فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

درد مچ دست

درد مچ دست

درد مچ دست ,درد مچ دست راست,درد مچ دست راست نشانه چیست,درد مچ دست در بدنسازی,درد مچ دست در بارداری,درد مچ دست بعد از زایمان,درد مچ دست و پا,درد مچ دست چپ نشانه چیست,درد مچ دست نشانه چیست,درد مچ دست و انگشت شست,درد مچ دست راست در بارداری,درد مچ دست راست و انگشتان,درد مچ دست راست از چیست,درد مچ دست راست و چپ

درد مچ دست

توضیحاتی در مورد درد مچ دست

درد مچ دست نوعی سندرم است که در آن بیمار به دلیل ناراحتی مچ دست نمی‌تواند از دستش استفاده کند؛ گاهی اوقات هم درد مچ دست خیلی شدید بوده و هنگام اعمال نیرو با دست، درد آن به‌تدریج افزایش می‌یابد. گاهی از عوارض در رفتگی، نیمه در رفتگی و شکستگی می باشد. اما معمولاً این درد بعد از وارد آمدن فشار بیش از حد به دست بروز می‌کند مثل مواردی که برای وزنه‌بردارها و کلاً ورزشکاران، یا حتی تعمیرکاران، اتفاق می‌افتد و یا امکان دارد با پیچ خوردن مچ دست رو به رو شوند.هم چنین یکی از بیماری های شایع مچ دست سندروم تونل کارپل می باشد.

علت درد مچ دست

حاصل تخریب تدریجی غضروف مفاصل دست که به آن آرتروز مچ دست یا به عبارتی یک آرتروز «فرسودگی و ساییدگی» است. این عارضه بیش از همه در میان بزرگسالان بالای ۵۰ سال شایع است. در آرتروز مچ دست، خم کردن مچ دشوار می‌شود، زیرا مچ رفته رفته حساس‌تر و متورم‌تر می‌شود. در این نوع عارضه هدف درمان تسکین علائم دردناک مچ و کنترل التهاب است. معمول‌ترین درمان برای مراحل اولیه آرتروز شامل اقدامات محافظه‌کارانه، از جمله اصلاح فعالیت‌ها، آتل‌بندی، استفاده از گرما، یخ و مصرف دارو‌های ضدالتهاب، می‌شود. هنگامی که اقدامات محافظه‌کارانه دیگر درد را تسکین نمی‌دهند یا هنگامی که بدشکلی ایجاد شده مانع عملکرد مچ دست می‌شود، انجام جراحی توصیه می‌گردد.روماتیسم مفصلی، مفاصل دو طرف بدن (مثل مفاصل هر دو مچ دست) را همزمان درگیر می‌کند. روماتیسم مفصلی در زنان سه تا پنج برابر مردان بوده و اغلب بین ۲۰ تا ۵۰ سالگی بروز می‌کند. این عارضه حاصل ترکیبی از عملکرد غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن و ژنتیک، و همچنین عوامل محیطی و هورمونی است. درمان این بیماری شامل استفاده از داروهایی برای کاهش درد، تورم و التهاب مفصل و در صورت امکان پیشگیری یا به حداقل رساندن پیشرفت آن است. و البته می‌تواند شامل استراحت و ورزش، توانبخشی دست و جراحی جهت اصلاح آسیب وارده به مفصل هم شود. با این حال، نوع درمان به چندین عامل، از جمله سن، وضعیت کلی سلامت، تاریخچه پزشکی بیمار و شدت بیماری بستگی دارد.  

علت درد مچ دست راست

همه دردهای مچ دست به مراقبت‌های پزشکی نیاز ندارند. مثلاً پیچ‌خوردگی‌ها و کشیدگی‌ها، با یخ، استراحت و مصرف مسکن‌های بدون نسخه رفع می‌شود. البته، اگر درد و تورم بیش از چند روز طول کشیده یا بدتر شد، به پزشک مراجعه کنید. تأخیر در تشخیص علت درد مچ دست برای درمان می‌تواند باعث بهبود ضعیف، کاهش دامنه حرکتی و از کار افتادگی طولانی مدت شود.

علائم درد مچ دست

درد مچ دست باعث بروز یک یا چند مورد از علائم ریز می‌شود، چنانکه این عارضه می‌تواند غضروف، تاندون‌ها، عضلات و استخوان‌های موجود در ناحیه مچ دست را درگیر کندعلائم مچ درد عبارتند از: • درد استخوان مچ دست • احساس ضعف در عضلات • التهاب همراه با قرمزی • احساس داغی در منطقه ملتهب • کاهش توانایی حرکت دادن مچ دست • دردهایی که به انگشتان، شانه یا بازو کشیده می‌شوند • تغییر شکل مچ دست که به وضوح قابل رؤیت است • بی‌حسی یا مورمور شدن مچ • تغییر رنگ ناحیه متورم مچ • ایجاد یک حس غیرمعمول در دست • تب بالا (بیش از ۵/۴۰ درجه) به همراه درد مچ

علل درد مچ دست

آسیب‌دیدگی یک رباط (یک نوار بافتی که استخوان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند) پیچ‌خوردگی نامیده می‌شود. پیچ‌خوردگی مچ دست عموماً حاصل افتادن روی دست کشیده است. نشانه‌های پیچ‌خوردگی عبارتند از حساسیت و درد مچ دست ، کبودی، حس کردن یک صدای تق در مچ و تورم. در اینجا، استفاده از آتل برای بی حرکت کردن مچ دست در طول فعالیت‌های ورزشی توصیه می‌شود. استفاده از آتل می‌تواند باعث قدری خشکی مفاصل شود، که بنابراین انجام حرکات تقویتی و کششی مفید خواهد. اگر رباط پاره شده، لازم است که خیلی زود با استفاده از جراحی مجدداً به استخوان متصل شود و پس از برای بازیابی قدرت و دامنه حرکتی به انجام تمرینات توانبخشی دست نیاز خواهد بود. معمولاً بهبود موارد جزئی پیچ‌خوردگی در حدود دو ماه زمان می‌برد.

درمان درد مچ دست

گیاه درمانی یا فیتوتراپی روشی است که امروزه برای رفع بیماری سندرم تونل کارپال (دردهای ناحیه مچ دست) مورد توجه پزشکان و متخصصان قرار گرفته است.

درمان گیاهی درد مچ دست

افرادی که از سوزش، بی حسی و درد پخش شده در مچ دست خود ناشی از سندرم تونل کارپال رنج می برند، می توانند با روی آوردن به روش درمانی فیتوتراپی به تسکین علایم این بیماری کمک کنند. فیتوتراپی به طور عمده به عنوان مکمل درمانی در کنار مصرف داروها و روش های درمانی متداول در مقابله با سندرم تونل کارپال به کار برده می شود. در روش گیاه درمانی به منظور کاهش آرام و طبیعی علایم این بیماری استفاده از برخی گیاهان تسکین دهنده توصیه شده است. گیاه آفریقایی ˈپنجه شیطان ˈ و ریشه آن ، یکی از گیاهان توصیه شده در روش فیتوتراپی است که خواص آن برای تسکین درد مفاصل و عضلات شناخته شده است.ˈآرنیکا ˈ گیاه دیگری است که در فیتوتراپی برای رفع سندرم تونل کارپال به مصرف آن توصیه شده است. براین اساس پزشکان توصیه می کنند بیماران دو بار در روز مچ دست خود را با پماد گیاه آرنیکا که یک گیاه شناخته شده با خواص ضدالتهابی است و به تسکین دردها کمک می کند، مالش دهند. پزشکان توصیه می کنند که بیماران پماد این گیاه را بر روی سطح مچ دست مالیده و پس از آن این منطقه با انگشت شست تا کف دست ماساژ دهند و این عمل هر روز صبح و شب تا رفع علایم بیماری ادامه یابد.

