فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

شعر در مورد جغرافیا

شعر در مورد جغرافیا

شعر در مورد جغرافیا ,شعر درباره جغرافیا,شعر در مورد جهت های جغرافیایی,شعری درباره جغرافیا,شعر درباره ی جغرافیا,شعری درباره ی جغرافیا,شعر جغرافیایی,شعر جبر جغرافیایی,شعر جبر جغرافیایی محسن نامجو,شعر جبر جغرافیایی نامجو,شعر جغرافیا کاظمی,شعر جغرافیای کاظمی,شعر جغرافیا از کاظمی,شعر جغرافیای عشق,شعر جغرافیا پنجم

شعر در مورد جغرافیا

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد جغرافیا برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

روزی نو

آغازی نو

جغرافیای بوسه ی من، کجایی؟

تا در سپیده های تو پهلو گیرم

شعر در مورد جغرافیا

در این جغرافیای خسته ی بلاتکلیف

که دامن پرخارش را تا آخر دنیا کشیده است

گریه ام می گیرد

نه برای رفتار متروک ابر

یا روزنامه های عصر

یا جمعه های دیوانه،

برای تنهایی، تعمید، دانایی، عشق،

شادمانی ِ از کف رفته،

برای ماهیان

با آن پوست ِ پولک پولکشان

که به رودخانه نیامده اند

و برای هر آنچه به زندگی پیوندمان می دهد.

شعر درباره جغرافیا

تنها مرز میان ما

همین پیراهنی ست

که بر تن کرده ام.

مرا فتح کن…

این جغرافیا را تغییر بده!

شعر در مورد جهت های جغرافیایی

آنگاه که تسلیم آغوشت می شوم

جغرافیایی خلق می شود

به نام آرامش…

شعری درباره جغرافیا

بعدها

کسی دفتر شعرم را پاره می کند

نام تو

همه جغرافیای رنج مرا طی می کند

و تو جاودانه می شوی

شعر درباره ی جغرافیا

همه ی شهرهای دنیا

در نقشه ی جغرافیا

به نظرم نقطه های خیالی اند

مگر یک شهر

شهری که در آن عاشق ات شدم

شهری که بعد از تو وطنم شد…

شعری درباره ی جغرافیا

اگر تو به ارتفاع چوبی این سقف قناعت کنی

یقین، دنیا را درون کلبه ای جای داده ام

بی آنکه هیچ جغرافیایی از حقیقت

به اندازه آغوش تو خبر داشته باشد.

شعر جغرافیایی

من در جریان زندگی نیستم،

تو در جریان باش !

که دارم با نسیم

جغرافیای صورتت را لمس میکنم،

کاش بودی

شعر جبر جغرافیایی

تو آخرین سرزمینی

باقی مانده در جغرافیای آزادی !

تو آخرین وطنی هستی

که از ترس و گرسنگی ایمنم می کند

شعر جبر جغرافیایی محسن نامجو

کمی با من بنشین

تا در آن نقشه جغرافیایی عشق، تجدید نظر کنیم

بنشین تا ببینیم

تا کجاها مرز چشمان توست

تا کجاها مرز غم های من

کمی با من بنشین

تا بر سر شیوه ای از عشق

به توافق برسیم …

شعر جبر جغرافیایی نامجو

عشق

این است که جغرافیایی نداشته باشد

و تو

تاریخی نداشته باشی

عشق این است که تو

با صدای من سخن بگویی

با چشمان من ببینی

و هستی را

با انگشتان من

کشف کنی.

شعر جغرافیا کاظمی

تو

جغرافیای من

تو

وطن من

تو

آن لکه مادرزادی لجوج من

تو

همان منِ در قلب من هستی

شعر جغرافیای کاظمی

دلم قلمرو جغرافیای ویرانی ست

هوای ناحیه‌ ی ما همیشه بارانی ست

دلم میان دو دریای سرخ مانده سیاه

همیشه برزخ دل تنگه ی پریشانی ست

شعر جغرافیا از کاظمی

عشقت به من آموخت که چگونه عشق

جغرافیای روزگار را در هم می پیچد

به من آموخت

وقتی که عاشقم زمین از چرخش باز می ماند

شعر جغرافیای عشق

باز می گردم

تصویر پایان

نومیدم می کند

کلاف درهم این جاده ها

جغرافیای سفرهای ناتمام من است

شعر در مورد جغرافیا

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد اسم آزاده

شعر در مورد اسم آوا

شعر در مورد اسم آرش

شعر در مورد به نام خدا

شعر ضد دختر

کم خونی مینور

علایم و درمان تالاسمی یا کم خونی مینور در بارداری و ازدواج

کم خونی مینور ,کم خونی مینور چیست,کم خونی مینور و ازدواج,کم خونی مینور در کودکان,کم خونی مینور در بارداری,کم خونی مینور و ماژور,کم خونی مینور و درمان,کم خونی مینور در زنان باردار,کم خونی مینور وبارداری,کم خونی مینور در ازدواج,کم خونی مینور چیست,درمان کم خونی مینور چیست,علائم کم خونی مینور چیست,علایم کم خونی مینور چیست,کم خونی تالاسمی مینور چیست,علت کم خونی مینور چیست,کم خونی مینور و ماژور چیست,کم خونی مینور برای ازدواج,کم خونی مینور در نوزادان,درمان کم خونی مینور در کودکان,علایم کم خونی مینور در کودکان

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

در ادامه این مطلب با توضیحات مفید و جامع در مورد کم خونی مینور و راه های درمان و علایم بیماری ( تالاسمی مینور ) برای ازدواج یا مشکلات آن در بارداری آشنا خواهید شد .

