارویی در راس فهرست قرار می‌گیرد! شیرین‌بیان در واقع یک گیاه شگفت‌انگیز است که می‌تواند به مبارزه با علائم و نشانه‌های ضعف کمک کند. این داروی گیاهی می‌تواند به طور طبیعی آزاد شدن هورمون‌های آدرنال را که بدن تولید می‌کند، تحریک کند و به این ترتیب متابولیسم و انرژی شما را افزایش دهد. اگر شما بخواهید از این داروی گیاهی برای مقابله با مشکل ضعف استفاده کنید، فقط دو مرحله‌ی ساده وجود دارد که باید دنبال کنید: ۱. ۲ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری پودر شیرین‌بیان را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید. ۲. برای این‌که پرانرژی‌تر باشید، باید این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید. نکته: در بعضی موارد، شیرین‌بیان می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد، بنابراین قبل از مصرف آن به صورت منظم، باید به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از هر خطری با پزشک‌تان مشورت کنید. در واقع، استفاده از شیرین‌بیان یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای از بین بردن ضعف است و افرادی که با این مشکل روبه‌رو هستند باید آن را یاد بگیرند و برای همیشه از آن استفاده کنند!

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست

خواص تخم مرغ برای ضعف بدن

یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ضعف بدن که باید بدانید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل است. تخم‌مرغ سرشار است از مواد مغذی ضروری از جمله پانتوتنیک اسید، ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین A، آهن و پروتئین. مصرف فقط یک تخم‌مرغ در روز به شما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی احساس بهتری داشته باشید. شما می‌توانید یک ساندویچ تخم‌مرغ، یک تخم‌مرغ حسابی پخته یا املت تخم‌مرغ و سبزیجات سبز یا پنیر میل کنید. فکر نکنید که تخم‌مرغ فقط می‌تواند شکم‌تان را پر کند، زیرا این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به شما انرژی بیش‌تری نیز بدهد!

خواص جینسینگ برای ضعف بدن

استفاده از جینسینگ، یکی از بهترین روش‌های درمانی خانگی برای درمان ضعف بدن است که افراد دچار این مشکل نباید آن را نادیده بگیرند. جینسینگ، که قرن‌هاست به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند و مفید شناخته می‌شود، می‌تواند به آدم‌ها در هر زمانی که دچار ضعف می‌شوند، انرژی فراوانی بدهد. طبیعت تسکین‌دهنده و آرام این گیاه نیز به آرامی و به صورت مثبت روی عصب‌های شما تاثیر می‌گذارد. فقط ۴ گام ساده و کوتاه وجود دارد که باید هنگام استفاده از این داروی گیاهی جهت مقابله با مشکل ضعف و از بین بردن آن، پیگیری کنید: – ۱ ریشه‌ی جینسینگ را به صورت نازک برش بزنید. – ۸ تا ۱۰ برش جینسینگ را در ۳ فنجان آب و روی حرارت کم به مدت حدود ۱۵ دقیقه دم بگذارید. – این محلول را صاف کنید، برای افزودن طعم بیش‌تر به آن عسل را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود. – هر زمانی که لازم بود روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای جینسینگ بنوشید. توجه: جینسینگ برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

خواص شکلات برای ضعف بدن

زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث می شود حالات و روحیات افراد تغییر کند. شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود.

خواص انگور فرنگی هندی برای ضعف بدن

انگور فرنگی هندی به لطف خواص قدرتمندی که دارد، یکی دیگر از داروهای خانگی مفید برای درمان ضعف بدن است. انگورفرنگی هندی که به نام آمله نیز شناخته می‌شود، یک میوه‌ی بسیار مغذی است که می‌تواند به بهبود سطح انرژی بدن کمک کند. این میوه یک منبع عالی فسفر، کربوهیدرات، آهن، پروتئین، کلسیم و ویتامین C است. شما فقط باید روزانه یک عدد انگور هندی یا آمله بخورید تا بتوانید سیستم ایمنی ضعیف خود را به طور موثری تقویت کنید. برای استفاده از آمله یا انگورفرنگی هندی جهت درمان ضعف بدن می‌توانید این گام‌های ساده را دنبال کنید: – برای استخراج آب تازه‌ی این میوه، دانه‌ی مقداری انگورفرنگی هندی را بیرون بیاورید و آنها را در دستگاه آبمیوه‌گیری بریزید. – ۲ قاشق غذاخوری آب انگور فرنگی را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید. – ترکیب به‌دست آمده را ۲ تا ۳ بار در روز و به مدت یک هفته مصرف کنید. در واقع، این ترکیب نیز یکی از موثرترین داروهای طبیعی برای خلاص شدن از شر ضعف عمومی به طور طبیعی است – یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای ضعف – که دوست داشتیم در این مقاله عنوان کنیم و افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند باید آن را یاد بگیرند و برای همیشه از آن استفاده کنند.