دلایل درد مچ دست

شکستگی مچ دست یکی از شایع‌ترین شکستگی‌ها در بین استخوان‌ها است. این شکستگی، که عموماً حاصل افتادن روی یک دست کشیده است، می‌تواند برای هر یک از ۸ استخوان کوچک یا دو استخوان بلند ساعد (اولنا و رادیوس) رخ دهد. استخوان رادیوس بیش از همه می‌شکند.‌درمان این عارضه شامل مصرف مسکن و بستن آتل به مدت چندین هفته و پس از آن انجام تمرینات توانبخشی دست می‌شود. برای شکستگی‌های پیچیده که در آن‌ها به کنار هم قرار دادن قطعات استخوان و/یا تثبیت آن نیاز است از جراحی استفاده می‌شود. نوع عمل مورد استفاده و دوره بهبودی آن به شدت آسیب‌دیدگی بستگی دارد. بیماری دکرون عبارت است از التهاب دردناک تاندون‌های باز کننده و دور کننده شست. این بیماری باعث بروز درد در امتداد پشت شست، یعنی دقیقاً روی دو تاندون (باز کننده پولیسیس لونگوس برویس و دوره کننده) شست می‌شود. این عارضه می‌تواند به‌تدریج یا ناگهان رخ دهد. در هر دو صورت، درد به شست یا ساعد سرایت می‌کند. حرکت شست دشوار و دردناک می‌شود، خصوصاً هنگام فشار دادن به حالت نیشگون یا گرفتن اجسام و یا حرکت دادن مچ به حالت ضربه زدن با چکش. 

علت درد مچ دست و پا

سندروم کانال کارپ یا سندورم تونل مچ دستی به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب مدیان در ناحیه مچ دست ایجاد میشود. این بیماری میتواند موجب درد مچ دست شود. با این حال علامت اصلی سندورم کانال کارپ معمولا احساس گزگز یا بیحسی در انگشتان دست است. گانگلیون میتواند موجب درد مچ دست شود. گانگلیون یک کیست خوش خیم بافت نرم است که معمولا در پشت مچ دست خانم ها ایجاد میشود. درون این کیست مایع غلیظی جمع میگرد. گانگلیون بصورت یک برجستگی سفت دید میشود که اندازه آن ممکن است در طول زمان کم و زیاد شود. در بیماری دکرون که موجب احساس درد در سمت خارجی مچ دست میشود مشکل اصلی تورم غلاف تاندون هایی است که از این ناحیه عبور میکنند. این بیماری بیشتر در خانم ها بخصوص آنهایی که کارهای مکرری را با مچ دست انجام میدهند دیده میشود. سندروم تقاطع میتواند موجب احساس درد در سطح بیرونی مچ دست گردد. این بیماری به علت ساییده شدن تاندون هایی که از مچ دست عبور میکنند بر روی هم ایجاد میشود. بیماری کین باخ به علت کاهش خونرسانی به استخوان لونیت ایجاد میشود. بیمار مبتلا به کین باخ دچار درد و محدودیت حرکتی در مچ دست است.

ورزش درد مچ دست

بلند کردن وزنه‌های بشقابی با پنجه طوری بایستید که دست‌هایتان در اطراف بدنتان قرار گرفه باشند. وزنه‌های بشقابی ۲.۵ کیلوگرمی را بین پنجه‌هایتان به مدت ۱۰ ثانیه نگاه دارید. وقتی که تحملتان بیشتر شد، می‌توانید زمان، و وزنه‌ها را افزایش دهید. حتی می‌توانید ۲ وزنه‌ی بشقابی را به هم بچسبانید و بین پنجه‌هایتان نگه دارید.تمرین ساعد مچ برعکس با هالتر ساعدهایتان را روی ران و زانوهایتان قرار دهید، و ۳ ست با ۱۰ تکرار، با کمک یک هالتر، تمرین ساعد مچ برعکس را انجام دهید. هر تکرار را با آرامش و به کندی انجام دهید.

علت درد مچ دست در بارداری

یک متخصص فیزیوتراپی نسبت به احتمال فشردگی عصب مچ دست در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی هشدار داد و تاکید کرد که زنان در دوران بارداری مراقب مچ دستان خود باشند. دکتر وحید صمدی گفت: استخوان‌های مچ دست همراه رباط مقابل خود تونلی را تشکیل می‌دهند که از داخل آن، تاندون‌ها، اعصاب و عروق تغذیه کننده دست عبور می‌کنند. هنگامی که عصب “مدین” در این تونل تحت فشار قرار می‌گیرد، عارضه‌ای به نام “سندرم تونل کارپ” ایجاد می‌شود. هرچند چنین اختلالی معمولا در افرادی که از دستان خود بطور مکرر و بیش از حد استفاده می‌کنند مانند کاربران رایانه بوجود می‌آید اما در زنان باردار و بویژه در سه ماهه آخر بارداری نیز شایع است.

درد مچ دست راست نشانه چیست

برای درک بهتر مچ درد، ابتدا باید با آناتومی خود مچ آشنا شویم. مچ دست در واقع یک مفصل ساده نیست. بلکه از چند مفصل کوچک ساخته شده که استخوان‌های دست و ساعد را به هم پیوند می‌دهد. مچ دست از هشت استخوان کوچک تشکیل شده است. رباط، استخوان‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد. یک ساختار لوله‌مانند، موسوم به تونل کارپال، کف مچ دست واقع شده است. عصب‌ها و تاندون‌ها از طریق این تونل با مچ دست در ارتباط قرار می‌گیرند. اگر هر بخشی از مچ دست، از استخوان گرفته تا رباط و یا تاندون دچار آسیب شود، ممکن است دچار مچ درد شوید. اعمال فشار بیش از حد به مچ نیز می‌تواند باعث مچ درد شود. این عارضه می‌تواند نتیجه یک فشار یا آسیب ناگهانی باشد. به عنوان مثال، پیچ‌خوردگی مچ دست اگر باعث کشیدگی رباط شود، می‌تواند باعث درد شود. مچ درد معمولا پس از آسیب‌دیدگی و به طور ناگهانی رخ می‌دهد. این عارضه ممکن است تا مدتی طولانی ادامه پیدا کند. تداوم مچ درد می‌تواند نتیجه شرایط خاص، مانند فشار مضاعف و التهاب مفاصل باشد.

درد مچ دست در بدنسازی

در ورزش بدنسازی در هنگام تمرین جلو بازو با هالتر ساده دچار مچ درد می شویم. اتفاقی که بوجود می آید، این است که قسمت درون مچتان، یعنی سمت انگشت کوچک دستتان خیلی درد دارد. زمانی که مچتان را می‌چرخانید درد دارید، حتی احتمال دارد دچار ورم و صدا و بی حسی هم شده باشد علت درد مچ در این شرایط، احتمالا مچ دست شما رگ به رگ شده، یا دچار کشیدگی عضله شده است. کشیدگی عضله، پارگی‌ای در فیبر عضلانی است، که بدلیل تکرار یک حرکت یا فرم اشتباه بوجود می‌آید. رگ به رگ شدن یا پیچ خوردن، آسیبی است که به رباط وارد می‌شود، و معمولا هم نتیجه‌ی یک فشار ناگهانی، مانند افتادن است.