کارشناسان بهداشتی معتقدند که با در نظر گرفتن شیوع ۳ درصد تالاسمی مینور، در حدود ۸ر۱ میلیون نفر ناقل تالاسمی در کشورمان وجود دارند و حداقل هزینه سالانه کشور برای درمان کم خونی ۲۱۰ میلیارد ریال است، در حالی که با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ میلیارد ریال در سال، می‌توان اکثر مبتلایان به تالاسمی مینور (ناقلان زنده) را در زمان کوتاه تشخیص داد.

کم خونی مینور

کم خونی چیست و چگونه ایجاد می شود : کم خونی وضعیتی است که در آن ، تعداد یا اندازه گلبولهای قرمز یا مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش یافته و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و سلولها دچار اختلال می شود . از علل ایجاد کننده کم خونی می توان کمبودهای تغذیه ای ،خونریزی ، ناهنجاریهای ژنتیکی ، بیماریهای مزمن یا مسمومیت های دارویی را نام برد . منظور از کم خونی های تغذیه ای ، کم خونی هایی است که در اثر دریافت کم مواد مغذی ایجاد می شوند.از مهمترین مواد غذایی جهت خون سازی ، که کمبود آن در خون موجب بروز کم خونی می شود می توان به آهن ، ویتامین B12 و اسید فولیک اشاره کرد ،که از بین آنها کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایع ترین نوع کم خونی تغذیه ای است .

بیشتر بخوانید :

خواص زرشک قرمز

کندر و خواص آن

خواص ترنجبین برای نوزاد

مارچوبه طرز پخت

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

در اثر این بیماری هموگلوبین، ساختار طبیعی خود را از دست می‌ دهد و به همین علت روند تولید هموگلوبین غیر مؤثر در بدن ایجاد می‌ شود. در نتیجه هموگلوبین معیوب قادر به اکسیژن رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست.کمبود کلی هموگلوبین وجود ندارد، بلکه هموگلوبین غیرطبیعی افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا به بررسی روشهای درمان تالاسمی مینور در طب سنتی و پزشکی جدید بپردازیم.  تالاسمی معمولا از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی است به فرزندان به ارث می رسد.

کم خونی مینور چیست

تالاسمی مینور اولین موارد بیماری تالاسمی که مورد توجه پزشکان قرارگرفتند . از اهالی اطراف دریای مدیترانه بود . این بیماری بنام تالاسمی ( تالای بمعنای دریا ، امی به معنای خون ) به معنی بیماری خون دریا نامیده شد . تالاسمی یک بیماری واحد نمی باشد بلکه به گروهی از اختلالات ژنتیکی خون اطلاق می گردد . برای فهم تاثیر تالاسمی بر بدن انسان ابتدا شما باید اطلاعاتی راجع به نحوه ساخت خون کسب کنید .هموگلوبین جزء انتقال دهنده اکسیژن در سلولهای قرمز خونی می باشد . هموگلوبین شامل دو پروتئین مختلف بنام الفا و بتا می باشد. اگر بدن توانایی تولید کافی از هر نوع پروتئین را نداشته باشد ، سلولهای خونی بطور کامل شکل نگرفته توانایی انتقال اکسیژن کافی را ندارد و نتیجه یک نوع کم خونی است که در طفولیت آغاز شده و تاپایان عمر بطول می انجامد .

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

معمولا علائم تالاسمی مینور واضح نیست و علائمی وجود ندارد.  از علائم تالاسمی ماژور و تالاسمی متوسط احساس ضعف، خستگی و تنگی نفس است.  علائم تالاسمی ماژور در کودکان این است که ممکن است به کندی رشد کنند(عدم رشد)، استخوان بندی آنها شکل و ظاهری طبیعی نداشته باشد و همچنین اختلالاتی همچون مشکل در غذا خوردن، تب مکرر و اسهال داشته باشند.

کم خونی مینور و ازدواج

تالاسمی مینور ( خفیف ) چیست ؟ اشخاص با خصیصه تالاسمی مینور دارای تالاسمی هستند ولی بیمار نیستند این اشخاص مطلقا” سالم و طبیعی هستند ، بعضی از آنها ممکن است کم خونی خفیف داشته باشند بیشتر کسانی که حامل خصیصه تالاسمی هستند نمی دانند که ناقل تالاسمی مینور هستند فقط وقتی از آن مطلع می شوند که خونشان را آزمایش کنند و یا صاحب یک کودک مبتلا به تالاسمی ماژور شوند . گلبولهای قرمز خون اشخاصی که تالاسمی مینور دارند کوچکتر حد معمول است . در خون مبتلایان به خصیصه تالاسمی مینور همچنین از یک نوع هموگلوبین که هموگلوبین A2 نامیده می شوند مختصری بیشتر از حد معمول وجود دارد . خصیصه تالاسمی مینور د ر موقع تولد وجود دارد و در تمام طول زندگی باقی می ماند.ممکن است توسط والدین به کودکان منتقل شود یعنی ارثی است .

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

تالاسمی خفیف نیازی به درمان ندارد.  تالاسمی متوسط ممکن است با فرایند انتقال خون و مکمل فولیک اسید درمان شود.  در تالاسمی شدید ممکن است از روش های درمانی زیر استفاده شود:  تزریق خون.مهم ترین راه درمان تالاسمی تزریق مداوم خون است.  یک داروی بیماران تالاسمی فولیک اسید است که تجویز می شود.

کم خونی مینور در کودکان

دانستن تالاسمی مینور ( خفیف ) چه اهمیتی دارد ؟ دانستن اینکه تالاسمی مینور دارید مهم است زیرا گاهی ممکن است از اشخاصی که خصیصه تالاسمی مینور دارند صاحب فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور شوید . که اختلال خونی شدیدی است.

