فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

۱۰ عادت غذایی کم خونی آور

۱۰ عادت غذایی کم خونی آور

کم خونی,بیماری کم خونی,کم خونی در بارداری,علائم کم خونی,درمان کم خونی,درمان کم خونی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کم خونی,کم خونی را چگونه درمان کنیم,کم خونی در کودکان,کم خونی در بزرگسالان,کم خونی در نوزادان,کم خونی در بهار,کم خونی در تابستان,کم خونی در پاییز,کم خونی در زمستان,آشنایی با کم خونی,همه چیز در مورد کم خونی,کم خونی واگیردار است,کم خونی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کم خونی

سویا, گیاهخواری, درمان کم خونی, عوارض کم خونی

به گزارش بی اس ام اس کم خونی فقرآهن از شایع ترین کم خونی هاست. بر اساس جدیدترین بررسی ها، مشخص شده است ۲۰ درصد خانم ها، ۵۰ درصد خانم های باردار و ۳ درصد آقایان به اندازه کافی آهن دریافت نمی کنند و همین امر باعث می شود کم خونی ناشی از کمبود این ماده معدنی در آنها بروز کند….البته بودن در سنین رشد، ابتلا به بیماری هایی مانند کرون و سلیاک و خونریزی های مکرر از عواملی هستند که زمینه بروز این مشکل را فراهم می کنند اما عادت های غلط غذایی نیز شرایط را برای ابتلا به این بیماری فراهم می کنند و این درست همان چیزی است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.

۱.نوشیدن چای و قهوه: مطالعه ها نشان داده اند نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه ترکیب های فنولیک دارند که مانع جذب آهن در دستگاه گوارش می شوند. به علاوه، در چای ترکیب دیگری به نام تانن وجود دارد که جذب این ماده معدنی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به این دلیل توصیه می شود بلافاصله بعد از خوردن موادغذایی حاوی آهن یا وعده غذایی اصلی، این نوشیدنی ها را میل نکنید.

۲.زیاده روی در مصرف لبنیات: حتما با خواندن این عنوان تعجب خواهید کرد اما واقعیت آن است که کلسیم موجود در موادغذایی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر وقتی با منابع غذایی حاوی آهن همراه شوند، هنگام جذب با آهن موجود رقابت می کنند و جذب این ماده معدنی را به حداقل ممکن می رسانند، بنابراین بهتر است موادغذایی ای مانند ماست و دوغ را که اغلب در کنار غذا سرو می شوند، با غذاهای گوشتی ای نظیر کباب که منبع عالی آهن هستند، میل نکنید. البته این توصیه به کسانی است که بیشتر در معرض کم خونی ناشی از فقرآهن هستند؛ مانند کودکان و نوجوانان، زنان باردار و…

۳.مصرف بیش از حد سویا: سویا از موادغذایی ای است که پروتئین دارد و این ترکیب مانع جذب آهن می شود بنابراین مصرف توام سویا با منابع گوشتی، عادت غذایی غلطی است که زمینه کمبود این ماده مغذی را فراهم خواهد کرد. البته مشابه این موضوع در مورد غلات کامل نیز وجود دارد زیرا این موادغذایی نیز دارای «فیتات» هستند که این ترکیب نیز مانع جذب آهن می شود. البته فراموش نکنید نان هایی که خمیر شان با جوش شیرین به عمل نمی آید، بلکه طی فرایند تخمیر تهیه می شوند، مقادیر بسیار کمتری فیتات دارند.

سویا, گیاهخواری, درمان کم خونی, عوارض کم خونی

۴.مصرف بیش از اندازه منابع اگزالاتی: موادغذایی ای مانند اسفناج، ریواس، کرفس، هویج، خیار و جعفری ترکیبی به نام اسید اگزالیک دارند که در دستگاه گوارش با عناصر دو ظرفیتی پیوند می خورد و از جذب آنها جلوگیری می کند بنابراین مصرف گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ به عنوان منابع آهن با سبزی های یاد شده شرایط بروز کم خونی را فراهم می کند.

۵.نخوردن منابع ویتامین C: یکی از ویتامین هایی که جذب آهن را در سیستم گوارشی افزایش می دهد، ویتامین C است. این ماده مغذی جذب آهن را چند برابر می کند بنابراین مصرف منابع آهن «هم» و «غیر هم» که شامل انواع گوشت، عدس و لوبیاقرمز است، با منابع غذایی حاوی این ویتامین که شامل گوجه فرنگی، بروکلی، کلم بروکسل و انواع مرکبات است، توصیه می شود.

۶.رژیم های غذایی گیاهخواری: برخی افراد از خوردن گوشت و سایر موادغذایی با منشاء حیوانی امتناع می کنند و در واقع رژیم غذایی شان از نوع گیاهخواری است و کمتر به سراغ انواع گوشت می روند، بنابراین خطر بروز کمبود آهن در آنها بالاست. با وجودی که حذف کامل منابع آهن و دریافت این ماده مغذی از طریق مکمل توصیه نمی شود اما این افراد چاره ای ندارند جز مصرف قرص های آهن تا بتوانند تاحدودی نیازشان به این ماده مغذی را جبران کنند

۷.تغذیه نشدن با شیرمادر: جالب است بدانید بچه هایی که کم وزن هستند یا حتی زودتر از موعد به دنیا می آیند، نیاز به آهن بیشتری دارند و آنهایی که با شیرمادر تغذیه نمی کنند، بیش از دیگران در معرض کم خونی ناشی از فقرآهن قرار دارند. علت این موضوع آن است که بررسی ها نشان داده اند جذب آهن موجود در شیرمادر راحت تر از آهن موجود در شیر خشک غنی?شده است بنابراین چه بهتر که بچه ها حداقل تا ۱ سالگی با شیرمادرشان تغذیه شوند.

۸.نخوردن میوه های تازه: میوه هایی مانند زردآلو، کیوی، پرتقال، لیمو و توت فرنگی از منابع ویتامین C هستند که توصیه می شود مرتب آب آنها با غذا یا در میان وعده ها مصرف شود، بنابراین هر نوع بد غذایی و مصرف نکردن این موادغذایی می تواند زمینه ساز بروز کم خونی باشد.

۹.مصرف نکردن دانه ها و مغزها: برخی از این موادغذایی مانند کنجد، تخم کدو حلوایی و فندق مقادیر قابل ملاحظه ای آهن دارند که نخوردن آنها در میان وعده ها و مصرف خوراکی هایی که در دسته تنقلات قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز کم خونی ناشی از فقرآهن باشد. جالب است بدانید در ۱۰۰ گرم کنجد، ۱۰ میلی گرم آهن و در ۱۰۰ گرم فندق، ۶ میلی گرم آهن «غیرهم» وجود دارد که البته چرب بودن آنها انرژی فراوانی را به بدن می رساند بنابراین کسانی که اضافه وزن دارند، باید در مصرف این منابع غذایی حد اعتدال را رعایت کنند (روزانه یک قاشق غذا خوری تخم کدو یا کنجد بخورند و ۷ عدد فندق) زیرا این مقادیر، معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. البته نباید فراموش کرد که آهن این موادغذایی ۲ تا ۳ برابر کمتر از منابع حیوانی قابل جذب است اما می توان با همراه کردن میوه های غنی از ویتامین C ، جذب آنها را نیز افزایش داد.

۱۰.نخوردن جگر: جگر از موادغذایی، غنی از ویتامین های گروه B به خصوص B۶ و B۲ است و بررسی ها نشان داده اند کمبود آنها باعث کاهش جذب آهن می شود. البته این موضوع در مورد ویتامین A نیز صادق است بنابراین داشتن یک برنامه غذایی حاوی تمام گروه ها می تواند از کمبودهای احتمالی پیشگیری کند.