درد مچ دست

مراقبت‌های خانگی • مطمئن شوید صفحه کلید رایانه‌تان آن‌قدر پایین هست که باعث نشود هنگام تایپ کردن مچ دستانتان رو به بالا خم شوند. • مسکن‌های بدون نسخه مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن، می‌توانند درد مچ دست و تورم را تسکین دهند. • انواع مختلفی از پدهای تایپ، صفحه کلیدهای دو تکه، و بریس‌های مچ دست برای تسکین درد مچ طراحی شده‌اند. این وسایل به بهبود علائم کمک می‌کنند. البته، ممکن است برای نتیجه گرفتن نیاز باشد چند نوع مختلف از آن‌ها را امتحان کنید. • با کمک یک فیزیوتراپ بهترین و ایمن‌ترین تمرینات را برای بهبود مچ دستتان یاد بگیرید. • موقعی که دستتان التهاب دارد تمرین نکنید.

بیشتر بخوانید : سرطان دست چپ ♥ التهاب انگشتان دست ♥ لرزش دست هنگام عصبانیت ♥ دست درد در دوران بارداری

قرص روکین

قرص روکین

قرص روکین ,قرص روکین خوبه؟,قرص روکین برای درمان کیست,قرص روکین ویکی پدیا,قرص روکین ضد بارداری,قرص روکین و عوارض آن,قرص روکین و لکه بینی

قرص روکین

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد قرص روکین صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

توضیحاتی در مورد قرص روکین

قرص روکین (Rokin) نوعی داروی ضد بارداری است که ترکیبی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌باشد. تهوع، سردرد و خونریزی غیرطبیعی از عوارض آن است.

قرص روکین و پیشگیری از بارداری‌

بارداری‌های ناخواسته از مشکلاتی است که زوجین را مجبور به استفاده از وسایل و داروهای ضدبارداری می‌کند. قرص روکین از داروهایی است که به منظور پیشگیری از بارداری در خانم‌ها استفاده می‌شود. لازم است قبل از اقدام به مصرف این دارو با چگونگی مصرف و یا عوارض احتمالی آن آشنایی کافی داشته باشید.

قرص روکین چیست

قرص روکین (Rokin) ترکیبی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌باشد که برای جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرص روکین با پیشگیری از آزادسازی تخمک در طول دوره قاعدگی از حاملگی جلوگیری می‌کند. این دارو به غلیظ شدن مایع واژن کمک کرده و از باروری تخمک‌ها و تغییرات رحم پیشگیری کرده و به همین ترتیب از بارور شدن تخمک جلوگیری می‌کند. این دارو در درمان عوارض قبل از قاعدگی نظیر درد قبل از قاعدگی ، تغییرات اشتها و اضطراب موثرتر از قرص‌های جلوگیری از بارداری دیگر عمل می‌کند. لازم به ذکر است که این دارو باعث افزایش وزن نمی‌شود و همچنین نفح و ورم، در مصرف روکین بر خلاف سایر قرص‌های ضدبارداری اتفاق نمی‌افتد.

تاثیر قرص روکین در بدن

این دارو ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژسترون می باشد. این محصول برای جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. اساسا با پیشگیری از آزاد سازی تخمک در طول دوره قاعدگی از حاملگی جلوگیری می کند. قرص روکین به غلیظ شدن مایع واژن کمک کرده و از باروری تخمک ها و تغییرات رحم پیشگیری کرده و به همین ترتیب از بارور شدن تخمک جلوگیری می کند. اگر تخمک بارور شده به رحم نرسد از بدن خارج می شود.

عوارض جانبی قرص روکین

حالت تهوع، استفراغ، سردرد، نفخ، حساس شدن نوک پستان، ورم مچ پا، تغییر وزن، بی نظمی در دوره‌های عادت ماهیانه، افزایش فشار خون، تغییرات غیر طبیعی در خونریزی واژن، بالابودن سطح پتاسیم خون ( ضعف ماهیچه، کاهش ضربان قلب)، تنگی نفس ناگهانی، درد قفسه سینه، عرق کردن غیر طبیعی، سرگیجه، سرفه خونی، بی حس شدن دست و پا، ضعف بدن، تغییر دید ناگهانی، لکنت زبان

نحوه مصرف قرص روکین

در مورد نحوه آغاز مصرف اولین بسته قرص خود با پزشک مشورت کنید. به طور معمول آغاز مصرف این قرص‌ها در دوران قاعدگی (روز اول) خواهد بود . بهتر است برای اطمینان بیشتر مصرف آن از روز اول خونریزی قاعدگی شروع و تا پایان ۲۱ قرص شبی یک قرص میل شود. مصرف بسته بعدی قرص ، پس از یک فاصله هفت روزه آغاز می‌شود. توصیه می‌شود که فاصله مصرف دو قرص متوالی بیش از ۲۴ ساعت نباشد. توجه: قبل از مصرف قرص روکین اگر به انواع استروژن و یا پروژسترون حساسیت دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

نکاتی در مورد مصرف قرص روکین

 دارو را در ساعت معین و ترجیحاً بعد غذا و قبل از خواب میل کنید. در هنگام مصرف دارو از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری نمایید. در صورت مراجعه به پزشک وی را از مصرف دارو مطلع نمایید. در صورت مشکوک شدن به بارداری مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید. استفاده از این قرص‌ها از شما در برابر بیماری‌های مقاربتی حفاظت نمی‌کند. خانم‌هایی که مصرف روکین را قطع می‌کنند در مجموع کاهشی در میزان باروری ندارند. این قرص‌ها همچنین ممکن است برای درمان سندروم پیش قاعدگی یا آکنه خفیف مورد استفاده قرار بگیرند. این قرص را از طریق دهان و همراه یا بدون غذا مصرف کنید. اگر دو دوز متوالی را مصرف نکردید برای انجام آزمون بارداری با پزشک خود تماس بگیرید. اگر مصرف این قرص را در ۲۴ ساعت اول شروع عادت ماهیانه خود آغاز کردید نیازی به استفاده از دیگر قرص‌های ضد بارداری نمی‌باشد. برای تاثیر بیشتر این قرص بهتر است از آن هر روز استفاده کنید. می‌توانید از این قرص قبل از خواب یا موقع شام استفاده کنید.

قرص روکین و احتمال حاملگی

احتمال حاملگی با مصرف صحیح این دارو کمتر از 1 درصد است.

قرص روکین یک قرص ضد بارداری

امروزه قرص های ضد بارداری مختلف و زیادی در داروخانه ها موجود می باشند و در دسترس عموم قرار دارند یکی از این داروها قرص روکین می باشد. این دارو در گروه داروهای خوراکی ضد بارداری قرار دارد که دارای ۳ میلی گرم درسپیروتون (پروژستین) و ۰.۰۳ میلی گرم اتیلین استرادیول( استروژن) است.

قرص روکین و چاقی

قرص ضد بارداری روکین بر خلاف دیگر قرص های ضد بارداری باعث چاقی نمی شود و همچنین نفخ و ورم همراه با خود ندارد.

موارد مصرف قرص روکین

علاوه بر جلوگیری از بارداری، قرص های ضد بارداری دوره های قاعدگی شما را تنظیم می کند و از دست دادن خون و درد دوره های قاعدگی را کاهش می دهد و در نهایت خطر ابتلا به کیست تخمدان را کاهش می دهد. استفاده از این قرص ها از شما در برابر بیماری های مقاربتی حفاظت نمی کند. این قرص ها همچنین ممکن است برای درمان سندروم پیش قاعدگی یا آکنه خفیف مورد استفاده قرار بگیرند اکر شما استفاده از این قرص ها را برای جلوگیری از بارداری انتخاب کرده باشید.