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

اگر عمل انتقال خون به صورت مکرر انجام شود ممکن است بدن شما با ازدیاد آهن مواجه شود. این حالت ممکن است به اعضای بدن شما و به ویژه به کبد شما آسیب وارد کند. از مصرف ویتامین هایی که حاوی آهن هستند اجتناب کنید.  همچنین از مصرف بیش از اندازه ی ویتامین C نیز بپرهیزید زیرا این ویتامین به بدن کمک می کند که میزان آهن بیشتری را از مواد غذایی جذب کند.  اگر شما بیش از حد مجاز آهن دریافت کرده باشید، پزشک ممکن است از کیلات درمانی استفاده کند.

کم خونی مینور در بارداری

چگونه می توان به داشتن خصیصه تالاسمی پی برد ؟ با یک آزمایش خون مخصوص بعمل آورد . پزشکان می توانند با سنجش انداره گلبول های قرمز و مقدار هموگولبین A2 خون ، این مطلب را دریابند . * آیا ناقل تالاسمی مینور بیمار است ؟ خیر از این رو نیاز به هیچ درمان پزشکی مخصوص نیست . *آیا حامل تالاسمی مینور بیشتر در معرض مبتلا به بیماری دیگری است ؟ خیر * آیا حامل تالاسمی مینور از نظر جسمی و روحی ضعیف است ؟خیر * آیا تالاسمی مینور تاثیری روی نوع کاری که انجام می دهد دارد ؟ خیر * آیا درمانی وجود دارد که تالاسمی مینور را تغییر دهد ؟ خیر – اگر با ژن تالاسمی مینور متولد شدید همیشه آن را خواهید داشت . * آیا ممکن است تالاسمی مینور تبدیل به ماژور شود ؟ خیر * آیا حاملین تالاسمی مینور هرگز به درمان با آهن نیاز پیدا می کند ؟ بله – گاهی احتیاج پیدا می کند ، اما مهم است که وقتی واقعا” نیاز به آهن دارند فقط با آهن مداوا شوند . بهترین روش فهمیدن نیاز به آهن حاملین ، آزمایش خون مخصوصی است که مقدار آهن خون را اندازه میگیرند اگر این آزمایش را انجام نداده باشید ممکن است پزشک فکر کند که شما به دلیل گلبولهای قرمز کوچک و کم خونی خفیف دچار کم خونی آهن هستید و ممکن است که شمارا به خوردن آهن اضافی توصیه نماید در حالی که واقعا” نیازی ندارید ، این حالت اثر خوبی برای شما ندارد . و ممکن است در دراز مدت برای شما زیان آور باشد .

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

پیوند خون و یا پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان از راههای درمان تالاسمی است. برداشتن طحال به کمک عمل جراحی نیز دیگر درمان تالاسمی است. مبتلایان باید هر سال واکسن آنفلوانزا دریافت کنند. در مورد دریافت واکسن پنوموکوک نیز با پزشکتان مشورت کنید.

کم خونی مینور و ماژور

در مورد زنان حامله چه می توان گفت ؟ زنان حامله .داری خصیصه تالاسمی مانند هر زن حامله دیگری احتیاج به آهن اضافی دارند .

کم خونی مینور , کم خونی مینور چیست , کم خونی مینور و ازدواج , کم خونی مینور در کودکان

جهت کمک به درمان تالاسمی مینور با طب سنتی دمنوش گزنه مصرف کنید. گیاه گزنه و برخی از جلبک‌ها سرشار از آهن هستند.  به منظور کمک به درمان تالاسمی مینور با طب سنتی خرما بخورید. آهن موجود در خرما برای جبران کم خونی مفید است.  پسته به درمان گیاهی تالاسمی مینور کمک می کند. پسته حاوی فولات و آهن می‌باشد و به بهبود کم خونی کمک می‌کند.

کم خونی مینور و درمان

 را ه پیشگیری از تالاسمی مینور چیست ؟ در حال حاضر ساده ترین راه پیشگیری ازتالاسمی عدم ازدواج افراد ناقل با یکدیگر است . اگر مرد و زن که هردو ناقل ژن تالاسمی می باشند با یکدیگر ازدواج کنند نتیجه ای که از ازدواج آنها حاصل می شود این است که 25% فرزندان آنها هیچ ژن بیماری را دریافت نمی کنند و سالم هستند 25% فرزندان دو ژن بیماری را به ارث برده و مبتلا به تالاسمی ماژور خواهند بود . 50% فرزندان یک ژن بیماری را از یکی از والدین به ارث ببرده و ناقل بیماری تالاسمی مینور خواهد بود . در ضمن باید افراد جامعه را ترغیب کرد که از ازدواجهای خویشاوندی خودداری کنند و در غیر این صورت قبل از ازدواج مشاوره ژنتیکی انجام دهند .آسانترین و عاقلانه ترین راه این است که همه امروز قبل از انتخاب همسر آینده خود وضعیت شان را از نظر ناقل تالاسمی بودن مشخص نمایند

کم خونی مینور

بیشتر بخوانید :

میخک و خواص دارویی

خاکشیر با آب جوش

خاصیت سماق چیست

خواص بامیه و دیابت

زالزالک و دیابت

خواص و تاثیر مصرف زالزالک و دیابت برای بهبود این بیماری

زالزالک و دیابت ،زالزالک دیابت،زالزالک برای دیابت ،زالزالک در دیابت ،زالزالک برای دیابت،زالزالک در درمان دیابت،خواص زالزالک برای دیابت،تاثیر زالزالک و دیابت،خواص زالزالک در دیابت

زالزالک و دیابت ، زالزالک دیابت ، زالزالک برای دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر زالزالک و دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

تاثیر زالزالک و دیابت

زالزالک و یا کویج با نام علمی Crataegus aronia یکی از گیاهانی است که در ایران از جمله در بلندی‌ های بالای 2500 متر

در استان کهکیلویه و بویراحمد، استان اصفهان به خصوص شهرستان نجف آباد می ‌روید.