خواص آلو برای ضعف بدن

میوه هایی بارنگ قرمز در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت های بی نظیر است . یکی از این میوه های قرمز رنگ آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آنها در این بخش اشاره می شود. آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین های A , B , C و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

خواص پرتقال برای ضعف بدن

پرتقال قهرمان انرژی بخشی است. این میوه سرشار از ویتامین ‌C می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز در سلامت نگه می‌دارد و از سلول‌های ما محافظت می‌کند. ویتامین C نسبت به نور و گرما بسیار حساس است. خوشبختانه پوست کلفت و طعم نسبتا ترش پرتقال باعث می‌شود که بیش‌ترین میزان ویتامین C آن حفظ شود. یک عدد پرتقال 70 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند که معادل نیمی از نیاز روزانه است. توصیه می‌کنیم پرتقال‌های تازه را انتخاب و مصرف کنید. تا می‌توانید مصرف آب پرتقال‌های صنعتی را محدود کنید. توجه داشته باشید که مرکبات دیگر مانند گریپ‌فروت، نارنگی و لیموترش نیز حاوی این ویتامین هستند.

خواص شیر برای ضعف بدن

یکی دیگر از داروهای خانگی ضعف، که دوست داریم در این مقاله به آن اشاره کنیم استفاده از شیر است. شیر، بهترین منبع ویتامین B است که می‌تواند به طور موثر به کاهش ضعف کمک کند. علاوه بر این، شیر یک منبع عالی کلسیم است که می‌تواند به حفظ سلامت عضلات و استخوان‌های شما کمک کند. ۳ راه ساده برای استفاده از این داروی طبیعی جهت درمان ضعف بدن وجود دارد: – برای استفاده از این ماده، فقط باید به یک لیوان شیر گرم ۱ قاشق چایخوری کره‌ی مایع اضافه کنید. ترکیب به‌دست آمده را ۲ بار در روز مصرف کنید و به این ترتیب قادر خواهید بود تا ضعف خود را که به دلیل از دست دادن بیش از حد خون است درمان کنید. – شما همچنین می‌توانید ۲ عدد انجیر را در یک فنجان شیر بجوشانید. انجیر آب پز شده و همین‌طور شیر را مصرف کنید، و به این ترتیب می‌توانید قدرت و استقامت بیش‌تری به‌دست بیاورید. – هر زمانی که ضعف دارید، فقط باید یک فنجان شیر گرم را با ۱ قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید تا عطر و طعم شیر را افزایش دهید.

خواص ماهی آزاد برای ضعف بدن

ماهی آزاد سرشار از امگا 3 می‌باشد. این اسیدهای چرب ضروری برای عملکرد خوب بدن و تقویت سیستم ایمنی فوق‌العاده است. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که این اسیدهای چرب خواص ضدخستگی نیز دارند. علاوه بر این، ماهی آزاد حاوی ویتامین B1 می‌باشد که برای تبدیل قند به انرژی، لازم و ضروری است. 100 گرم ماهی آزاد نیاز روزانه‌ی ما به امگا3 ها را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم که هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید. توجه داشته باشید که پخت طولانی‌مدت باعث از بین رفتن امگا3 ها می‌شود. ماهی ساردین نیز جزو منابع امگا3 ها می‌باشد.

تشخیص ضعف بدن

اگر بدون هیچ دلیلی دچار ضعف ناگهانی بدن شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. باید بدانید که چه مدت است این احساس را دارید و کدام ماهیچه‌هایتان سست شده‌اند چون احتمالا پزشک‌تان سؤال‌هایی در این رابطه از شما می‌پرسد.‌ او ممکن است در مورد دیگر نشانه‌های بیماری و سابقه‌ی پزشکی خانواده‌تان هم سؤال‌هایی داشته باشد. احتمالا پزشک‌تان بازتاب (رفلکس) و احساس ماهیچه‌هایتان را معاینه می‌کند و در صورت لزوم ممکن است انجام آزمایش‌های دیگری را هم توصیه کند مانند: ام‌آر‌آی (MRI) یا سی‌تی‌اسکن (CT) برای بررسی ساختار داخلی بدن؛ آزمایش‌های عصبی برای بررسی کارایی سیستم عصبی؛ برق‌نگاری ماهیچه (EMG) برای بررسی فعالیت عصب‌های درون ماهیچه‌ها؛ آزمایش خون برای بررسی احتمال عفونت یا بیماری‌های دیگر.