طریقه مصرف قرص روکین

بر اساس تجویز پزشک از قرص روکین استفاده کنید و بروشور داخل بسته دارو را برای کسب اطلاعات دقیق از میزان دوز مصرفی بخوانید. این قرص را از طریق دهان و همراه یا بدون غذا مصرف کنید. در مورد نحوه آغاز مصرف اولین بسته قرص خود با پزشک مشورت کنید. اگر مصرف این قرص را در ۲۴ ساعت اول شروع عادت ماهیانه خود آغاز کردید نیازی به استفاده از دیگر قرص های ضد بارداری نمی باشد. این قرص را در ساعت مشخصی در روز مصرف کنید. برای تاثیر بیشتر این قرص بهتر است از آن هر روز استفاده کنید. از مصرف هیچ یک از دوزهای مصرفی چشم پوشی نکنید. این قرص باید در رژیم ۲۱ روزه با شروع اولین روز قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. می توانید از این قرص قبل از خواب یا موقع شام استفاده کنید.

هشدار در مورد مصرف قرص روکین

قبل از مصرف قرص روکین اگر به انواع استروژن و یا پروژسترون حساسیت دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید. این محصول دارای مواد غیز فعالی می باشد که می تواند باعث ایجاد واکنش های حساسیتی شود. قبل از مصرف این دارو پرشک خود را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید: مشکلا غده آدرنال سکته لخته شدن خون فشار خون بالا درمان نشده یا کنترل نشده سرطان اختلال انسداد خون دیابت سر درد یا میگرن شدید بیماری های قلبی مشکلات کلیوی و کبد بالاب بودن سطح چربی خون افسردگی چاقی مشکلات کیسه صفرا واکنش دارویی قرص های روکین همانطور که در این مطلب گفته شد این قرص برای پیشگیری از بارداری عالی می باشد.

مکانیسم اثر قرص روکین

مکانیسم اثر این دارو هم مانند سایر داروهای این دسته مهار تخمک گذاری از طریق سرکوب LH و FSH است.

مهم ترین فایده قرص روکین

مهمترین حسن این دارو نداشتن فعالیت آندروژنی است بنابراین در خانمهای دارای آکنه یا مشکلاتی مانند هیرسوتیسم (افزایش و یا وجود موهای غیرطبیعی و زاید) استفاده از روکین توصیه می گردد (که هم نوعیدرمان می باشد و هم خود این داروی هومرمونی باعث افزایش آکنه یا موهای زاید نمی گردد)

مصرف قرص روکین و درمان آکنه

استفاده از آن در درمان آکنه و هیرسوتیسم و نیز PMS یا سندرم پیش قاعدگی – احتمال حاملگی با مصرف صحیح این دارو کمتر از 1 درصد است. داروی دیگری با نام تجاری کنتراسمین تولید کارخانه ایران هورمون نیز وجود دارد که دقیقا ترکیبی مشابه ترکیب روکین دارد و در اصل یک دارو با نام های تجاری مختلف و ساخت کارخانه های مختلف هستند. داروی فوق روکین یا کنتراسمین در خانمهایی با افزایش وزن یا مستعد چاقی و یا خانمهایی که رژیم لاغری دارند و یا قصد لاغری دارند یک انتخاب بهتر بعنوان قرص پیشگیری است چون کمتر باعث افزایش وزن می شود.

واکنش های دارویی با قرص روکین

مهار کننده های آروماتاز( آناستروزول، اگزمستان) تاموکسی فن تیزانیدین ترانکسامیک اسید محصول ترکیبی خاص برای درمان هپاتیت C

همه چیز در مورد قرص های ضد بارداری

قرص ضدبارداری (Oral contraceptive pill , OCP, Combined oral contraceptive pill) به گروهی از داروهای خوراکی به شکل قرص گفته می‌شود که برای پیشگیری از بارداری مصرف می‌شوند. این داروها از پرکاربردترین روش‌های پیشگیری از حاملگی در سراسر جهان می‌باشند و نقشی انقلابی در جامعه انسانی داشته‌اند. مصرف این قرص‌ها از ابتلا به بیماری‌های آمیزشی نظیر ایدز پیشگیری نمی‌کند و فقط برای پیشگیری از بارداری هستند.در ابتدای قرن بیستم تعدادی از دانشمندان اروپایی همچون Beard, Prenant و Loeb متوجه نقش ترشحات جسم زرد (corpus luteum) حاملگی در جلوگیری از تخمک گذاری شدند. در سال ۱۹۲۷ دانشمند اتریشی موفق شد با این ترشیحات نازایی موقت در موشها ایجاد کند. در ۱۹۳۷ Makepeace نشان داد که پروژسترون خالص می‌تواند تخمک‌گذاری را در خرگوش مهار کند. Astwood و Fevold یافته مشابهی را در ۱۹۳۹ و در مورد موشها گزارش کردند. در نهایت در سال ۱۹۵۰ Pincus ,Garcia و Rockاثر ترکیبی از پروژسترون و ۱۹-نور پروژستین را در مهار تخمک‌گذاری زنان گزارش کردند. یکی از ترکیبهای مورد استفاده نوراتینودرل بود که در مطالعات اولیه درصد کمی ناخالصی با مسترانول داشت. دانشمندان با حذف مسترانول از ترکیب متوجه کاهش اثر ضدبارداری و بروز خون‌ریزی تخریبی (breakthrough bleeding) شدند؛ لذا مسترانول را به ترکیب اضافه کردند. در سال ۱۹۵۰ اولین کارآزمایی بالینی در مورد مصرف قرصهای ترکیبی ضد حاملگی در هائیتی و پورتوریکو انجام شد که با موفقیت صد در صد ترکیب نوراتینودرل-مسترانول در پیشگیری از بارداری مواجه شد. در سال ۱۹۵۹ ENOVID (ترکیب ۹/۸۵ mg نوراتینودرل و ۱۵۰ µg مسترانول) برای مصرف در برخی اختلالات خون‌ریزی زنان مورد تأیید اداره مواد غذائی و داروئی ایالات متحده آمریکا (FDA) قرار گرفت و در نهایت در نهم ماه مه سال ۱۹۶۰، این سازمان، این دارو را جهت مصرف در پیشگیری از حاملگی مورد تأیید قرار داد. (در حال حاضر در آمریکا از لیست دارویی خارج شده است). در سال ۱۹۶۰ اولین داروهایی که تنها شامل پروژسترون بودند و همچنین انواع تزریقی طولانی اثر این ترکیبات هورمونی جهت پیشگیری از حاملگی معرفی شدند. پس از آن میلیون‌ها زن به مصرف این قرصها رو آوردند تا اینکه در سال گزارش‌هایی مبنی بر اثرات جانبی این دارو به دست آمد. تحقیقات بعدی نشان داد که این عوارض با دوز ترکیبات قرص مرتبط است لذا قرصهای جدیدی طراحی شدند که دوز کمتری از هورمونها را داشتند (قرصهای نسل دوم، ال دی یا low dose). با افزایش مصرف ترکیبات دو فازی یا سه فازی در ۱۹۸۰ دوز هورمونها در این قرصها کاهش بیشتری داشت به‌طوری‌که می‌توان این دوز را کمترین مقداری که می‌تواند به‌طور مؤثری جلوی حاملگی را بگیرد دانست. در ۱۹۹۰ نسل سوم این قرصها(CYCLEN و DESOGEN) که شامل ترکیب پروژسترون با اثرات کاهش یافته آندروژنی بودند به بازار آمدند.