این گیاه دارای دو نوع سفید و قرمز می باشد.

بد نیست بدانید در شمال ایران گونه‌ های وحشی زالزالک به شکل

خودرو در جنگل ‌ها می‌ روید که به آن ” ولیک” می گویند.

این میوه اگر چه جثه ‌ای کوچک دارد ولی بسیار پُرفایده و مغذی است و

به رنگ ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌ روید.

رسیده ی این میوه، شیرین، گوشتی و دارای هسته ‌های زرد رنگ فراوان است که

اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌ های آن می ‌تواند قاتل دندان‌‌ های شما باشد.

مصرف زالزالک در دیابت

این میوه علاوه بر ویتامین‌ های A ، B، C و تانن دارای کلسیم و مختصری پکتین است که

برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می ‌شود. مهم‌ ترین اثر زالزالک روی قلب،

تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می ‌کند.

در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی ‌نظمی ضربان قلب از گیاه زالزالک استفاده می ‌شود.

همچنین زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین(سفت شدن دیواره رگ‌ ها)‌ بسیار کاربرد دارد. 

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که زالزالک آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی محسوب شده و

می‌ تواند به عنوان یک مکمل غذایی مقوی عمل کرده و در تنظیم وزن، گلوکز خون و التهاب نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید :

خواص ماش

خواص گندم سیاه

چای سبز و لیمو

زنجبیل برای لاغری

زالزالک و دیابت ، زالزالک دیابت ، زالزالک برای دیابت

محققان آمریکایی طی بررسی‌ هایی که روی زالزالک انجام دادند،

دریافتند این میوه به خاطر داشتن مقادیر بالایی از مواد آنتوسیانین،

بسیار مفید است و در رنگ های مختلف این میوه آنتوسیانین های زیاد و

متفاوتی یافت می ‌شود که دانه‌ های زالزالک را از فشار اکسایشی نور خورشید حفظ می ‌کنند.

خواص زالزالک برای  دیابت

مصرف این گیاه باعث درمان بیماری‌هایی مانند مشکلات روحی و روانی، فشارخون، قلبی و عروقی و لک‌های پوستی می‌شود.

مصرف زیاد این گیاه باعث بروز عوارضی مانند سرگیجه، سردرد، تهوع، خواب آلودگی و تپش قلب در افراد می‌شود،

مصرف کم زالزالک بیماری‌های قندخون و دیابت را بهبود می‌بخشد. ویتامین B و C موجود در زالزالک هنگام استفاده

باعث کاهش چربی و کلسترول خون می‌شود. دم‌کرده این گیاه دارویی از لختگی خون، بروز تشنج و چاقی جلوگیری می‌کند،

  مصرف میوه زالزالک در درمان عوارضی مانند اسهال، خون ریزی معده و کیسه صفرا تاثیر بسزایی دارد.

خانم‌ها در دوران بارداری از مصرف گیاه زالزالک خودداری کنند.

پوست درخت این گیاه باعث کاهش تب می‌شود، 

استفاده از هسته میوه زالزالک به دلیل سمی بودن باعث بروز آسیب جدی به بدن خواهد شد.

استفاده از زالزالک همزمان با مصرف داروهای قلبی، فشارخون و گوارشی باعث تشدید بیماری می‌شود.

زالزالک و دیابت ، زالزالک دیابت ، زالزالک برای دیابت

زالزالک در فرایند سوزاندن چربی ها کمک می کند و کالری اضافی تحمیل شده بر بدن را از بین می برد.

در نتیجه برای اهداف کاهش وزن و لاغری مناسب می باشد.

برخی مطالعات تأثیر زالزالک را بر کاهش قند خون در موش ها به اثبات رسانده اند،

اما برای تأیید اثرات آن در رابطه با انسان ها تحقیقات بیشتری لازم است.

زالزالک و دیابت

زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد.
زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است.
گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت‌اند:
از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند
که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند
آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند.در نتیجه فعالیت این آنتی‌اکس
یدان‌ها،میزان گرفتگی عروق کاهش می‌یابد و غذا رسانی به سلول‌های قلبی تسهیل می‌شود،
در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه‌های قلب می‌گردد
که خستگی را کاهش می‌دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می‌بخشد.
زالزالک و دیابت ، زالزالک دیابت ، زالزالک برای دیابت

مطالعات نشان می‌دهد مصرف زالزالک LDL کلسترول یا همان کلسترول بد را در جریان خون کاهش می‌دهد و  نیز منجر به کاهش تولید کلسترول در کبد افرادی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول دارند، می‌شود.سرکه زالزالک از عوامل اصلی کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید در بدن می‌باشد.