منبع:salamat.ir

۱۰ عادت غذایی کم خونی آور

دیسک کمر

دیسک کمر

دیسک کمر,بیماری دیسک کمر,دیسک کمر در بارداری,علائم دیسک کمر,درمان دیسک کمر,درمان دیسک کمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان دیسک کمر,دیسک کمر را چگونه درمان کنیم,دیسک کمر در کودکان,دیسک کمر در بزرگسالان,دیسک کمر در نوزادان,دیسک کمر در بهار,دیسک کمر در تابستان,دیسک کمر در پاییز,دیسک کمر در زمستان,آشنایی با دیسک کمر,همه چیز در مورد دیسک کمر,دیسک کمر واگیردار است,دیسک کمر و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان دیسک کمر

دیسک کمر,دیسک کمر چیست,بیماری دیسک کمر,علل دیسک کمر

دیسک کمر

به گزارش بی اس ام اس بیماری دیسک کمر-شاید شما هم تا به حال دچار احساس درد‌های شدید یا خفیفی از ناحیه کمر شده باشید وبسیار نگران باشید که مبتلا به دیسک کمر شده باشید . دردهای موقتی کمر با دیسک کمر تفاوت دارد هر درد کمری را نمیتوان دیسک کمر نامید پس بهتر است که با دیسک کمر بهتر آشنا بشویم:

دیسک کمر چیست؟
– هر انسان معمولاً 26 مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسیله صفحات انعطاف پذیری به نام دیسک بین مهره ای از یکدیگر جدا می شوند.اگر بنا به دلایلی دیسک از قسمت عقبی خود دچار بیرون زدگی یا فتق شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته های نخاع فشار وارد می کند و سبب بروز درد در ناحیه کمر با انتشار به پاها می شود.مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می گویند که البته اصطلاح درست آن فتق دیسک کمری می باشد. این بیماری، بیماری سیاتیک نیز خوانده می شود.

– علت ایجاد فتق دیسک کمر چیست؟ و از نظر پاتولوژی چه اتفاقی می افتد؟
– از حدود 15 سالگی به بعد دیسک بین مهره ای دچار تغییراتی می شود که اجتناب ناپذیر است. این تغییرات به کاهش میزان آب موجود در دیسک و کاهش انعطاف پذیری آن منجر می شود. این تغییرات در برخی افراد زودتر بروز می کند و در برخی دیرتر دیده می شود. در صورت وارد آمدن فشار نامناسب به دیسک فرسوده، قسمت پشتی دیسک دچار فتق یا بیرون زدگی می شود و این بیرون زدگی روی نخاع یا رشته های آن فشار وارد می کند.

بیماری دیسک کمر بیش‌تر در چه افرادی دیده می‌شود؟ آیا ژنتیک نقش موثری در ایجاد آن دارد یا نه؟
بیماری دیسک کمر معمولا از دهه سوم به بعد ایجاد می‌شود، البته در زنان جوان، دیسک جوانی هم دیده می‌شود، ولی بسیار نادر است. قابل ذکر است که دیسک جوانی در مهره‌های کمر ایجاد نمی‌شود و در مهره‌های پشتی (قسمت بالای مهره‌های کمری) در اثر ضربه اتفاق می افتد و با توجه به اینکه در حدود سن20 سالگی پدیده پیر شدن برای دیسک وجود ندارد و به اصطلاح دژنره نشده است و از سن 20 سالگی به بعد کم کم آب دیسک‌ها کم می‌شود و امکان شکننده شدن آنها و ترک‌های موجود بیش‌تر می‌شود. هر چه سن بالاتر رود، احتمال پیدا شدن دیسک زیادتر می‌شود.

– مکانهای شایع فتق دیسک در کجا است؟ و بیماران با چه علایم بالینی به پزشک مراجعه می کنند؟
– فتق دیسک ممکن است در ناحیه گردن، پشت یا کمر ایجاد شود. اگر فتق در ناحیه گردن باشد، بیمار دچار درد در ناحیه گردن و شانه و بازو می شود. اگر فشار روی نخاع زیاد باشد، بیمار علایمی نظیر گزگز و مورمور، بی حسی، سرد یا گرم شدن، احساس ضعف و درد در ناحیه ساعد، کف دست و انگشتان پیدا می کند.فتق دیسک در ناحیه کمر، سبب بروز درد در ناحیه کمر و باسن و پشت یا جلوی ران می شود. اگر فشار روی رشته های نخاعی زیاد باشد، بیمار از ناحیه زانو به پایین علایمی نظیر درد، بی حسی، گزگز و مورمور، احساس سردی یا گرمی، گرفتگی مکرر عضلانی، ضعف یا لاغر شدن را تجربه می کند، بیماری که دچار دیسک کمر است نمی تواند براحتی خم شود و هنگام خم شدن احساس می کند که رگی در پشت زانویش کشیدگی پیدا می کند.در بیماری دیسک کمر درد بیمار با سرفه کردن تشدید می شود.گاهی بیماران دیسک کمر، فقط از وجود گزگز و مور مور یا ضعف یا درد در ناحیه ساق، مچ پا یا انگشتان پای خود شاکی هستند و کمر آنها اصلاً درد ندارد. برای بیشتر این بیماران پذیرش اینکه مشکلات آنها به علت وجود بیماری در ناحیه کمر است، خیلی سخت است.

– چگونه می توان فتق دیسک را از بیماری های ارتوپدی تشخیص داد؟
– بیماری های متعددی هستند که سبب کمردرد با انتشار به پاها می شوند. از بین آنها بیماری هایی که بیشتر با فتق دیسک کمر اشتباه می شوند، عبارتند از: کشیدگی رباطها یا عضلات کمر، تنگی کانال نخاع، آرتروز کمر، برخی از بیماری های روماتیسمی، عفونتهایی مثل تب مالت، تومورها و بیماری های سیستم ادراری نظیر سنگ کلیه.

– فتق دیسک کمر چه درمانهایی دارد؟
– درمان براساس شدت بیماری دیسک کمر فرق می کند. در موارد شدید که بیرون زدگی دیسک بزرگ است و سبب فلج اندامهای تحتانی و یا بی اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع می شود، جراحی باید به سرعت انجام شود. در مواردی که با فتق دیسک کمر فلج مختصری ایجاد شده است، اما بتدریج میزان فلج رو به افزایش است نیز باید فوری جراحی صورت بگیرد. در سایر موارد بیماران دیسک کمر،معمولاً به مدت یک هفته تا 10 روز استراحت نسبی توصیه می شود.طی این مدت بیمار باید از نشستن حتی الامکان پرهیز کند و از خم و راست شدن و برداشتن اشیای سنگین یا رانندگی نیز دوری نماید. معمولاً طی این مدت به بیمار داروهای مسکن تجویز می شود. اغلب بیماران مبتلا به دیسک کمر طی این مدت 10 روزه، بهبود قابل توجهی پیدا می کنند. می توان بعد از  10  تا  14 روز از زمان شروع بیماری دیسک کمر، برای بیمار ورزشهای مخصوصی را تجویز نمود که آب درمانی و راه رفتن در آب در قسمت کم عمق استخر می باشد و نیز نرمشهای کششی برای عضلات کمر و شکم نیز برای بیماران مبتلا به دیسک کمر مفید است.می توان از فیزیوتراپی نیز در بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر نیز سود جست. تأثیر روشهای درمانی نظیر طب سوزنی، حجامت، استفاده از زالو و داغ کردن ثابت نشده است. روشهای درمانی «کایروپراکتیک» در دیسک کمر ممکن است خطرناک باشد و در درصد کمی از بیماران ممکن است سبب تشدید علایم شود.اگر 4 تا 6 هفته از درمان بیمار مبتلا به فتق دیسک کمر بگذرد و بیمار همچنان درد شدیدی بخصوص در پاها احساس کند یا فلج خفیف، اما پایداری در اندام تحتانی وجود داشته باشد به طوری که بیمار نتواند فعالیتهای روزمره خود را بخوبی انجام دهد، انجام جراحی توصیه می شود.

دیسک کمر,دیسک کمر چیست,بیماری دیسک کمر,علل دیسک کمر

دیسک کمر

– این درمانها برای بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر چقدر مفید است؟- درصد زیادی از بیمارانی که فتق دیسک کمر دارند با درمانهای یاد شده و بدون جراحی کاملاً بهبود می یابند. البته احتمال عود کردن بیماری در آنها در آینده وجود دارد و باید مواردی نظیر پرهیز از برداشتن اشیای سنگین را همیشه رعایت کنند.در برخی از بیماران، علایم بیماری دیسک کمر حالت مزمن پیدا می کند و تا ماهها و یا حتی سالها بیمار بصورت دوره ای با علایم بیماری دست و پنجه نرم می کند.در بیماران دیسک کمری که مورد عمل جراحی قرار می گیرند، اگر انتخاب بیمار مناسب باشد و جراحی بخوبی انجام گیرد، انتظار می رود بیمار بین 90 تا 95 درصد بهبود یابد. بیشتر بیماران بعد از عمل نیز از درد کمر، گزگز و مور مور خفیف و احساس سرد شدن پاها شکایت دارند.- عمل جراحی فتق دیسک کمر چه عوارض احتمالی در بیمار دارد؟- به طور کلی هیچ عمل جراحی بدون عارضه نمی باشد. اگر شدت بیماری در حدی باشد که نیاز به جراحی داشته باشد و جراح تبحر کافی داشته باشد. احتمال بروز عوارض پس از عمل جراحی خیلی ناچیز است.