انواع قرص های ضد بارداری

قرص اچ دی Contraceptive HD شامل ۰٫۵ میلی‌گرم لوونورگسترول و ۵۰ میکروگرم اتینیل استرادیول که امروزه به دلیل عوارض جانبی زیادش به ندرت تجویز می‌شود ال دی Contraceptive LD شامل ۰٫۳ میلی‌گرم لوونورگسترول و ۳۰ میکروگرم اتینیل استرادیول LD بکار رفته در نام این دارو مخفف Low Dose است.در موارد جلوگیری از بارداری پس از مقاربت یا اورژانسی، تعداد قرص‌های مصرفی را افزایش ندهید. زیرا دوز بیش از حد دارو عوارض جانبی جدی را به همراه خواهد داشت. برای اطمینان بیشتر و اثر بخشی بهتر دارو، زمان آغاز مصرف اهمیت دارد و بهتر است در 12 ساعت اول بعد از مقاربت دارو مصرف شود. دی ئی Contraceptive DE شامل ۰٫۱۵ میلی‌گرم دزوگسترل (Desogestrel) و ۳۰ میکروگرم اتینیل استرادیول Contraceptive Triphasic (نام تجاری Triphasil) شامل لوونورگسترول و اتینیل استرادیول (در سه مرحله و شامل ۲۱ قرص می‌باشد) قرص شیردهی، (Minipil) شامل مقادیری اندک پروژستین است. (در ایران ۳۰ میکروگرم لوونورژسترول) ت

بیشتر بخوانید : قرص مترونیدازول ♥ قرص راکوتان ♥ قرص فلوکستین ♥ قرص ترامادولناپروکسن

ضعف بدن

ضعف بدن

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست،ضعف بدنی،ضعف بدن در دوران بارداری،ضعف بدن و سرگیجه،ضعف بدن در بارداری،ضعف عمومی بدن نشانه چیست؟،ضعف شدید بدن نشانه چیست؟،ضعف ناگهانی بدن نشانه چیست،خستگی و ضعف بدن نشانه چیست،ضعف بدن نشانه ی چیست،ضعف و بی حالی بدن نشانه چیست،ضعف و خستگی بدن نشانه چیست

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد ضعف بدن و علل آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.ضعف بدن یک بیماری نیست بلکه یک شکایت است،ضعف بدن و خستگی احساسی است که توسط فرد و به صور مختلف از جمله : بی حالی ، کسالت و زود خسته شدن ، فقدان انگیزه و نیرو، ازدست دادن میل و علاقه به کارهای روزمره شادابی کم یا احساس یأس وناامیدی بیان می شود;همچنین به صورت احساس باطنی ضعف و میل شدید به استراحت یا خوابیدن نیز بیان می گردد.برای درمان ضعف بدن و تقویت قدرت بدنی روش های خانگی و استفاده از برخی خوراکی ها پیشنهاد می‌شود که همه بسیار مفید و عالی هستند. احساس خمودی و ضعف عمومی مشکلی نسبتا شایعی است که بسیاری از آدم‌ها در سراسر جهان با آن مواجه می‌شوند. به گفته‌ی مرکز درد و مراقبت‌های حمایتی، ضعف به عنوان فقدان نیروی عضلانی یا فیزیکی و این احساس که برای انجام هر فعالیت ساده‌ای در زندگی روزمره تلاش بیش‌تری مورد نیاز است، تعریف می‌شود.

خوردن غذای سالم بهترین درمان ضعف بدن

ممکن است احساس ضعف شما ناشی از کار فیزیکی بیش از حد، استرس‌های احساسی، نخوردن غذا، ضعیف بودن سیستم ایمنی، عدم خواب کافی یا کمبود مواد مغذی ضروری باشد. ضعف ممکن است سبب شود که شما احساس بی‌علاقگی، رخوت، نداشتن انرژی حتی برای انجام برخی از فعالیت‌های روزمره، خستگی یا خواب‌آلودگی داشته باشید. علائم و نشانه‌های دیگر می‌توانند وجود مشکل در خوابیدن، دشواری در تمرکز، از دست دادن اشتها و اضافه وزن باشند. برای این‌که احساس طراوت بیش‌تری در زندگی داشته باشید و پرانرژی‌تر باشید، باید از سیگار کشیدن و مصرف الکل پرهیز کنید، به اندازه‌ی کافی آب در طول روز مصرف کنید به طوری که بدن شما همیشه هیدراته بماند، وزن ایده‌آل بدن‌تان را حفظ کنید، به اندازه‌ی کافی بخوابید، دست کم نیم ساعت در روز به طور روزانه ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید. امروز، در این مقاله، می‌خواهیم برخی از بهترین راه‌حل‌های خانگی را برای از بین بردن ضعف معرفی کنیم. ثابت شده‌‌است که این روش‌های درمانی خانگی تاثیر مثبتی دارند و منجر به هیچ گونه عارضه‌ی جانبی نمی‌شوند. امیدوارم که این روش‌های طبیعی درمان ضعف بدن کمک‌تان کند که دست از نگرانی بردارید.

خواص قهوه برای ضعف بدن

این نخستین نکته در مورد درمان ضعف بدن به طور طبیعی است – یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع ضعف که دوست داریم در مقاله‌ی امروز معرفی کنیم و می‌خواهیم خوانندگان‌مان آن را یاد بگیرند، ‌در خاطر داشته باشند و برای همیشه از آن استفاده کنند. قهوه حاوی مقدار ایده‌آلی از کافئین است که می‌تواند مغز شما را حسابی بیدار کند و به افزایش فوری انرژی‌تان کمک کند. قهوه همچنین می‌تواند باعث افزایش استقامت شما، بهبود میزان متابولیسم، بهبود تمرکز و کاهش درد نیز بشود. بیش از ۲ فنجان قهوه در روز ننوشید زیرا ممکن است ریسک بروز بی‌خوابی و اضطراب را افزایش دهد. اگر می‌توانید قهوه را در مقادیر مناسب بخورید و میزان مصرف خود را در حد اعتدال حفظ کنید، هیچ صدمه‌ای به سلامتی‌تان وارد نخواهد شد.

خواص انبه برای ضعف بدن

آیا انبه دوست دارید؟ من مطمئن هستم که بسیاری از آدم‌های دنیا دیوانه‌ی این میوه‌ی خوشمزه و مغذی هستند. در واقع، انبه یکی از بهترین ابرخوراکی‌ها است که می‌تواند به آدم‌ها کمک کند تا بسیاری از مشکلات سلامتی را در خود از بین ببرند. انبه یک میوه‌ی آبدار و شیرین است که حاوی مقادیر مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌توانند کمک‌تان کنند وضعیت سلامتی‌تان را در حد بهینه نگه دارید. انبه همچنین منبع عالی مس، منیزیم، پتاسیم و فیبر غذایی است. علاوه بر این، آهن موجود در انبه می‌تواند با افزایش گلبول‌های قرمز درون بدن به مبارزه با کم خونی کمک کند. همچنین انبه دارای مقدار زیادی نشاسته است که می‌تواند به قند تبدیل شود و فورا برای‌تان انرژی تامین کند. در این‌جا ۲ راه ساده برای درمان ضعف بدن و استفاده از انبه برای کاهش آن می‌بینید: ۱. خیلی ساده باید یک انبه را برش بزنید. روی برش‌ها مقداری پودر هل، مقدار اندکی زعفران، ۱ قاشق چایخوری عسل و مقداری گلاب بریزید. برای جلوگیری از ضعف ایجاد شده در اثر از دست دادن بیش از حد خون، این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید. ۲. روش دیگر این است که می‌توانید، هر زمانی که احساس ضعف دارید، یک لیوان میلک‌شِیک انبه بخورید تا فرآیند‌ی تولید انرژی را افزایش دهد. این در واقع یکی از مؤثرترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن ضعف است که دوست داشتیم در این مقاله معرفی کنیم و می‌خواهیم که خوانندگان‌مان یاد بگیرند و یادشان باشد که هر روز از آن استفاده کنند.