خواص گوشت قرمز برای ضعف بدن

گوشت قرمز منبع آهن می‌باشد که برای تولید انرژی بسیار مفید است. آهن موجود در گوشت قرمز بیشتر از آهن سبزیجات جذب بدن می‌شود. علاوه بر این، گوشت قرمز حاوی پروتئین‌های حیوانی نیز می‌باشد.200 گرم گوشت نیمی از نیاز روزانه‌ی ما به آهن را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی نکنید و از کباب کردن طولانی مدت آن بپرهیزید. گوشت بوقلمون نیز حاوی آهن بوده و چربی کمی دارد.

40 علت برای ضعف بدن

۱. سندروم خستگی مزمن (CFS)

سندروم خستگی مزمن نوعی بیماری است که باعث ناتوانی می‌شود و ویژگی بارز آن احساس خستگی زیاد بدون هیچ دلیل علمی و پزشکی است.

۲. تحلیل عضلانی

تحلیل عضلانی مجموعه‌ای از بیماری‌هاست که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و آنها را تضعیف می‌کند. این آسیب و ضعف به علت کمبود پروتئین اتفاق می‌افتد.

۳. درماتومیوزیت

درماتومیوزیت یک بیماری التهابی نادر در ماهیچه‌هاست که با سوزش همراه است.

۴. فلج اطفال

پولیو یا فلج اطفال یک بیماری به شدت واگیردار است که به دلیل حمله‌ی ویروس‌ها به سیستم عصبی بدن اتفاق می‌افتد.

۵. کمبود سدیم خون (هیپوناترمی)

کمبود سدیم خون وقتی اتفاق می‌افتد که تعادل میزان آب و سدیم در بدن به هم بخورد. افت سریع سدیم خون می‌تواند علت ضعف ناگهانی بدن، سردرد، حالت تهوع و گرفتگی عضله باشد.

۶. نرمی استخوان یا راشیتیسم

این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود و مشکلات زیادی برای سلامتی به‌وجود می‌آورد.

۷. ضربه‌ی مغزی (کانکاشن)

این بیماری جزو موارد اورژانسی است که وضعیت هوشیاری را تغییر می‌دهد به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

۸. کمبود پتاسیم خون (هیپوکالمی)

کمبود پتاسیم خون باعث خستگی، ضعف و نامنظم شدن ضربان قلب می‌شود.

۹. سستی ماهیچه‌های صورت (میاستنی گراویس)

سستی ماهیچه‌های صورت یک بیماری عصبی-عضلانی است که ماهیچه‌های اسکلتی را فلج می‌کند و ممکن است باعث افتادگی پلک و دوبینی شود.

۱۰. درد اعصاب (نورالژی)

نورالژی درد شدیدی است که به دلیل آسیب‌دیدگی اعصاب به‌وجود می‌آید. آسیب اعصاب ممکن است در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفتد اما معمولا در گردن و صورت شایع‌تر است.

۱۱. سکته‌ی مغزی

سکته‌ی مغزی یک وضعیت اضطراری پزشکی است که به درمان و مراقبت فوری احتیاج دارد.

۱۲. مهره‌ی سریده

جابه‌جایی مهره ممکن است در هر قسمتی از ستون فقرات (از گردن تا لگن) رخ بدهد.

۱۳. بیماری گریوز

گریوز یک بیماری خودایمن است که باعث می‌شود غده‌ی تیروئیدتان بیش از اندازه هورمون تیروئید ترشح کند.

۱۴. پی‌آسیبی محیطی (پریفرال نوروپاتی)

پریفرال نوروپاتی نوعی بیماری است که در اثر آسیب اعصاب ایجاد می‌شود.

۱۵. هیپرکلسمی

هیپرکلسمی نوعی بیماری است که به دلیل زیاد بودن کلسیم موجود در خون اتفاق می‌افتد.

۱۶. هیپوتیروئیدیسم (کم‌کاری تیروئید)

غده‌های تیروئید هورمونی ترشح می‌کنند که میزان مصرف انرژی سلول‌ها (متابولیسم) را کنترل می‌کند. هیپوتیروئیدیسم زمانی اتفاق می‌افتد که این هورمون‌ها به اندازه‌ی کافی ترشح نشوند. اگر به این بیماری توجه نشود ممکن است باعث چاقی مزمن( درباره عوامل چاقی بیشتر بدانید) و بیماری‌های قلبی شود.

۱۷. تحلیل عضلانی دوشِن

یکی از ۹ نوع تحلیل عضلانی، تحلیل عضلانی دوشن است که یک اختلال ژنتیکی به شمار می‌رود. این بیماری ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند و حتی ممکن است به مرگ منجر شود.