عوارض ناشی از عمل دیسک کمر عبارتند از

1- عفونت 2- چسبندگی اطراف رشته های نخاع 3- قطع رشته های نخاع در حین عمل 4- آزاد سازی ناقص رشته های نخاع حین عملاگر این عوارض بروز کند، ممکن است بیمار بعد از عمل احساس بهبود پیدا نکند یا در موارد نادر، احساس کند درد و ضعف بیشتری پیدا کرده است.

– چه توصیه هایی به افراد دارید؟
– فتق دیسک کمر بیماری نیست که به طور کامل قابل پیشگیری باشد، اما بهتر است تمام افراد سالم از برداشتن و جا به جا کردن اشیای سنگین پرهیز کنند. انجام حرکات ورزشی نیز می تواند احتمال بروز بیماری فتق دیسک کمر را کاهش دهد.در صورتی که درد کمر داشته باشید و این درد به داخل ران یا ساق تیر بکشد، حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

– راه‌های درمان بیرون زدگی و پارگی دیسک کمر کدام است؟
– اگر بیمار مبتلا به دیسک کمر به موقع مراجعه کند و هنوز بیماری خیلی پیشرفت نکرده باشد، در اکثر این بیماران با دادن داروهای شل‌کننده و ضدالتهاب، مراحل حاد برطرف می‌شود.مرحله بعدی درمان بیمازران مبتلا به فتق دیسک کمر، انجام فیزیوتراپی می‌باشد. متعاقب آن با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات به وسیله ورزش یا تحریکات الکتریکی، بار و فشار وارده به ستون فقرات را کم می‌کنیم تا مشکل بیماری کاهش یابد. ولی اگر بیماری دیسک کمر در مراحل  پیشرفته باشد و فرد دچار پارگی و بیرون زدگی و فشار روی ریشه عصبی شده باشد، در این مرحله نمی‌‌توان از روش‌های ذکر شده استفاده کرد.به عبارتی هر کدام از روش‌های درمانی، زمان و مورد خاصی باید داشته باشند تا نتیجه مطلوب گرفته شود؛ به‌طور مثال زمانی که دیسک به ریشه عصبی فشار می‌آورد، ممکن است فیزیوتراپی و ورزش کردن باعث تشدید درد و حتی علایم عصبی و فلج‌های مختلفی شود، بنابراین در این مرحله حتما باید از عمل جراحی استفاده کرد.

– آیا بعد از درمان دیسک کمر، امکان عود مجدد وجود دارد؟
– در تمام روش‌های درمانی دیسک کمر، امکان عود مجدد وجود دارد، ولی معمولاً عودها در سطوح بالا‌تر و پایین‌تر دیسک درمان شده ی قبلی اتفاق می‌افتد. البته گاهی ممکن است در همان سطح قبلی هم اتفاق بیفتد. اگر بیمار مراحل درمان را به خوبی انجام دهد و ورزش‌هایی را که برایش تجویز شده ادامه دهد و وزن خود را نیز کاهش دهد، ممکن است تا آخر عمر هیچ مشکل برایش پیش نیاید، ولی اگر مراحل درمانی را کامل انجام ندهد، امکان عود مجدد وجود دارد. در روش‌های جراحی هم به همین ترتیب می‌باشد.

دیسک کمر,دیسک کمر چیست,بیماری دیسک کمر,علل دیسک کمر

وقتی بیمار عمل می‌شود، به او توصیه میشود که به تقویت عضلات بپردازد و در کنار تقویت عضلات فیزیوتراپی را هم ادامه بدهد. نباید وزنه‌های سنگین را بلند کند و کارهای اشتباهی را که قبلا انجام می داده تکرار کند.در غیر این صورت ممکن است در همان سطح اولیه و یا سطوح دیگر دچار در رفتگی دیسک شود. روش‌های عمل جراحی نیز متفاوت است و از عمل‌های کوچک و بسته تا عمل‌های باز و بزرگ انجام می شود.به عنوان مثال اگر سطح در رفته فقط یک سطح باشد و بیمار لاغر باشد و میزان در رفتگی نیز کم باشد، در این موقع از روش‌های عمل بسته می‌توان استفاده کرد. اگر کمی شدیدتر باشد، از روش‌های میکروسکوپی استفاده می‌کنیم و اگر خیلی شدید باشد و چندین سطح را گرفتار کرده باشد و بیمار چاق نیز باشد، ناچارا باید از روش‌های باز و وسیع استفاده شود.چگونگی درمان و نوع عمل توسط پزشک تشخیص داده می شود و برای هر بیمار، عمل جراحی متناسب با شرایط وی در نظر گرفته می‌شود.

– عدم درمان به موقع دیسک کمر چه عواقبی ممکن داشته باشد؟
– عدم درمان به موقع دیسک کمر باعث بدتر شدن وضعیت بیمار خواهد شد و درد بیمار را تشدید خواهد کرد. ممکن است به خاطر یک عمل کوچک، مجبور شوند عمل‌های بزرگ‌تری را انجام دهند و حتی ممکن است باعث تخریب دیسک و تخریب خود مهره و سرخوردگی مهره شود و در نتیجه مجبور شویم که از یک عمل کاملا وسیع، با کار گذاشتن پلاتین و وسایل خاص فلزی در کمر بیمار استفاده کنیم. عدم درمان به موقع ممکن است باعث عوارضی مانند بی‌حس‌های دائمی یا اختلالات حرکتی شود که این عوارض باعث افتادگی پا و کشیدن و لنگی پا خواهد شد.همچنین عدم درمان به موقع ممکن است باعث ایجاد مشکلات ادراری و مثانه‌ای شود و یا مشکلات اسفنکتر مقعد به وجود بیاورد و بیمار نتواند ادرار و مدفوع خود را نگه دارد. این مشکلات در آقایان باعث ایجاد ناتوانی‌های جنسی هم می‌شود. به علت این که اعصاب مانند دیگر نسوج و پوست قابل ترمیم نمی‌باشند و اگر صدمه ای به آنها برسد، دیگر به حالت اولیه بر نمی‌گردند، بنابراین قبل از صدمه شدید، باید حتما نسبت به درمان اقدام کرد.

توصیه کلی به افراد مبتلا به دیسک کمر و سایر افراد

بهترین توصیه این است که پیش‌گیری بهتر از درمان می‌باشد. پس در مرحله اول باید سعی کنیم که اصلا مبتلا به این بیماری نشویم. می‌بایستی در این ارتباط تمام مواردی که باعث پیش‌گیری از ایجاد این بیماری می‌شود را رعایت کنیم؛ از جمله ورزش کردن، کاهش وزن، عدم بلند کردن اجسام سنگین و هول دادن اجسامی مانند اتومبیل یا بلند کردن اتومبیل.ورزش ملایم روزانه داشته باشیم تا بدنمان همیشه در فرم ایده‌ال قرار گیرد و عضلات وضعیت طبیعی را حفظ نمایند و استخوان‌ها دچار پوکی نشوند.همچنین باید تغذیه مناسبی داشته باشیم (تغذیه مناسب به معنی زیاد خوردن نیست، بلکه به معنی درست خوردن می‌باشد). از میوه‌جات و سبزی‌جات و لبنیات حتماً در وعده‌های غذایی استفاده کنیم. در معرض نور خورشید به مقدار لازم قرار گیریم. درست بنشینیم یا بخوابیم یا راه برویم؛ مثلا موقع مطالعه، پشت‌میز و صندلی قرار بگیریم و اگر می‌خواهیم تلویزیون نگاه کنیم، لم ندهیم یا کج نشویم و یا در تخت خواب و به حالت نیم خیز مطالعه نکنیم. رعایت این موارد باعث می‌شود فشار بر روی دیسک‌های مختلف از جمله دیسک کمر، دیسک گردن و سایر قسمت‌ها، وارد نشود.برای درمان دیسک کمر حتما به موقع اقدام شود، و پزشک طرف مشاوره، فردی باشد که تبحر و اطلاعات کافی داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که تنها علت کمردرد، دیسک کمر نمی‌باشد و کمر درد علل بسیار متفاوتی دارد و بر حسب مورد، باید بیماران درمان شوند.ممکن است علت‌های درد کمر، مشکلات تغذیه‌ای و متابولیکی مانند بیماری دیابت، نقرس یا تمام بیماری‌های التهابی و عفونی و حتی بدخیمی‌ها باشند. بنابراین در صورت بروز کمردرد حتما به پزشک مراجعه کنید تا بر حسب مورد خاص، کمردرد درمان شود.به‌طور کلی باید گفت: دیسک کمر بیماری ای نیست که افراد نگران شوند و چنان چه به موقع درمان گردد، حتماً از سلامتی کامل برخوردار خواهند شد.