زالزالک و دیابت

بیشتر بخوانید :

خواص به لیمو در بارداری

آلو خشک و دیابت

روغن جوانه گندم

خواص علف گربه

در مورد مصرف و مضرات چای سیاه و مانده در طب سنتی

در مورد مصرف و مضرات چای سیاه و مانده در طب سنتی

مضرات چای ,مضرات چای سیاه,مضرات چایی,مضرات چای سیاه در طب سنتی,مضرات چای سیاه پررنگ,مضرات چای سیاه مانده,مضرات چای سیاه چیست,مضرات چای سیاه بر پوست,مضرات چای سیاه و سبز,مضرات چای سیاه برای بدن,مضرات چای سیاه برای کودکان,مضرات چای سیاه برای پوست,عوارض چای زنجبیل,خواص و مضرات چای زنجبیل,فواید و مضرات چای زنجبیل,مضرات چایی مانده,مضرات چایی ساز,مضرات چایی ترش,مضرات چایی مونده,مضرات چایی پررنگ,مضرات چایی خوردن,مضرات چایی برای کودکان

مضرات چای , مضرات چای سیاه , مضرات چایی , مضرات چای سیاه در طب سنتی

پلی فنل موجود در چای سیاه با غیر فعال کردن آنزیم‌های باکتری‌های دهانی, موجب عدم فعالیت آنها شده و در نتیجه پلاک‌های دندانی غیر فعال شده و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌شود.بوته چای جزو معدود گیاهانی است که به دلیل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبیعت هیچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع این گیاه نیاز به سمپاشی ندارند و هیچ چرنده، پرنده، حشره و … به آن نزدیک نمی شود. اگر در بین علوفه چهارپایان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حیوان به محض جویدن آنها را از دهانش بیرون می ریزد!

مضرات چای

چای سیاه یکی از نوشیدنی های داغ محبوب در سراسر جهان می باشد. این نوشیدنی دارای ارزش و اهمیت خاصی است و ایرانی ها معمولا بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی استفاده می کنند. در این مقاله از سایت جسازت به فواید و مضرات چای سیاه پرداخته ایم. توصیه ما این است که حتما این بخش را مطالعه کنید . چای سیاه به عنوان نوشیدنی پیش غذا، پس غذا و در وعده صبحانه مصرف می‌شود و می‌توان گفت که بعد از آب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند فواید و مضراتی داشته باشد . چای با دم کردن برگها، جوانه‌ها یا شاخه‌های فرآوری شده بوته چای به مدت چند دقیقه درآب داغ درست می‌شود. فرآوری آن می‌تواند شامل اکسیداسیون، حرارت دهی، خشکسازی و افزودن گیاهان، گلها، چاشنیها و میوه‌های دیگر به آن باشد. چای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان‌ها است، اما تقریباً بدون چربی، کربوهیدرات‌ها، یا پروتئین آن دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می‌باشد.

مضرات چای , مضرات چای سیاه , مضرات چایی , مضرات چای سیاه در طب سنتی

نوشیدن چای به بیماران قلبی توصیه می‌شود. چای از ایجاد لخته‌های خطرناک خون که به حملات قلبی و سکته منجر می‌شود پیشگیری می‌کند.

مضرات چای سیاه

چای سیاه چیست؟ چای به ۴ دسته تقسیم می‌شود:  تخمیری (چای سیاه) تخمیرنشده (چای سبز) نیمه تخمیری (چای اولانگ و پوچونگ) چای سفید  چای سیاه در بیشتر نقاط جنوب آسیا (هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و غیره)، و نیز درقرن اخیر دربسیاری از کشورهای آفریقائی از جمله کنیا، بروندی، روآندا، مالاوی و زیمبابوه متداول بوده‌است.  چینی‌ها آن را «چای سرخ» می‌نامند زیرا رنگ مایع دم کرده آن سرخ است . غربی‌ها هم آن را «چای سیاه» می‌گویند چون برگ‌های چایی که معمولاً دم می‌کنند به رنگ مشکی است . چای سیاه در طبقه‌بندی دیگر به عنوان چای «ناب» یا CTC (خرد، پخش و به هم پیچیده، روش تولیدی که درسال۱۹۳۲ابداع شده‌است) مطرح می‌شود. چای‌های سیاه غیر مخلوط نیز از طریق مکان، زمان و فصل (اول، دوم، یا پاییز) تولید خود شناخته می‌شوند.

مضرات چای , مضرات چای سیاه , مضرات چایی , مضرات چای سیاه در طب سنتی

مصرف چای بعد از غذا، به هضم غذا به ویژه غذاهای چرب کمک می‌کند. تانن موجود در چای از جذب آهن پیشگیری می‌کند، به همین دلیل نوشیدن روزانه یک فنجان چای به بیماران مبتلا به هموکروماتوز توصیه می‌شود نوشیدن چای 2 ساعت بعد از غذا باشد.

مضرات چایی

مضرات چای سیاه در طب سنتی : باید دانست مانند هر گیاه دیگری، چای نیز اگر به‌جا و درست استفاده نشود، می‌تواند موجب بروز عوارضی شود که از جمله احساس ترشی در دهان، سردرد، دامن‌زدن به گرمی و خشکی بدن در برخی افراد، بی‌خوابی و… را می‌توان ذکر کرد.  احمدرضا درستی مطلق، متخصص تغذیه، درباره مضرات چای سیاه چنین می گوید: « از دید علمی چای چند مزیت دارد و یکی از مزیت‌های آن این است که یک لیوان چای، فلوئور مورد نیاز یک فرد را در طول روز تأمین می‌کند و مصرف ۳ لیوان چای در روز مانعی ندارد. اگر بیش از ۵ لیوان چای سیاه در روز مصرف شود، به بدن ضرر می‌رساند و موجب افزایش فلوئور بدن و بروز فلوئوریست در بدن و بروز نقاط قهوه‌ای رنگ بر روی دندان می‌شود، دندان‌ها را از بین می‌برد و استخوان را نیز پوک می‌کند.  چای را باید با فاصله نیم ساعت بعد از غذا مصرف کرد به دلیل اینکه از جذب آهن در بدن پیشگیری می‌کند؛