۱۸. سکته‌ی خفیف مغزی

سکته‌ی خفیف در اثر کاهش ناگهانی جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد.

۱۹. بیماری لوگریگ

اسکرولز جانبی آمیوتروفیک یا لوگریگ نوعی بیماری است که به مغز و ستون فقرات آسیب می‌زند و باعث می‌شود که کنترل ماهیچه‌های والنتاری از دست برود.

۲۰. رابدومیولیزیس

رابدومیولیزیس نوعی بیماری است که بافت ماهیچه را از بین می‌برد و معمولا در اثر جراحت به وجود می‌آید.

۲۱. تحلیل عضلانی بِکِر

تحلیل عضلانی بکر نوعی بیماری ژنتیکی است که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و به از دست رفتن بافت منجر می‌شود.

۲۲. تب روماتیسمی

تب روماتیسم از عوارض گلودرد میکروبی است که اگر به آن رسیدگی نشود به قلب آسیب جدی می‌رساند.

۲۳. پورفیری

پورفیری نوع نادری از بیماری‌های ژنتیکی خونی است که باعث اختلال در تولید همو می‌شود. همو بخش مهمی از هموگلوبین خون است. رایج‌ترین نوع این بیماری پوستی، تاردا نام دارد که با تاول زدن خود را نشان می‌دهد.

۲۴. سندروم گیلن باره

سندروم گیلن‌باره نوعی بیماری خودایمنی نادر و خطرناک است. بیماری‌های عفونی مثل آنفولانزای شدید و یا عفونت شُش‌ها باعث این بیماری می‌شوند.

۲۵. آکرومگالی

آکرومگالی اختلال هورمونی نادری است که به دلیل زیاد بودن هورمون رشد به‌وجود می‌آید. این بیماری به رشد بیش از حدمنجر می‌شود.

۲۶. بوتولیسم

بوتولیسم (سم بوتولیسم) یک بیماری نادر اما جدی است که از راه غذا، خاک آلوده و زخم باز منتقل می‌شود.

۲۷. استخوان شکننده

۲۸. آنوریسم مغزی

آنوریسم یک بیرون‌زدگی به‌صورت حباب در جدار شریان‌های مغزی است. این بیماری غیرقابل پیش‌بینی است و مشکلات زیادی برای فرد به‌وجود می‌آورد.

۲۹. آماس مغز

آماس مغز در واقع ورم بافت مغز است که معمولا ویروس‌های عفونی عامل به‌وجود آمدن این بیماری هستند، البته در بعضی موارد باکتری‌های عفونی هم باعث این بیماری می‌شوند.

۳۰. جذام

جذام یک بیماری مزمن، وخیم، عفونی و میکروبی است که اگر درمان نشود نقص ایجاد می‌کند و به ظاهر فرد آسیب می‌زند.

۳۱. هیپرپاراتیروئیدیسم

هیپرپاراتیروئیدیسم نوعی بیماری است که باعث می‌شود غده‌های پاراتیروئید بیش از حد هورمون پاراتیروئید ترشح کنند.

۳۲. عفونت ویروسی وست نایل

۳۳. آدرنولکودیستروفی

آدرنولکودیستروفی نوعی بیماری است که به دستگاه عصبی و غدد فوق کلیوی آسیب می‌رساند.

۳۴. ابتالیپوپروتئینا

ابتالیپوپروتئینا نوعی بیماری ارثی است که مانع جذب کامل چربی خوراکی می‌شود

۳۵. تنگی آئورت

تنگی آئورت نوعی نقص عضو مادرزادی است که در آن بخشی از آئورت تنگ و منقبض می‌شود و باعث ضعف ناگهانی بدن می‌شود.

۳۶. تیروئید تحتِ‌حاد

تیروئید تحت‌حاد نوع نادری از التهاب تیروئید است.

۳۷. سندروم چِدیاک هیگاشی

چدیاک هیگاشی نوعی آلبینیسم نادر است که مشکلات زیادی برای بینایی به‌وجود می‌آورد.

۳۸. نورالژی پِست‌هرپتیک

درد اعصاب پست‌هرپتیک از عصب‌هایی که حین بروز بیماری شینگلز آسیب دیده‌اند ناشی می‌شود.

۳۹. آتاکسی فردریش

آتاکسی فردریش یک بیماری ژنتیکی نادر است که باعث ایجاد مشکل در راه رفتن، از بین رفتن حس دست‌ها و پاها و ضعف در گفتار می‌شود.

۴۰. بیماری کرَب

کرب بیماری نادری است که معمولا به دستگاه عصبی آسیب می‌رساند. این بیماریِ ژنتیکی، ارثی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید : خستگی ♥ خستگی چشم