دیسک کمر

بهداشت حمام

بهداشت حمام

خواص بهداشت حمام,فواید بهداشت حمام,بهداشت حمام درمانی,خاصیت بهداشت حمام,خواص بهداشت حمام درمانی,خواص بهداشت حمام برای پوست,خواص بهداشت حمام برای مو,خواص بهداشت حمام برای جوانی,خواص بهداشت حمام برای بارداری,خواص خوردن بهداشت حمام,فواید بهداشت حمام خام,فواید بهداشت حمام پخته

بهداشت حمام

به گزارش بی اس ام اس : حمام مکان مناسبی برای رفع خستگی و پاکیزگی جسم و البته تعدیل دمای بدن خصوصا در گرمای تابستان است، اما‌ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که عدم توجه کافی به رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط حمام ممکن است این مکان آرام بخش را به محلی مملو از آلودگی‌ها تبدیل کند؟ آلودگی حمام موجب گسترش باکتری‌ها و قارچ‌ها از داخل حمام به محیط خانه می‌شود.باتوجه به این که اکثر حمام‌های خانگی مکانی مشترک برای افراد خانواده هستند و خصوصا در روزهای گرم سال تقریبا هر روز استفاده می‌شوند بنابراین رطوبت بالا و تهویه نامناسب می‌تواند عوامل مهمی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در حمام به شمار ‌آید.

میکروب‌های سمج

باکتری‌ها و قارچ‌هایی که در محیط تاریک و مرطوب حمام رشد می‌کنند نسبت به حرارت، آب داغ و حتی برخی شوینده‌ها مقاوم هستند و دیرتر از سایر میکروب‌ها از بین می‌روند. براین اساس اگر پس از هر استحمام حمام خشک نشود و همچنان مرطوب بماند ، این میکروارگانیسم‌ها خصوصا بین کاشی‌ها رشد کرده و بسیاری از بیماری‌های قارچی، پوستی و حتی چشمی را به انسان منتقل می‌کنند. از این رو سوزش چشم، لک، زخم پوست سر و بدن، زگیل کف پا، بیماری‌های قارچی انگشتان، گردن و کشاله ران همگی از جمله مشکلاتی هستند که از حمام غیربهداشتی منتقل می‌شوند. در این میان زگیل، کورک و زخم عوارضی هستند که براحتی به اعضای خانواده منتقل می‌شود.بنابر این، توصیه می‌شود پس از هر استحمام تهویه به مدت 2 ساعت روشن نگه داشته شود تا حمام کاملا خشک شود. در صورتی هم که حمام پنجره‌ای جهت تابش نور و تهویه نداشته باشد لازم است چراغ آن به عنوان نور مصنوعی برای مدتی روشن بماند تا از رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها پیشگیری شود.از آنجایی که متخصصان نور مستقیم خورشید را عاملی برای ضدعفونی کردن اشیا و محیط می‌دانند لازم است همواره وسایل داخل حمام پس از استحمام از جمله لیف، کیسه و حوله کاملا شسته و در مقابل نور آفتاب قرار گیرند.

بهداشت حمام

صابون‌های ناقل انگل

بد نیست بدانید صابون‌های جامد و لیف‌ها از جمله وسایلی هستند که میکروب‌ها براحتی به آنها منتقل شده و در سطح آنها باقی می‌مانند و گاهی نیز دیده شده که صابون‌های جامد ناقل تخم انگل به افراد هستند.بهتر است به جای صابون جامد از نوع مایع و از شامپو بدن استفاده کنید. از طرفی حوله مرطوب هم می‌تواند مناسب‌ترین مکان برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها باشد و سبب بروز اگزما و آلرژی‌های دردسرساز پوستی شود.بنابر این از انداختن حوله مرطوب به داخل سبد لباس‌های چرک اجتناب کنید.از همه بدتر عادت غلطی است که برخی افراد مسواک‌های خود را درون لیوان در حمام قرار می‌دهند. این کار غیربهداشتی است و می‌تواند موجب انتقال میکروب‌ها از سطوح اطراف به سایر مسواک‌ها و در نهایت زمینه‌ساز بروز عفونت‌های دهان و دندان و آفت‌های ناحیه دهانی شود. از این رو بهتر است که مسواک در جایی خشک مانند آشپزخانه نگهداری شود.

پرده‌های بدبو

در چند سال اخیر پرده‌های نایلونی رنگارنگ و مدرنی در بازار عرضه می‌شوند که بیشتر افراد به دلیل زیبایی و برای تنوع بیشتر آنها را خریده و در حمام خود استفاده می‌کنند ولی به گفته محققان این پرده‌های جدید دارای موادشیمیایی هستند که با گرم شدن فضای حمام از آنها بوی خاص و غیرسالمی به مشام می‌رسد که اغلب ما با این بوها آشنایی داریم. این بوها اثرات مخربی برسلامت افراد داشته و در کوتاه مدت منجر به سردرد و تهوع و در دراز مدت می‌تواند به بافت کبد، سیستم تنفسی، عصبی و تولید مثلی صدمه وارد کنند.

بهداشت حمام

درمان فلج صورت به چه صورت؟

درمان فلج صورت به چه صورت؟

فلج صورت,بیماری فلج صورت,فلج صورت در بارداری,علائم فلج صورت,درمان فلج صورت,درمان فلج صورت با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان فلج صورت,فلج صورت را چگونه درمان کنیم,فلج صورت در کودکان,فلج صورت در بزرگسالان,فلج صورت در نوزادان,فلج صورت در بهار,فلج صورت در تابستان,فلج صورت در پاییز,فلج صورت در زمستان,آشنایی با فلج صورت,همه چیز در مورد فلج صورت,فلج صورت واگیردار است,فلج صورت و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان فلج صورت

درمان فلج صورت به چه صورت؟

به گزارش بی اس ام اس نقش عصب صورت، حرکت دادن عضلات صورت است. این عصب پیام های الکتریکی را به مغز مخابره می کند و در نهایت باعث تغییر حالت چهره می شود…حرکاتی مثل خندیدن، بلعیدن، حرکات زبان، تکان دادن ابرو و پیشانی و پلک با این عصب کنترل و آسیب آن به هر دلیلی باعث فلج صورت یا «فلج بل» می شود. این فلج به نام پزشکی که اولین بار آن را کشف کرد، نامیده می شود. این فلج که معمولا به علت ابتلا به نوعی ویروس سرماخوردگی و بیماری خودایمنی و متعاقب آن التهاب عصب اتفاق می افتد، در زنان و مردان و در هر زمانی ممکن است رخ دهد ولی در فصل سرما شیوع آن بیشتر است. ضعف عضلانی صورت یا فلج بل ناگهانی بروز می کند و بیشتر مواقع یک طرفه ولی گاهی دوطرفه است البته شاید فرد مبتلا قبل از بروز علایم اصلی، کمی احساس درد یا بی حسی در منطقه داشته باشد، ولی بیماری با اختلالاتی در عملکرد عضلانی مثل باز و بسته نشدن چشم و دهان یا از دست دادن حس چشایی همراه است.