مضرات چای , مضرات چای سیاه , مضرات چایی , مضرات چای سیاه در طب سنتی

بعضی‌ها چای می‌نوشند چون معتقدند چای خاصیت آرام‌بخش دارد اما بعضی‌ها هم می‌گویند چای شادی‌آور و نشاط‌آور است

مضرات چای سیاه در طب سنتی

به همین دلیل توصیه می‌شود که چای را همراه با غذا مصرف نشود. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و زمانی که حرارت می‌بیند و دم می‌کشد، تغییراتی را از خود نشان می‌دهد. مواد آنتی اکسیدانی موجود در چای بر اثر حرارت طولانی مدت از بین می‌روند و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد. بهتر است که چای را بعد از غذا و با فاصله ۲ ساعت مصرف کرد به دلیل اینکه مصرف چای بعد از غذا، تمام آهن غذا را از بین می‌برد و مانع جذب آن در بدن می‌شود.» محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می‌گوید: « افراد روزانه به یک‌هزار و ۵۰۰ میلی گرم کافئین نیاز دارند که این مقدار ضرری برای بدن ایجاد نمی‌کند ولی متخصصان توصیه می‌کنند که افراد روزانه یک‌هزار میلی گرم کافئین مصرف کنند؛ به طور معمول یک لیوان نوشابه کولا ۷۰ میلی گرم کافئین دارد و یک لیوان چای ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد که مصرف روزانه ۱۰ لیوان چای مشکلی ایجاد نمی‌کند. زنان حامله در دوران بارداری خود به ۳۵۰ میلی گرم کافئین احتیاج دارند و به دلیل اینکه کافئین موجب تحریک می‌شود، زنان باردار می‌توانند روزانه ۳ لیوان چای مصرف کنند. به دلیل اینکه مردم تمام دنیا از این نوشیدنی استفاده می‌کنند، تحقیقات فراوانی در این خصوص صورت گرفته و در هیچ مقاله معتبری سرطان‌زایی و مضرات چای مطرح نشده است.»

مضرات چای , مضرات چای سیاه , مضرات چایی , مضرات چای سیاه در طب سنتی

چای 30 نوع آنتی اکسیدان دارد و بررسی‌ها نشان داده است که مصرف چای احتمال ابتلا به سرطان کلیه را کاهش می‌دهد و افرادیکه در روز یک فنجان چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند 15 درصد کمتر دچار سرطان کلیه می‌شوند.

مضرات چای سیاه مانده

مضرات چای کهنه دم : چای جوشیده دارای رنگ سیاه، بو و مزه‌ای نامطبوع است و مصرف آن موجب بروز یبوست در افراد می‌شود. چای جوشیده سرشار از مواد قابضی به نام تانن است که بر اثر جوشیدن چای وارد آن می‌شود و رنگ و مزه چای را تغییر می‌دهد.  چایی که بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد، کهنه به شمار می‌رود و نوشیدن این چای کهنه موجب افزایش خستگی در فرد خواهد شد. چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک می کند و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده موثر است.  به دلیل وجود مواد مصنوعی در چای های کیسه ای، این قبیل چای ها در مدت زمان کمتری نسبت به چای معمولی رنگ می دهند.  از عوارض مصرف چای کیسه ای و کهنه دم می توان به ریفلاکس و مشکلات گوارشی اشاره کرد. این موارد در مورد دمنوش های گیاهی آماده نیز صدق می کند و دمنوش باید با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود.

آیا می دانید که بوته چای جزو معدود گیاهانی است که به دلیل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبیعت هیچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع این گیاه نیاز به سمپاشی ندارند و هیچ چرنده، پرنده، حشره و … به آن نزدیک نمی شود. اگر در بین علوفه چهارپایان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حیوان به محض جویدن آنها را از دهانش بیرون می ریزد!

مضرات چای

اشعاری زیبا در مورد مولا علی

اشعاری زیبا در مورد مولا علی

مبادا دشمنی ها پا بگیرد

حدیث نفس، در دل جا گیرد

هر آن کس را که من مولای اویم

مبادا جز علی مولا بگیرد!

کاکائو و اسهال

خواص کاکائو و اسهال برای درمان این بیماری عفونی

کاکائو و اسهال ، کاکائو اسهال،کاکائو برای اسهال،کاکائو در اسهال ،خواص کاکائو برای اسهال،تاثیر کاکائو در اسهال،درمان اسهال با کاکائو

کاکائو و اسهال ، کاکائو اسهال ، کاکائو برای اسهال

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه مصرف سرکه بالزامیک و لاغری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص کاکائو و اسهال

مصرف کاکائو به دلیل داشتن موادی موسوم به Flavonoid که نوعی طعم دهنده محسوب می‌شوند، می‌تواند از ابتلای افراد به اسهال جلوگیری کند.

شکلات‌هایی که رنگ‌های تیره‌تری دارند حاوی میزان بیشتری کاکائو هستند و در نتیجه مصرف آنها تسکین بیشتری را برای فرد به دنبال دارد.

طعم دهنده‌های موجود در کاکائو از تولید نوعی پروتئین موسوم به CFTR در روده انسان جلوگیری می‌کند.

وجود این نوع پروتئین در روده باعث ابتلای فرد به اسهال می‌شود.

علاوه بر این آسیب‌های ناشی از کمبود میزان مواد آبکی در روده انسان می‌تواند با استفاده از مصرف کاکائو جبران شود.

این کشف جدید می‌تواند به گسترش روش‌های درمانی طبیعی، بدون داشتن عوارض جانبی، منجر شود.