خواص بادام برای ضعف بدن

یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای درمان ضعف بدن که به آدم‌ها کمک می‌کند تا از این مشکل در خانه و طی مدت کوتاهی خلاص شوند، استفاده‌ی منظم از بادام است. بادام غنی از ویتامین E است و می‌تواند به شما در بهبود انرژی و توانایی‌تان برای مبارزه با علائم مختلف ضعف کمک کند. علاوه بر این، میزان زیاد منیزیم موجود در بادام نقش مهمی در تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به منابع انرژی ایفا می‌کند. کمبود خفیف منیزیم نیز می‌تواند در برخی از موارد منجر به ضعف شود. برای استفاده از بادام جهت مقابله با ضعف و رفع آن می‌توانید یکی از دو راه زیر را امتحان کنید: – اول این‌که وقتی بیرون می‌روید، باید با خودتان کمی بادام بوداده داشته باشید تا هر زمان که احساس ضعف و خستگی می‌کنید، آنها را مصرف کنید، و به این ترتیب فورا انرژی‌تان را افزایش بدهید. – روش دیگر این است که باید ۱ انجیر خشک، ۲ بادام و کمی کشمش را در آب خیس بگذارید و اجازه دهید که آنها به مدت یک شب تا صبح در آب بمانند. صبح روز بعد، کشمش، انجیر و بادام را دربیاورید و آب را مصرف کنید. بادام‌ها را پوست بکنید و بخورید و سپس انجیر و کشمش را مصرف کنید.

خواص مغزها برای ضعف بدن

بین تمام کارهای ریز و درشتی که انجام می‌دهید یک مشت آجیل میل کنید. بادام و فندق سرشار از منیزیم هستند که به سلول‌های ما، در جهت تولید انرژی کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مغزهای روغنی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند که با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. فندق سرشار از گلوسیدهاست که منبع اصلی تولید انرژی است

خواص موز برای ضعف بدن

این مورد آخرین روش درمانی برای درمان ضعف بدن است اما در واقع یکی از مهم‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل محسوب می‌شود که دوست داریم خوانندگان این مقاله آن را یاد بگیرند، به یاد داشته باشند و استفاده کنند! موز منبع خوبی از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که می‌تواند انرژی زیاد و فوری به شما بدهد. علاوه بر این، موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، ماده‌ای معدنی که بدن شما برای تبدیل قند به انرژی لازم دارد. محتوای بالای فیبر موجود در موز نیز می‌تواند به حفظ سطح گلوکز سالم در خون کمک کند. دو راه برای استفاده از موز برای مقابله با مشکل ضعف وجود دارد: – یک موز رسیده را همراه با ۱ قاشق غذاخوری عسل ۲ بار در روز مصرف کنید تا از بروز احساس ضعف جلوگیری کنید و کل بد‌ن‌تان را تقویت کنید. – هر گاه احساس ضعف می‌کنید، فقط باید ۱ یا ۲ عدد موز تازه مصرف کنید یا یک اسموتی موز بنوشید. در این مقاله فهرست کامل بهترین درمان‌های خانگی را برای درمان ضعف بدن در اختیار شما و دیگر افرادی گذاشتیم که به دنبال بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ضعف و درمان سریع آن هستند بدون این‌که لازم باشد زمان، پول و تلاش بیش از حدی را صرف کنند. بنابراین، افراد دچار این مشکل باید روش‌های درمانی طبیعی و داروهای خانگی را که در این مقاله معرفی شده‌است را یاد بگیرند و از آنها در اسرع وقت استفاده کنند تا به بدن و ذهنی سالم دست بیابند بدون این‌که مجبور به تحمل هر گونه عارضه‌ی جانبی ناخواسته باشند.

انگور درمان ضعف بدن

یکی از میوه هایی که برای درمان ضعف بدن و خستگی میتوان استفاده کرد انگور است.مصرف انگور خستگی را برطرف می‌کند و به دلیل داشتن پتاسیم برای برطرف کردن ضعف بدن مفید است. مصرف آب انگور تازه می‌تواند یبوست که عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بوی بد دهان را از بین برد.غوره حالت کال انگور است و برای درست کردن سرکه استفاده می‌شود و سرکه حاصل از تخمیر دانه‌های انگور در تسکین خارش‌های پوستی و جلدی مؤثر است.انگور سرشار از پتاسیم است که برای درمان ضعف بدن مفید است. افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌تواتند مفید باشد. انگور برای سلامت قلب، ریه و کلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.دانه‌های خشک انگور صفرا و بلغم را رفع می‌کند. اتصالات را قوی می‌کند و حالت‌های خستگی و ضعف بدن را برطرف می‌کند. روغن هسته انگور حاوی اسید‌های چرب غیر اشباع است که مصرف آن بسیار مفید است.

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست

جو برای درمان ضعف

یکی دیگر از مواد غذایی که میتوان از آن برای درمان ضعف بدن استفاده کرد جو است.جو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص دارویی است. جو غذایی بسیار مقوی است. جوشانده ‏ی حاصل از مخلوط دانه‏ های جو همراه با جوی دوسر و گندم ماده غذایی بسیار مقوی در درمان ضعف بدن است. جو دارای مقادیر بالایی از فسفر است و بنابراین برای وضعیت عصبی و فعالیت‏ های ذهنی بسیار مفید است.

خواص توت فرنگی برای ضعف بدن

نکته‌ی دیگری برای درمان ضعف بدن و در واقع یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی رفع ضعف که باید بدانید استفاده از توت‌فرنگی است. توت‌فرنگی علاوه بر این‌که کالری کمی به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه می‌کند، سبب می‌شود که در طول روز خودتان را پرانرژی‌تر احساس کنید. توت‌فرنگی سرشار است از ویتامین C – آنتی‌اکسیدانی که می‌تواند به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، شما می‌توانید مقدار زیادی آب، فیبر و منگنز از این میوه‌ی مغذی و خوشمزه دریافت کنید.اگر دوست دارید از توت‌فرنگی برای کاهش ضعف عمومی و خلاص شدن از شر آن برای همیشه استفاده کنید، می‌توانید یکی از دو روش زیر را امتحان کنید: ۱. شما می‌توانید خیلی ساده توت‌فرنگی بخورید یا آنها را با انواع میوه‌های دیگر ترکیب کنید و یک سالاد میوه‌ی پر از فیبر و کم‌کالری داشته باشید. ۲. همچنین می‌توانید هر زمان که احساس ضعف داشتید، نصف لیوان آب توت‌فرنگی تازه بنوشید.

خواص شیرین بیان برای ضعف بدن

یکی دیگر از درمان‌های خوب برای درمان ضعف بدن استفاده‌ی منظم از شیرین‌بیان است. شیرین‌بیان نه تنها یک ماده‌ی درمانی طبیعی است، بلکه وقتی که پای درمان‌های خانگی ضعف به میان می‌آید، این گیاه دارویی در راس فهرست قرار می‌گیرد! شیرین‌بیان در واقع یک گیاه شگفت‌انگیز است که می‌تواند به مبارزه با علائم و نشانه‌های ضعف کمک کند. این داروی گیاهی می‌تواند به طور طبیعی آزاد شدن هورمون‌های آدرنال را که بدن تولید می‌کند، تحریک کند و به این ترتیب متابولیسم و انرژی شما را افزایش دهد. اگر شما بخواهید از این داروی گیاهی برای مقابله با مشکل ضعف استفاده کنید، فقط دو مرحله‌ی ساده وجود دارد که باید دنبال کنید: ۱. ۲ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری پودر شیرین‌بیان را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید. ۲. برای این‌که پرانرژی‌تر باشید، باید این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید. نکته: در بعضی موارد، شیرین‌بیان می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد، بنابراین قبل از مصرف آن به صورت منظم، باید به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از هر خطری با پزشک‌تان مشورت کنید. در واقع، استفاده از شیرین‌بیان یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای از بین بردن ضعف است و افرادی که با این مشکل روبه‌رو هستند باید آن را یاد بگیرند و برای همیشه از آن استفاده کنند!