درمان فلج صورت به چه صورت؟

قدم اول تشخیص، معاینه است ولی سایر تست های تشخیصی از قبیل آزمایش قندخون و سی تی اسکن و ام آر آی از مغز به تشخیص کمک می کند. در نشانگان بهجت، بیماری گیلن باره و وجود تومور در مغز یا ساقه مغز هم چنین نشانه هایی دیده می شود.گرچه در این موارد ضعف عضلانی فقط شامل صورت نمی شود بلکه بی حسی و اختلال عملکردی در یک طرف بدن یا دست و پا را هم مشاهده می کنیم. تشخیص صحیح علت این عارضه و درمان سریع آن در تسریع بهبود بیماری موثر است. در ۸۵ تا ۹۰ درصد موارد، بیماران طی ۱ تا ۴ هفته بهبود می یابند. اما گاهی ۱۸ ماه تا ۲ سال طول می کشد و با افسردگی و ناامیدی روبرو می شوند. در مواردی که بیماری طول کشیده است، بیمار به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داده می شود تا با عمل جراحی عصب آزاد شود و جراح بتواند با جابه جایی اعصاب، شکل طبیعی صورت را بازیابد. برای سرعت بخشیدن به بهبود، مصرف داروهای ضدویروس، فیزیوتراپی و ماساژدرمانی بسیار مفید هستند.

منبع:salamat.ir

درمان فلج صورت به چه صورت؟

خواص دوش آب سرد برای سلامتی

خواص دوش آب سرد برای سلامتی

خواص دوش آب سرد,فواید دوش آب سرد,دوش آب سرد درمانی,خاصیت دوش آب سرد,خواص دوش آب سرد درمانی,خواص دوش آب سرد برای پوست,خواص دوش آب سرد برای مو,خواص دوش آب سرد برای جوانی,خواص دوش آب سرد برای بارداری,خواص خوردن دوش آب سرد,فواید دوش آب سرد خام,فواید دوش آب سرد پخته

خواص دوش آب سرد برای سلامتی

دوش آب سرد دارای فواید بیشتری است یا دوش آب گرم ؟ دوش آب سرد دارای چه فواید مفیدی می باشد؟

به گزارش بی اس ام اس : دوش آب سرد دارای مزایای فراوانی برای تندرستی بدن انسان هست،از جمله:

بهبود در گردش خون،از بین بردن افسردگی،سلامت پوست و مو،افزایش توان دفاعی بدن،افزایش ترشح هورمون تستسترون،افزایش نیروی باروری،نشاط و انرژی..

خواص دوش آب سرد برای سلامتی

خواص دوش آب سرد برای سلامتی

دلایل عجیب سکته های قلبی

دلایل عجیب سکته های قلبی

سکته قلبی,بیماری سکته قلبی,سکته قلبی در بارداری,علائم سکته قلبی,درمان سکته قلبی,درمان سکته قلبی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته قلبی,سکته قلبی را چگونه درمان کنیم,سکته قلبی در کودکان,سکته قلبی در بزرگسالان,سکته قلبی در نوزادان,سکته قلبی در بهار,سکته قلبی در تابستان,سکته قلبی در پاییز,سکته قلبی در زمستان,آشنایی با سکته قلبی,همه چیز در مورد سکته قلبی,سکته قلبی واگیردار است,سکته قلبی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سکته قلبی

دلایل عجیب سکته های قلبی

به گزارش بی اس ام اس  برخی عوامل هستند که افراد دارای ریسک را در خطر بیشتر سکته قلبی قرار می دهند. در این مطلب فهرست عوامل خطرناک و راه هایی برای آنکه از خطر آنها دور بمانید، مطرح شده است…مشخص شده است که علت سکته قلبی، آترو اسکلروزیس (شکل گیری پلاک در دیواره عروق خونی) است، این روندی تدریجی است که شکل گیری پلاک های خطرناک آن از دوران کودکی شروع می شود، اما برخی مسایل هستند که فرد را مستعد ابتلا به حملات قلبی می کنند.محققان بلژیکی در تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه پزشکی لانست به چاپ رسیده است، معتقدند:

۱) در معرض ترافیک بودن
براساس تحقیقات دو گروه مورد مطالعه در بلژیک و فرانسه حدود هشت درصد موارد سکته قلبی ناشی از در معرض ترافیک بودن است. براساس این تحقیق، فرقی نمی کند شما راننده وسیله نقلیه باشید یا مسافر آن، یا حتی دوچرخه سواری که در خیابان در لابه لای اتومبیل ها گیر افتاده است. مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است تا مشخص شود آلودگی هوای ناشی از ازدحام ماشین ها، استرس ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به مقصد یا ترکیبی از این دو، عامل این حمله های قلبی است اما هنوز دقیقا این مساله مشخص نشده است اما آنچه مشخص شده و بسیار هم بر آن تاکید شده این است که اگر سابقه مشکلات قلبی یا ریسک های ابتلا سکته قلبی دارید، نباید در ساعات اوج ترافیک و شلوغی در ازدحام ماشین ها بمانید.شما می توانید بسیاری از کارهای خودتان را به واسطه تکنولوژی های جدید به وسیله تلفن، تلفن همراه و اینترنت انجام دهید و ساعت ورود و خروج خودتان به محل کار را هم به گونه ای تنظیم کنید که با ترافیک ساعات اوج شلوغی برخورد نکنید. هر چقدر کمتر در معرض آلودگی هوا قرار بگیرید، از لحاظ جسمانی سالم تر خواهید بود.

۲) فعالیت جسمانی و انجام ورزش
دومین عامل موجود در فهرست عوامل خطرزای سکته قلبی، فعالیت جسمانی و ورزش کردن است که باعث بروز شش درصد این سکته ها و حملات قلبی در جامعه مورد مطالعه بوده است. براساس مطالعات این گروه از پزشکان، اکثریت افراد میانسال زندگی کم تحرک و به اصطلاح پشت میزی دارند و انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش های شدید ناگهانی می تواند آنها را دچار مشکل کند.در واقع چنین حالتی، ناگهان فشار زیادی به قلب وارد می کند و فرد مستعد در آستانه حمله قلبی قرار می گیرد. بهترین راه برای محافظت از این عامل خطرناک، انجام هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش منظم و هدفمند است. اما اگر در برنامه روزمره تان ورزش جایی ندارد و لازم است شما ناگهان یک حرکت و یک فعالیت سنگین انجام دهید، بهترین کار این است که ابتدا بدن تان را کاملا گرم کنید. در ضمن هیچ وقت بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، ورزش یا فعالیت سنگین انجام ندهید و این کارها را به مدتی بعد موکول کنید.

۳) کافئین و الکل
نوشیدنی های نامناسب در گروهی که در بلژیک مورد مطالعه قرار گرفته بودند، علت پنج درصد از بروز سکته های قلبی بودند. برخلاف تصورات (غربی ها) مطالعات نشان داده الکل باعث افزایش میزان التهاب در بافت های بدن می شود و قابلیت بدن در کنترل و حل کردن لخته های خونی را بلوک می کند.قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار هم همین اثر ناگوار را دارند اما به شکل عجیب، در واقع چند مطالعه مختلف در چند کشور جهان نشان داده میزان بروز حمله قلبی در کسانی که روزی یک فنجان قهوه می نوشند و قهوه خوردن برای آنها تفریح محسوب می شود، بیشتر از کسانی است که در روز چند فنجان قهوه می نوشند یا اصلا قهوه نمی خورند! این نتیجه، کمی عجیب به نظر می رسد اما به هر حال توصیه پزشکان برای افرادی که به طور تفننی قهوه می نوشند، این است که به جای این فنجان های تفننی قهوه، چای بنوشند.