تاثیر کاکائو و اسهال

به گزارش سلامتی،کاکائو خالص و خام بیش از هر نوع ترکیبات دیگر مربوط به شکلاتها خواص مفید دارد و

دانه‌های این گیاه خوشمزه و پرطرفدار در حقیقت یکی از سالم ترین دانه های گیاهی سراسر جهان است.

جالب است بدانید در بین شکلاتها انواع سیاه آن بهتر از انواع روشن است .

امرزه متخصصان تغذیه خوردن شکلات های حاوی کاکائو را برای همه افراد توصیه میکنند.

کاکائو سرشار از چربی، فیبر غذایی، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است و به دلیل سرشار بودن از

مس و پتاسیم در سلامتی قلب و عروق نقش موثری دارد. خواص کاکائو و فواید آن برای سلامتی بسیار گسترده بوده،

از مهمترین خواص کاکائو و فواید درمانی آن میتوان به پیشگیری از بروزبیماری های قلبی و سکته،

افزایش ظرفیت فعالیت فیزیکی و ذهنی و مقابله با سرطان اشاره نمود.

بیشتر بخوانید :

کاکائو برای زن باردار

کاکائو و کم خونی

کاکائو و کبد چرب

کاکائو و سرماخوردگی

کاکائو و اسهال ، کاکائو اسهال ، کاکائو برای اسهال

درخت کاکائو نوعی گیاه همیشه سبز است که در مناطق گرمسیری رشد کرده و همواره دارای شکوفه است.

گلهای گیاه کاکائو صورتی رنگ بوده، میوه آن غلاف دار است و شکلی شبیه به بلوط دارد که اندازه آن درازتر شده و

به رنگ زرد مایل به قرمز یا زرد مایل به بنفش است و زمانی که کاملا می رسد تقریبا نیم کیلوگرم وزن دارد.

کاکائو و اسهال

دانشمندان بر این باورند، مصرف کاکائو به میزان لازم می تواند احتمال بروز بیماری اسهال را در افراد کاهش دهد.

مطالعات جدید نشان می دهد، وجود ماده ای به نام فلاونوید که عامل طعم دهنده در کاکائو محسوب می شود می تواند

احتمال ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.تحقیقات نشان داده است،

در کاکائو هایی که رنگ تیره تر دارند فلاونوید بیشتر یافت می شود و به همین خاطر اثر درمانی آنها افزایش می یابد.

لازم به ذکراست طعم دهنده ‌های موجود در کاکائو از تولید نوعی پروتئین موسوم به CFTR در روده انسان جلوگیری می‌کند.

وجود این نوع پروتئین در روده باعث ابتلای فرد به اسهال می‌شود. علاوه بر این آسیب‌های ناشی از

کمبود میزان مواد آبکی در روده انسان می‌تواند با استفاده از مصرف کاکائو جبران شود

کاکائو و اسهال ، کاکائو اسهال ، کاکائو برای اسهال

 مصرف کاکائو، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان‌ها را به شدت کاهش می دهد.

بنابراین مقابله با سرطان‌ها یکی از مهمترین خواص کاکائو محسوب می شود.

 پلی فنل های موجود در دانه های کاکائو می توانند حساسیت به انسولین را بهبود بخشند.

بنابراین مصرف متعادل انواع تلخ آن برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

معایب کاکائو و اسهال

 در مورد مصرف کاکائو توصیه میشود افرادی که به طور مکرر دچار کابوس های شبانه میگردند،

بهتر است در مصرف شکلات های کاکائویی احتیاط کرده چراکه ثابت شده مصرف کاکائو میتواند تشدید کنننده این کابوسها باشد.

مصرف طولانی کاکائو به دلیل داشتن برخی ترکیبات شیمیایی میتواند حالتی شبه به اعتیاد و

در حقیقت ولع به خوردن شکلات را در افراد و به ویژه در خانمها و بیشتر در حوالی زمان قاعدگی ایجاد کند.

 با وجود گسترده بودن خواص کاکائو و توصیه متخصصان به مصرف آن، زیاده‌روی در مصرف شکلاتها کاکائویی میتواند

موجب مسمومیت با علائمی همچون تحریک پذیری، بیقراری، سر درد، لرزش عضلانی، تهوع، بی نظمی یا افزایش ضربان قلب و اختلال خواب شود.

کاکائو و اسهال ، کاکائو اسهال ، کاکائو برای اسهال

طبیعت کاکائو گرم است. مهمترین خواص و فواید درمانی که تا کنون برای آن ذکر شده است

شامل خاصیت شل و متسع کننده عروق و مجاری هوایی، مدر، محرک قلبی و مغزی، تعدیل کننده سیستم ایمنی،

آنتی اکسیدان قوی و کمک به کاهش چسبندگی پلاکتها است. سایر خواص آن به طور خلاصه عبارتند از:

خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله سرطانها را به شدت کاهش می دهد. 

پلی فنل های موجود در دانه های این گیاه می توانند حساسیت به انسولین را بهبود بخشند

The interpretation of this dream is that the enemy of Fars or alien

The dog, if known, understands friend and sponsor for you

The dog is Associate in Nursing enemy if it's entrant

تعبیر خواب سگ , تعبیرخواب سگ , سگ در خواب دیدن , تعبیر خواب سگ سیاه هار


The dog, if you are obeyed, is that the dream interpretation of an acquaintance UN agency supports you

If the dog is alien, the interpretation of sleep is to stress relating to your surroundings

The dog is attacking you if it is a sleeping enemy that hits you

If you detected the dog's voice and it completely wasn't your own, the interpretation of sleep is merely|that you just} simply unit of measurement absent and silent

The female dog shows a woman of constant species

If the dog is powerful and chilling, your enemy is powerful

If the dog is weak and weak, you've got got a weak enemy

If you've got got a dog, you'd love someone UN agency is not yours

If you dream of seeing you feed your dog, you will find yourself in sorrow and grief

And if the dog takes a bait from your hand and gets eliminate you, it will be financially damaging

If you see in your dreams merely|that you just} simply have a dog in your home, there is someone in your house that does not have integrity

And over again if it is a female dog and you acknowledge merely|that you just} simply keep the dog

A girl from your relatives does not tell you right and thus the girl, if she finds time and likelihood, betrays

If you drove a dog in your dreams, that dog will return to you in a {very} very weak and painful manner.