ضعف بدن ،ضعف بدن نشانه چیست؟،ضعف بدن بعد از انزال،ضعف بدن ناشی از چیست؟،ضعف بدن از چیست

خواص تخم مرغ برای ضعف بدن

یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ضعف بدن که باید بدانید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل است. تخم‌مرغ سرشار است از مواد مغذی ضروری از جمله پانتوتنیک اسید، ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین A، آهن و پروتئین. مصرف فقط یک تخم‌مرغ در روز به شما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی احساس بهتری داشته باشید. شما می‌توانید یک ساندویچ تخم‌مرغ، یک تخم‌مرغ حسابی پخته یا املت تخم‌مرغ و سبزیجات سبز یا پنیر میل کنید. فکر نکنید که تخم‌مرغ فقط می‌تواند شکم‌تان را پر کند، زیرا این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به شما انرژی بیش‌تری نیز بدهد!

خواص جینسینگ برای ضعف بدن

استفاده از جینسینگ، یکی از بهترین روش‌های درمانی خانگی برای درمان ضعف بدن است که افراد دچار این مشکل نباید آن را نادیده بگیرند. جینسینگ، که قرن‌هاست به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند و مفید شناخته می‌شود، می‌تواند به آدم‌ها در هر زمانی که دچار ضعف می‌شوند، انرژی فراوانی بدهد. طبیعت تسکین‌دهنده و آرام این گیاه نیز به آرامی و به صورت مثبت روی عصب‌های شما تاثیر می‌گذارد. فقط ۴ گام ساده و کوتاه وجود دارد که باید هنگام استفاده از این داروی گیاهی جهت مقابله با مشکل ضعف و از بین بردن آن، پیگیری کنید: – ۱ ریشه‌ی جینسینگ را به صورت نازک برش بزنید. – ۸ تا ۱۰ برش جینسینگ را در ۳ فنجان آب و روی حرارت کم به مدت حدود ۱۵ دقیقه دم بگذارید. – این محلول را صاف کنید، برای افزودن طعم بیش‌تر به آن عسل را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود. – هر زمانی که لازم بود روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای جینسینگ بنوشید. توجه: جینسینگ برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

خواص شکلات برای ضعف بدن

زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث می شود حالات و روحیات افراد تغییر کند. شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود.

خواص انگور فرنگی هندی برای ضعف بدن

انگور فرنگی هندی به لطف خواص قدرتمندی که دارد، یکی دیگر از داروهای خانگی مفید برای درمان ضعف بدن است. انگورفرنگی هندی که به نام آمله نیز شناخته می‌شود، یک میوه‌ی بسیار مغذی است که می‌تواند به بهبود سطح انرژی بدن کمک کند. این میوه یک منبع عالی فسفر، کربوهیدرات، آهن، پروتئین، کلسیم و ویتامین C است. شما فقط باید روزانه یک عدد انگور هندی یا آمله بخورید تا بتوانید سیستم ایمنی ضعیف خود را به طور موثری تقویت کنید. برای استفاده از آمله یا انگورفرنگی هندی جهت درمان ضعف بدن می‌توانید این گام‌های ساده را دنبال کنید: – برای استخراج آب تازه‌ی این میوه، دانه‌ی مقداری انگورفرنگی هندی را بیرون بیاورید و آنها را در دستگاه آبمیوه‌گیری بریزید. – ۲ قاشق غذاخوری آب انگور فرنگی را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید. – ترکیب به‌دست آمده را ۲ تا ۳ بار در روز و به مدت یک هفته مصرف کنید. در واقع، این ترکیب نیز یکی از موثرترین داروهای طبیعی برای خلاص شدن از شر ضعف عمومی به طور طبیعی است – یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای ضعف – که دوست داشتیم در این مقاله عنوان کنیم و افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند باید آن را یاد بگیرند و برای همیشه از آن استفاده کنند.

خواص آلو برای ضعف بدن

میوه هایی بارنگ قرمز در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت های بی نظیر است . یکی از این میوه های قرمز رنگ آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آنها در این بخش اشاره می شود. آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین های A , B , C و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

خواص پرتقال برای ضعف بدن

پرتقال قهرمان انرژی بخشی است. این میوه سرشار از ویتامین ‌C می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز در سلامت نگه می‌دارد و از سلول‌های ما محافظت می‌کند. ویتامین C نسبت به نور و گرما بسیار حساس است. خوشبختانه پوست کلفت و طعم نسبتا ترش پرتقال باعث می‌شود که بیش‌ترین میزان ویتامین C آن حفظ شود. یک عدد پرتقال 70 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند که معادل نیمی از نیاز روزانه است. توصیه می‌کنیم پرتقال‌های تازه را انتخاب و مصرف کنید. تا می‌توانید مصرف آب پرتقال‌های صنعتی را محدود کنید. توجه داشته باشید که مرکبات دیگر مانند گریپ‌فروت، نارنگی و لیموترش نیز حاوی این ویتامین هستند.

خواص شیر برای ضعف بدن

یکی دیگر از داروهای خانگی ضعف، که دوست داریم در این مقاله به آن اشاره کنیم استفاده از شیر است. شیر، بهترین منبع ویتامین B است که می‌تواند به طور موثر به کاهش ضعف کمک کند. علاوه بر این، شیر یک منبع عالی کلسیم است که می‌تواند به حفظ سلامت عضلات و استخوان‌های شما کمک کند. ۳ راه ساده برای استفاده از این داروی طبیعی جهت درمان ضعف بدن وجود دارد: – برای استفاده از این ماده، فقط باید به یک لیوان شیر گرم ۱ قاشق چایخوری کره‌ی مایع اضافه کنید. ترکیب به‌دست آمده را ۲ بار در روز مصرف کنید و به این ترتیب قادر خواهید بود تا ضعف خود را که به دلیل از دست دادن بیش از حد خون است درمان کنید. – شما همچنین می‌توانید ۲ عدد انجیر را در یک فنجان شیر بجوشانید. انجیر آب پز شده و همین‌طور شیر را مصرف کنید، و به این ترتیب می‌توانید قدرت و استقامت بیش‌تری به‌دست بیاورید. – هر زمانی که ضعف دارید، فقط باید یک فنجان شیر گرم را با ۱ قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید تا عطر و طعم شیر را افزایش دهید.

خواص ماهی آزاد برای ضعف بدن

ماهی آزاد سرشار از امگا 3 می‌باشد. این اسیدهای چرب ضروری برای عملکرد خوب بدن و تقویت سیستم ایمنی فوق‌العاده است. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که این اسیدهای چرب خواص ضدخستگی نیز دارند. علاوه بر این، ماهی آزاد حاوی ویتامین B1 می‌باشد که برای تبدیل قند به انرژی، لازم و ضروری است. 100 گرم ماهی آزاد نیاز روزانه‌ی ما به امگا3 ها را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم که هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید. توجه داشته باشید که پخت طولانی‌مدت باعث از بین رفتن امگا3 ها می‌شود. ماهی ساردین نیز جزو منابع امگا3 ها می‌باشد.