دلایل عجیب سکته های قلبی

۴) آلودگی هوا
در مبحث ترافیک و ازدحام اتومبیل ها اشاره کردیم که آلودگی هوا می تواند جرقه حمله قلبی را بزند، اما فکر نکنید که آلودگی فقط آلودگی ناشی از اگزوز اتومبیل هاست، دود کارخانه ها، گردوغبار معلق در هوا، ذرات شن و حتی ذرات معلق ناشی از آتش و هیزم، می توانند قلب را با مشکل روبه رو کنند. در مطالعه گروه بلژیکی در ۷/۴ درصد موارد حمله قلبی ناشی از شرایط بد هوای استنشاقی و آلودگی هوا بوده است. پزشکان به خصوص در این مورد هشدار می دهند، چراکه این حالت با بقیه حالت های ذکرشده فرق دارد و آن هم این است که این حالت می تواند کل مردم یک ناحیه یا حتی یک شهر را در خطر قرار دهد و البته دور ماندن از آن هم سخت است.اما دکتر ماتیلدابی، از گروه تحقیق «تاثیرات محیطی روی بیماری های قلبی» دانشگاه اتاوا می گوید: یک انسان شاید نتواند آلودگی هوای محل زندگی اش را برطرف کند ولی می تواند با رعایت اصول لازم برای داشتن قلبی سالم از خطر حمله قلبی دور بماند. او می گوید: «تا می توانید سطح اضطراب خودتان را کاهش دهید.»

۵) احساس شادی یا غم زیاد
هر استرس و اضطراب شدید ممکن است باعث بروز حمله قلبی شود، جالب است که حتی احساس خوشی و شادمانی شدید هم می تواند این حالت را ایجاد کند. اما خشم، عصبانیت و اضطراب شما را بیشتر در خطر قرار می دهند (براساس آمار گروه بلژیکی هفت درصد از موارد بروز حمله قلبی در افرادی بود که دچار احساس اضطراب، خشم و عصبانیت شدید شده بودند و سه درصد از حملات قلبی هم متعاقب مواردی بود که اشخاص احساس شادی و سرخوشی زیادی را تجربه کرده بودند).دکتر جفری راسموسن، مدیر مرکز لایف منیجمنت در لنوکس ماساچوست می گوید: «هر حالت روحی شدیدی می تواند باعث جرقه خوردن حالت استرس در بدن و ایجاد تغییراتی شود که احتمال دارد شرایط را برای حمله قلبی فراهم کند.» در این تئوری هر احساس شدیدی باعث افزایش ترشح آدرنالین شده که سبب افزایش برون ده قلبی می شود ودر عین حال عروق هم منقبض خواهد شد و همه اینها در کنار هم ممکن است باعث افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی شود؛ البته فکر نکنید خوشحالی کشنده است، برعکس به رغم بالا رفتن احتمال سکته قلبی با شادی های ناگهانی، بهتر است همیشه شاد باشید. دکتر راسموسن می گوید: «حالت خوشحالی و سرزندگی ضربان قلب را تنظیم می کند، در واقع در کل می توان گفت؛ شاد بودن درصد زیادی حمله قلبی را به تعویق می اندازد و درصد کمی باعث جرقه زدن پروسه حمله قلبی می شود.»

منبع:asriran.com

دلایل عجیب سکته های قلبی

طریقه بانداژ دست و پا

طریقه بانداژ دست و پا

طریقه بانداژ,بیماری طریقه بانداژ,طریقه بانداژ در بارداری,علائم طریقه بانداژ,درمان طریقه بانداژ,درمان طریقه بانداژ با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان طریقه بانداژ,طریقه بانداژ را چگونه درمان کنیم,طریقه بانداژ در کودکان,طریقه بانداژ در بزرگسالان,طریقه بانداژ در نوزادان,طریقه بانداژ در بهار,طریقه بانداژ در تابستان,طریقه بانداژ در پاییز,طریقه بانداژ در زمستان,آشنایی با طریقه بانداژ,همه چیز در مورد طریقه بانداژ,طریقه بانداژ واگیردار است,طریقه بانداژ و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان طریقه بانداژ

طریقه بانداژ دست و پا

 به گزارش بی اس ام اس آیا تا به حال هنگام بانداژ یک زخم ،دچار مشکل شده‌اید؟ آیا می‌دانید نحوه باندپیچی هر عضو متفاوت بوده و برای جلوگیری از باز شدن بانداژ نیاز به آموزش و مهارت لازم دارید؟

بانداژ ساعد

از یک باند کناربافت 5‌/‌7 سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدای باند را روی مچ دست قرار داده و 2 بار دور مچ بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. باند را از پایین به بالا به طرف آرنج به صورت اریب به طوری که هر دور باند دوسوم از دور قبلی را بپوشاند، ببندید. در انتها باند را در بالای ساعد با چسب یا سنجاق ثابت کنید. بانداژ ساق پا نیز به همین روش است.

توجه

بانداژ باید به صورت اریب بسته شود. پیچش حلقوی باند به دور عضو می‌تواند عروق خونی را مسدود کند. اگر باند را از بالا به پایین عضو ببندید بانداژ شل و پانسمان در معرض عوامل میکروبی قرار خواهد گرفت، بنابراین همیشه باند پیچی را از قسمت باریک‌تر عضو شروع کنید.

بانداژ آرنج

از یک باند کنار بافت 7.5 سانتی‌متری استفاده کنید. آرنج را خم نموده و در وضعیت مناسب حال خود قرار دهید. ابتدای باند را روی آرنج قرار داده و 2 بار دور آرنج بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. ادامه باند را یک دور به صورت اریب به دور بازو بپیچانید. سپس باند را از روی آرنج رد کرده و یک دور اریب به دور ساعد بپیچانید. این روش را تا زمانی که سطح پانسمان پوشیده شود ادامه دهید. در آخر انتهای باند را بالای بازو ثابت کنید. بانداژ زانو نیز به همین روش بسته می‌شود با این تفاوت که سایز باند زانو باید 10 یا 15 سانتی متری‌ باشد.

طریقه بانداژ دست و پا

بانداژ کف دست

از یک باند کنار بافت 5 سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدا سر باند را زیر یا روی مچ دست قرار دهید و 2 بار دور مچ بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. ادامه باند را از روی دست به طرف انگشت کوچک و سپس زیر انگشتان برده و از بین 2 انگشت شست و سبابه رد کنید. بعد آن را از روی دست به صورت اریب به بالا برده و دور مچ دست بچرخانید. به این کار ادامه دهید تا پانسمان به خوبی پوشانده شود. در آخر انتهای باند را روی مچ ثابت کنید. بانداژ کف پا نیز به همین روش است.

بانداژ جداگانه انگشتان دست

از یک باند کنار بافت 2.5 سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدا سر باند را زیر مچ قرار داده و 2 بار دور مچ بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. ادامه باند را از روی دست عبور داده و به سمت نوک انگشت مورد نظر حرکت دهید. باند را از نوک انگشت به سمت پایین انگشت به صورت اریب بانداژ کرده و در ادامه باند را مجدد از روی دست عبور دهید و در قسمت مچ ثابت کنید. بانداژ انگشتان پا نیز به همین روش است.

طریقه بانداژ دست و پا

سرطان ریه کشنده ترین سرطان است

سرطان ریه کشنده ترین سرطان است

سرطان ریه,بیماری سرطان ریه,سرطان ریه در بارداری,علائم سرطان ریه,درمان سرطان ریه,درمان سرطان ریه با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان ریه,سرطان ریه را چگونه درمان کنیم,سرطان ریه در کودکان,سرطان ریه در بزرگسالان,سرطان ریه در نوزادان,سرطان ریه در بهار,سرطان ریه در تابستان,سرطان ریه در پاییز,سرطان ریه در زمستان,آشنایی با سرطان ریه,همه چیز در مورد سرطان ریه,سرطان ریه واگیردار است,سرطان ریه و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سرطان ریه

سرطان ریه کشنده ترین سرطان است

به گزارش بی اس ام اس سرطان ریه در مراحل اولیه هیچ نشانه ای ندارد و بیماران اغلب زمانی به پزشک مراجعه می کنند که بیماری در مراحل پیشرفته قرار دارد. شاید به همین دلیل باشد که سرطان ریه کشنده ترین سرطان در انسان محسوب می شود.متاسفانه سرطان ریه در مراحل ابتدایی هیچ نشانه ای از خود بروز نمی دهد و اغلب، بیماران زمانی به پزشک مراجعه می کنند که سرطان در مراحل پیشرفته قرار دارد. با این حال آگاهی از نشانه های شایع این بیماری سبب می شود که این سرطان مهلک در ابتدایی ترین و درمان پذیرترین مرحله ممکن تشخیص داده شود.شایع ترین نشانه سرطان ریه، سرفه است که در صورت تهاجم تومور به لایه پوشاننده مجاری تنفسی به وجود می آید. با این حال، علایم زیر هم می توانند نشانه وجود یک توده در ریه باشند.