Because your dream says you are wrong, your profit is to act against your own will.

If you've got got seen many dogs around you, you may enter into a community merely|that you just} simply unit of measurement alien to them.

They do not smoke you and look at you with a nasty vision. you are to boot terrified of them and you're doing not trust.

The dog may well be a fan of relationship that serves and won't hide and destroy his dreams.

If you discover yourself dreaming that a dog has one issue to your mouth and brings good results to you, it will be useful to you.

The black dog was Associate in Nursing enemy of the Arabs, and thus the white dog was Associate in Nursing enemy of Ajm

Imam Ja'far Sadegh: Seeing the dog was at the door on the four door.

First: the enemy. Second: the king of Toma. Third: soul and Death Servant. Fourth: people unit of measurement crazy.

The dream interpretation of a stranger's dog is like Associate in Nursing enemy's snake interpretation.

The dream interpretation of the dead has eye pain, similar to the interpretation of sleep, to concentrate to the sound of a dog being absent

The dream interpretation of some cats is like taking a dream to concentrate to the sound of a dog

The dream of a forest lion similar to the interpretation of the dog's facility is that the enemy, but the interpretation of seeing a lion may well be a stronger enemy.

The interpretation of flood sleep, like cryptography a entrant dog, may well be a pleasant enmity

Sleep interpretation may well be a journey with companions similar to the interpretation of sleep, hearing a dog's absence is absent

The interpretation of sleep onion is simply just like the interpretation of dog sleep, absence and status

The interpretation of Scorpio's dream is simply just like the interpretation of the dog's facility of the enemy, with the excellence that the scorpion is weaker than the enemy.

Sleeping pistachio interpretation for a woman is like speech sleep, hearing a dog's voice, absence and status

The interpretation of salt sleep is simply just like the interpretation of dog sleep, enemy and hostility

It's a loss, it's a loss

The interpretation of sleeping biting diapsid is like stealing a dog's sleep, inflicting financial losses

The interpretation of sleeping a knife similar to the interpretation of a dog's sleep is also a loss

An old style font old style font scarf interpretation, similar to the interpretation of dog's sleep, may well be a loss

The interpretation of sleeping in jail is simply just like the interpretation of dog sleep, absence and status

The interpretation of sleep square measure some things at intervals the pants, similar to the dog's dream interpretation of hostility

The dream interpretation of a bloody face, just like the interpretation of a dog's dream, tells you merely|that you just} simply unit of measurement losing money

The interpretation of sleep in a {very} very cyclone, just like the interpretation of dog sleep, is taken as loss of wealth

Many who believe that the dream of marketing a carpet is strictly paying homage to the interpretation of dog sleep that is loss and loss of wealth.

An example of your queries on cryptography dog couple the answer

What is the acquainted with dog's dream interpretation?

Familiar dog is taken as an acquaintance and supporter in a {very} very dream

What is the dream of a stranger's dog?

The stranger's dog is at intervals the facility of the enemy

What is your dog talking relating to in your dreams?

The interpretation of this dream may well be a supporter of relationship

What is the interpretation of sleep attacking a dog?

The interpretation of this dream is that the enemy that hits you

What is the which implies of sleeping to concentrate to the sound of a dog whereas not herself?

The interpretation of this dream is that some people unit of measurement absent from you behind you

What is the which implies of sleeping dog?

The dog's dream interpretation may well be a post-worthless lady in your life

What is the dream and dream of a strong and chilling dog?

Enemies unit of measurement durable

What is the which implies of dreaming of a weak dog?

The interpretation of this dream is Associate in Nursing insignificant and insignificant enmity

What is the which implies of sleep to dog wrist?

Friendship with someone UN agency is not yours

What is the interpretation of the dog's dream?

You will be saved from the unhappiness

What is the dog's interpretation of your diet?

Financial losses

What is the dream of obtaining a dog sleep at home?

There is a beguiler person around you

Relaxing dog and dog back in sleep

The interpretation of this dream is good and you are wrong at intervals the end, that ultimately blessings you

The dog's dream interpretation surrounds you

Enter a entrant UN agency doubts you

What is a dog breed interpretation?

The dog may well be a relationship chaffy, which can not deny hostility to you

What is the dog's interpretation of 1 issue tooth and convey to you?

Profit and Profit

What is the interpretation of black dog sleep?

The interpretation of this dream is Associate in Nursing Arab or Associate in Nursing enemy

What is the which implies of white dog sleeping?

The interpretation of this dream is that the enemy of Fars or alien

What is the interpretation of dog's sleep from the sight of Muslim Sadiq?

Imam believes that a dog is either Associate in Nursing enemy or a king, or a soul is evil, or people unit of measurement happy with marketing

What is the which implies of dog sleep?

Hear ugly speech from someone

What is the interpretation of the sleep of a pregnant dog?

The interpretation of this dream is for you to come back back

What is the interpretation of couple looking dog?

Profit and exploit the enemy

What is the interpretation of the herd's dream?

To profit and profit

What is the interpretation of the gift of giving and taking a dog?

The interpretation of this dream is that the closeness of wedding

Interpretation

تعبیر خواب سگ سیاه وقهوه ای