در صورت بروز هر کدام از علائم زیر باید حتما به پزشک مراجعه کنید:

* افزایش تعداد یا شدت سرفه در فرد سیگاری* سرفه به همراه خلط خونی، حتی اگر میزان خون اندک باشد.* درد مبهم یا مشخص در قفسه سینه* تنگی نفس در اثر فعالیت* خشونت یا تغییر صدا که بیشتر از 2 هفته طول کشیده باشد.* عفونت های مکرر ریه و مجاری تنفسی* بروز خس خس سینه به صورت حاد سرطان ریه ممکن است با یک سری علایم غیر اختصاصی مانند ضعف، خستگی، کاهش وزن و کاهش اشتها و علایم تهاجم به قسمت های دیگر بدن مانند درد استخوان و سردرد نیز همراه باشد. کشف سریع و درمان زود هنگام این بیماری در بقا و بهبود کیفیت زندگی بیمار نقش بسیار مفیدی دارد.

علل ایجاد سرطان ریه

علت ایجاد سرطان در همه جای بدن یکسان است. در سیستم کنترل تقسیم سلول های قسمتی از بدن اختلال ایجاد می شود. این اختلال ممکن است به صورت خود به خودی یا در اثر عوامل ناشناخته و یا در بیشتر موارد به علت تماس سلول با یک سری عوامل مخرب و زیان بار که به عوامل سرطان زا مشهور هستند، ایجاد شود.مهم ترین عامل سرطان زایی که سبب تغییرات سرطانی سلول های ریه می شود ترکیبات زیان بار مختلف موجود در دود سیگار هستند.مصرف سیگار هنوز هم مهم ترین عامل خطر ابتلا به سرطان ریه محسوب می شود. خطر ابتلا به سرطان ریه با افزایش مقدار و مدت تماس با دود تنباکو افزایش می یابد و هر چه سن شروع مصرف سیگار پایین تر باشد، خطر ابتلا بیشتر استدانشمندان از حاصل ضرب تعداد پاکت سیگار در روز ضرب در تعداد سال هایی که فرد سیگار کشیده است، استفاده می کنند. به عنوان مثال کسی که به مدت 20 سال روزی 1 پاکت سیگار کشیده است از نظر خطر ابتلا به سرطان ریه با کسی که به مدت 10 سال روزی 2 پاکت کشیده است، برابر است.مطالعات متعدد هم چنین نشان داده اند که خانم های سیگاری بیشتر از آقایانی که همان مقدار سیگار می کشند به سرطان ریه مبتلا می شوند. این افزایش ممکن است به دلیل حساسیت بیشتر خانم ها به مواد سرطان زای موجود در دود سیگار باشد.دومین علت شایع ابتلا به سرطان ریه گاز رادون است. رادون گاز بی رنگ و بی بویی است که از تجزیه ی طبیعی اورانیوم در آب، خاک و مصالح ساختمانی قدیمی در زیر زمین ساختمان های قدیمی تولید می شود. تنفس گاز رادون با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه مربوط شناخته شده است.آلودگی هوای شهرهای صنعتی از دیگر عوامل مؤثر در بروز این سرطان مهلک است. مطالعات انجام شده در ایران نشان داده است که میزان بروز سرطان های ریه غیر وابسته به سیگار در ایران بیشتر از آمار سایر کشورها است.محققین علت احتمالی این تفاوت را آلودگی هوای شهرهای بزرگ ایران و وجود مقدار بیشتر مواد سرطان زای ناشی از مصرف سوخت های غیر استاندارد می دانند.تماس های شغلی با ترکیباتی مانند آزبست، کلرید وینیل، نیکل، کروم و هیدروکربن های آروماتیک نیز از دیگر عوامل خطر ساز ابتلا به سرطان ریه به شمار می روند.ترک سیگار در بیمارانی که سال ها سیگاری بوده اند، خطر ابتلا به سرطان ریه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد و هر چه مدت زمان ترک سیگار طولانی تر شود، این خطر بیشتر کاهش می یابد؛ به طوری که حدود بعد از 20 سال ترک کامل سیگار، خطر ابتلا به سرطان ریه تقریباً برابر با یک فرد غیرسیگاری می شود.

سرطان ریه کشنده ترین سرطان است

عمر مبتلایان به سرطان ریه

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با عنوان این مطلب که 97 درصد علت ابتلا به سرطان ریه ناشی از مصرف مواد دخانی است، اظهار داشت: مبتلایان به سرطان ریه بعد از سه سال می میرند.دکتر محمدرضا معدنی گفت: بررسی ها نشان می دهد که با استنشاق دود مواددخانی بیش از چهار هزار نوع ماده شیمیایی و 20 نوع ماده سمی خطرناک و کشنده وارد بدن می شود که زمینه ابتلا به انواع بیماری های خطرناک را فراهم می کند.وی از وجود سیانور، بنزن، فلزات سنگین، سرب و… دود سیگار خبر داد و افزود: وجود این مواد موجب بروز بدخیمی های متعدد و سرطان هایی همچون ریه ، حنجره، حفره دهان، حلق، مری، معده، لوزالمعده، کلیه و… می شود.دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به علاقه برخی خانواده ها برای استفاده از قلیان به عنوان یک تفریح، افزود: متاسفانه برخی از خانواده ها و والدین تصور اشتباهی از قلیان و مصرف این ماده دخانی دارند و فکر می کنند دود قلیان هیچ خطری برای سلامت آن ها ندارد. در حالی که هر وعده قلیان نه تنها برابر با استعمال 70 نخ سیگار است بلکه علاوه بر اثرات زیانبار و سوء بر روی بدن موجب بروز عفونت های قارچی و میکروبی نیز می شود.

سر نخ خطر ابتلا به سرطان ریه در ناخن انگشت پا

پزشکان در یک تحقیق جدید ادعا کرده اند که سرنخ خطر احتمالی ابتلا به سرطان ریه می تواند در ناخن های انگشتان پا نهفته باشد.نتایج این تحقیق نشان داده است: مردانی که مقدار نیکوتین در ترکیبات ناخن انگشتان پای آن ها زیاد است، 3/5 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه هستند و درعین حال سابقه زمانی سیگار کشیدن فرد در این رابطه تاثیری ندارد بدین معنی که بدون توجه به سابقه استعمال دخانیات، هر فرد سیگاری ممکن است در معرض این خطر قرار داشته باشد.مجله تخصصی لایوساینس دراین باره گزارش داد: محققان تاکید دارند این یافته به پزشکان هشدار می دهد که برای معاینه افراد سیگاری فقط طول مدت سیگار کشیدن را در نظر نگیرند بلکه فاکتورهای زیان بار و مهم دیگری هستند که در آزمایشات و مطالعات ممکن است نادیده گرفته شوند در حالی که تشخیص احتمال سرطان در این افراد بسیار مهم و تعیین کننده هستند.متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در این پژوهش تاکید کردند: حتی افرادی هم که مدت کوتاهی است سیگار می کشند، می توانند در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه باشند چون ممکن است تعداد کمتری سیگار بکشند، اما دود آن را خیلی عمیق تر استنشاق کنند که این امر تاثیر منفی تر و وخیم تری بر روی بدن فرد می تواند داشته باشد.این متخصصان خاطرنشان کردند: علت انتخاب ناخن انگشتان پا این بوده که ناخن ها به کندی رشد می کنند و سطح نیکوتین در این بافت در مقایسه با بزاق و ادرار ثبات بیشتری دارد. بنابراین اطلاعات دقیق تری را در اختیار پزشکان و محققان قرار می دهد.

منبع:tebyan.net

سرطان ریه کشنده ترین سرطان است

مطالب مرتبط :

خوردنی و نخوردنی برای پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان با دو ادویه

قهوه از سرطان پوست جلوگیری می کند !

انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟

درمان نکردن آلرژی ازعوامل بروزپولیپ وسینوزیت است

درمان نکردن آلرژی ازعوامل بروزپولیپ وسینوزیت است

آلرژی,بیماری آلرژی,آلرژی در بارداری,علائم آلرژی,درمان آلرژی,درمان آلرژی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلرژی,آلرژی را چگونه درمان کنیم,آلرژی در کودکان,آلرژی در بزرگسالان,آلرژی در نوزادان,آلرژی در بهار,آلرژی در تابستان,آلرژی در پاییز,آلرژی در زمستان,آشنایی با آلرژی,همه چیز در مورد آلرژی,آلرژی واگیردار است,آلرژی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آلرژی

درمان نکردن آلرژی ازعوامل بروزپولیپ وسینوزیت است

به گزارش بی اس ام اس عدم درمان آلرژی از جمله عوامل بروز پولیپ است زمانی که موجب گرفتگی بینی می شود زمینه ساز بروز سینوزیت در فرد می شود، ضمن اینکه سینوزیت هم می تواند عامل تشدید کننده این بیماری باشد، همچنین آلرژی در فرد نیز می تواند از عوامل بروز سینوزیت در فرد باشد.پولیپ بینی در واقع التهاب و تورم شدید مخاط بینی است اما برخلاف تصور برخی، پولیپ بینی تومور نیست بلکه به دلیل تورم شدید مخاط بینی به صورت توده هایی در می آید.عدم درمان آلرژی از جمله عوامل بروز پولیپ است و زمانی که موجب گرفتگی بینی و انسداد تخلیه سینوس ها می شود زمینه ساز عدم ترشحات سینوس و بروز سینوزیت در فرد می شود ضمن اینکه سینوزیت هم می تواند عامل تشدید کننده این بیماری باشد و باید گفت اثرات متقابلی دارند همچنین آلرژی در فرد نیز می تواند از عوامل بروز سینوزیت در فرد باشد.سه عامل منجر به بروز سینوزیت در فرد می شود و باید گفت هر عاملی که منجر به انسداد سینوس ها شود موجب بروز سینوزیت در فرد می شود مانند پولیپ بینی همچنین گاهی ترشحات بینی از حالت عادی غلیظ تر بوده ودر اثر بیماری های زمینه ای خوب تخلیه نمی شوند و در نهایت زمینه ساز بروز سینوزیت در فرد می شوند.در بینی محلی برای تخلیه ترشحات سینوس ها وجود دارد که بنا به دلایل مادرزادی در تخلیه این ترشحات اختلال بوجود آمده و منجر به بروز سینوزیت در فرد می شود.

درمان نکردن آلرژی ازعوامل بروزپولیپ وسینوزیت است

در برخی از موارد جهت درمان سینوزیت فرد بایستی جراحی آندوسکوپی شود اما در افرادی که مشکل پولیپ، بزرگی شاخک های بینی، انحراف تیغه بینی و یا یک اختلال مکانیکی دارند این جراحی صورت می گیرد.برخی معتقدند پولیپ بینی موجب بروز بیماری های قلبی می شود اما باید گفت این مشکل به طور غیرمستقیم در بروز بیماری های قلبی نقش دارد و هر عاملی که باعث انسداد بینی شود در تنفس فرد اختلال ایجاد کرده و وی دچار کمبود اکسیژن و در نهایت بروز بیماری های قلبی می شود.نکته مهم در خصوص پولیپ بینی این است که همیشه اولین راه درمان پولیپ جراحی نیست و همه نوع پولیپ نیاز به جراحی ندارد بلکه در درجه اول کسانی که پولیپ دارند بایستی بررسی شود که این بیماری آنها ناشی از چیست و اگر فرد مبتلا به پولیپ بینی با زمینه آلرژی داشته باشد بایستی ابتدا تحت درمان های طبی قرار گیرد مخصوصا بیماری زمینه ای در این افراد بایستی کنترل شود و تنها زمانی که درمان های طبی جوابگو نباشد و تورم مخاط بینی به حدی شدید باشد که غیرقابل تغییر است اقدام به جراحی می کنیم.

درمان نکردن آلرژی ازعوامل بروزپولیپ وسینوزیت است

یبوست، چرا؟

یبوست، چرا؟

یبوست,بیماری یبوست,یبوست در بارداری,علائم یبوست,درمان یبوست,درمان یبوست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان یبوست,یبوست را چگونه درمان کنیم,یبوست در کودکان,یبوست در بزرگسالان,یبوست در نوزادان,یبوست در بهار,یبوست در تابستان,یبوست در پاییز,یبوست در زمستان,آشنایی با یبوست,همه چیز در مورد یبوست,یبوست واگیردار است,یبوست و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان یبوست

یبوست، چرا؟

 به گزارش بی اس ام اس یبوست، ناراحتی سیستم گوارشی است که با راه پیدا کردن سموم به جریان خون در سراسر بدن، ناراحتی های دیگری نیز به وجود می آورد. در این مطلب به علل، علایم و درمان خانگی آن اشاره شده است که امیدواریم مفید واقع شود.

▪ علل:

کم کاری غده تیروئید در بعضی افراد روند سوخت و ساز بدن از جمله روده را کاهش می دهد.مصرف مسکن ها به ویژه داروهای مخدر و آسپرین. داروهای مخدر باعث کاهش فعالیت سیستم گوارشی می شود، بنابراین باعث یبوست می شود. افرادی که این گونه داروها را استفاده می کنند، بهتر است داروهای مسهل مصرف کنند.در بعضی افراد مصرف شکلات کاکائویی یبوست ایجاد می کند.اگر چه مصرف ویتامین باعث یبوست نمی شود، اما مصرف کلسیم و آهن در برخی موارد مشکل ساز است.مصرف بیش از حد و مداوم مسهل باعث می شود بدن بدون کمک این مواد قادر به هضم و جذب مواد غذایی نباشد و باعث ایجاد یبوست شود.* مصرف بالای لبنیات مانند پنیر و مواد چرب و مصرف کم فیبر، روند هضم را کند می کند.قرص های ضدافسردگی با بروز یبوست ارتباط دارد.سندروم روده تحریک پذیر که با افسردگی ارتباط نزدیک دارد، نیز باعث یبوست می شود.داروهای ضد اسید که برای رفع سوزش سردل مفید است، یبوست ایجاد می کند.یبوست دربرخی موارد جزو عوارض جانبی داروهایی است که برای درمان فشارخون بالا مورد مصرف قرار می گیرد. داروهای ادرار آوری که با افزایش ادرار، فشار خون را کاهش می دهد، آب را از بدن دفع می کند. این در حالی است که دفع مدفوع در بدن نیاز به آب کافی دارد.در دوران حاملگی، یبوست امری عادی است. کند بودن فعالیت عضلات معده و مصرف مسکن یا بی حسی هنگام زایمان نیز در بروز یبوست نقش دارد.در برخی موارد بیماری دیابت با آسیب رساندن به اعصاب، بر فعالیت دستگاه گوارش فرد تأثیر می گذارد.*شیوه زندگی *کمبود مصرف آب

▪ علایم:

دفع مدفوع به طور نامنظم،افسردگی،بوی بد دهان،بی خوابی،جوش های پوستی،سوزش سردل،سختی به هنگام دفع مدفوع،ایجاد لایه ای سفید رنگ بر سطح زبان،سردرد،از دست دادن اشتها،سیاهی دور چشم،سرگیجه،آکنه،زخم دهان

یبوست، چرا؟

▪ درمان خانگی:

مصرف روزی ۶ تا ۸ لیوان آب برای هضم غذا مفید است.مصرف ۲قاشق غذاخوری ملاس نیشکر یا عسل خالی قبل از خواب یا همراه شیر، آب میوه یا آب آلو برای درمان یبوست موثر است.مصرف روزانه نصف پیمانه آب برگ کلم برای درمان یبوست موثر است.۱۲ عدد انگور بدون هسته را با شیر بجوشانید و مصرف کنید.آبی را که یک شب کامل در ظرف مسی گذاشته اید، ناشتا بنوشید.مخلوطی از نصف پیمانه آب پرتقال و نصف پیمانه روغن زیتون، یبوست را رفع می کند.قبل از خواب، مقدار مساوی آب هویج و آب اسفناج را میل کنید.آب داغ حاوی آب لیمو ترش و کمی نمک برای درمان یبوست موثر است.ناشتا یک لیوان آب پرتقال بنوشید.در یک لیوان آب ولرم، چند دانه رازیانه اضافه کنید و هر شب قبل از خواب میل کنید.

 روزنامه خراسان

یبوست، چرا؟