تشخیص ضعف بدن

اگر بدون هیچ دلیلی دچار ضعف ناگهانی بدن شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. باید بدانید که چه مدت است این احساس را دارید و کدام ماهیچه‌هایتان سست شده‌اند چون احتمالا پزشک‌تان سؤال‌هایی در این رابطه از شما می‌پرسد.‌ او ممکن است در مورد دیگر نشانه‌های بیماری و سابقه‌ی پزشکی خانواده‌تان هم سؤال‌هایی داشته باشد. احتمالا پزشک‌تان بازتاب (رفلکس) و احساس ماهیچه‌هایتان را معاینه می‌کند و در صورت لزوم ممکن است انجام آزمایش‌های دیگری را هم توصیه کند مانند: ام‌آر‌آی (MRI) یا سی‌تی‌اسکن (CT) برای بررسی ساختار داخلی بدن؛ آزمایش‌های عصبی برای بررسی کارایی سیستم عصبی؛ برق‌نگاری ماهیچه (EMG) برای بررسی فعالیت عصب‌های درون ماهیچه‌ها؛ آزمایش خون برای بررسی احتمال عفونت یا بیماری‌های دیگر.

خواص گوشت قرمز برای ضعف بدن

گوشت قرمز منبع آهن می‌باشد که برای تولید انرژی بسیار مفید است. آهن موجود در گوشت قرمز بیشتر از آهن سبزیجات جذب بدن می‌شود. علاوه بر این، گوشت قرمز حاوی پروتئین‌های حیوانی نیز می‌باشد.200 گرم گوشت نیمی از نیاز روزانه‌ی ما به آهن را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی نکنید و از کباب کردن طولانی مدت آن بپرهیزید. گوشت بوقلمون نیز حاوی آهن بوده و چربی کمی دارد.

40 علت برای ضعف بدن

۱. سندروم خستگی مزمن (CFS)

سندروم خستگی مزمن نوعی بیماری است که باعث ناتوانی می‌شود و ویژگی بارز آن احساس خستگی زیاد بدون هیچ دلیل علمی و پزشکی است.

۲. تحلیل عضلانی

تحلیل عضلانی مجموعه‌ای از بیماری‌هاست که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و آنها را تضعیف می‌کند. این آسیب و ضعف به علت کمبود پروتئین اتفاق می‌افتد.

۳. درماتومیوزیت

درماتومیوزیت یک بیماری التهابی نادر در ماهیچه‌هاست که با سوزش همراه است.

۴. فلج اطفال

پولیو یا فلج اطفال یک بیماری به شدت واگیردار است که به دلیل حمله‌ی ویروس‌ها به سیستم عصبی بدن اتفاق می‌افتد.

۵. کمبود سدیم خون (هیپوناترمی)

کمبود سدیم خون وقتی اتفاق می‌افتد که تعادل میزان آب و سدیم در بدن به هم بخورد. افت سریع سدیم خون می‌تواند علت ضعف ناگهانی بدن، سردرد، حالت تهوع و گرفتگی عضله باشد.

۶. نرمی استخوان یا راشیتیسم

این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود و مشکلات زیادی برای سلامتی به‌وجود می‌آورد.

۷. ضربه‌ی مغزی (کانکاشن)

این بیماری جزو موارد اورژانسی است که وضعیت هوشیاری را تغییر می‌دهد به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

۸. کمبود پتاسیم خون (هیپوکالمی)

کمبود پتاسیم خون باعث خستگی، ضعف و نامنظم شدن ضربان قلب می‌شود.

۹. سستی ماهیچه‌های صورت (میاستنی گراویس)

سستی ماهیچه‌های صورت یک بیماری عصبی-عضلانی است که ماهیچه‌های اسکلتی را فلج می‌کند و ممکن است باعث افتادگی پلک و دوبینی شود.

۱۰. درد اعصاب (نورالژی)

نورالژی درد شدیدی است که به دلیل آسیب‌دیدگی اعصاب به‌وجود می‌آید. آسیب اعصاب ممکن است در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفتد اما معمولا در گردن و صورت شایع‌تر است.

۱۱. سکته‌ی مغزی

سکته‌ی مغزی یک وضعیت اضطراری پزشکی است که به درمان و مراقبت فوری احتیاج دارد.

۱۲. مهره‌ی سریده

جابه‌جایی مهره ممکن است در هر قسمتی از ستون فقرات (از گردن تا لگن) رخ بدهد.

۱۳. بیماری گریوز

گریوز یک بیماری خودایمن است که باعث می‌شود غده‌ی تیروئیدتان بیش از اندازه هورمون تیروئید ترشح کند.

۱۴. پی‌آسیبی محیطی (پریفرال نوروپاتی)

پریفرال نوروپاتی نوعی بیماری است که در اثر آسیب اعصاب ایجاد می‌شود.

۱۵. هیپرکلسمی

هیپرکلسمی نوعی بیماری است که به دلیل زیاد بودن کلسیم موجود در خون اتفاق می‌افتد.

۱۶. هیپوتیروئیدیسم (کم‌کاری تیروئید)

غده‌های تیروئید هورمونی ترشح می‌کنند که میزان مصرف انرژی سلول‌ها (متابولیسم) را کنترل می‌کند. هیپوتیروئیدیسم زمانی اتفاق می‌افتد که این هورمون‌ها به اندازه‌ی کافی ترشح نشوند. اگر به این بیماری توجه نشود ممکن است باعث چاقی مزمن( درباره عوامل چاقی بیشتر بدانید) و بیماری‌های قلبی شود.

۱۷. تحلیل عضلانی دوشِن

یکی از ۹ نوع تحلیل عضلانی، تحلیل عضلانی دوشن است که یک اختلال ژنتیکی به شمار می‌رود. این بیماری ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند و حتی ممکن است به مرگ منجر شود.

۱۸. سکته‌ی خفیف مغزی

سکته‌ی خفیف در اثر کاهش ناگهانی جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد.

۱۹. بیماری لوگریگ

اسکرولز جانبی آمیوتروفیک یا لوگریگ نوعی بیماری است که به مغز و ستون فقرات آسیب می‌زند و باعث می‌شود که کنترل ماهیچه‌های والنتاری از دست برود.

۲۰. رابدومیولیزیس

رابدومیولیزیس نوعی بیماری است که بافت ماهیچه را از بین می‌برد و معمولا در اثر جراحت به وجود می‌آید.

۲۱. تحلیل عضلانی بِکِر

تحلیل عضلانی بکر نوعی بیماری ژنتیکی است که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و به از دست رفتن بافت منجر می‌شود.

۲۲. تب روماتیسمی

تب روماتیسم از عوارض گلودرد میکروبی است که اگر به آن رسیدگی نشود به قلب آسیب جدی می‌رساند.

۲۳. پورفیری

پورفیری نوع نادری از بیماری‌های ژنتیکی خونی است که باعث اختلال در تولید همو می‌شود. همو بخش مهمی از هموگلوبین خون است. رایج‌ترین نوع این بیماری پوستی، تاردا نام دارد که با تاول زدن خود را نشان می‌دهد.

۲۴. سندروم گیلن باره

سندروم گیلن‌باره نوعی بیماری خودایمنی نادر و خطرناک است. بیماری‌های عفونی مثل آنفولانزای شدید و یا عفونت شُش‌ها باعث این بیماری می‌شوند.

۲۵. آکرومگالی

آکرومگالی اختلال هورمونی نادری است که به دلیل زیاد بودن هورمون رشد به‌وجود می‌آید. این بیماری به رشد بیش از حدمنجر می‌شود.

۲۶. بوتولیسم

بوتولیسم (سم بوتولیسم) یک بیماری نادر اما جدی است که از راه غذا، خاک آلوده و زخم باز منتقل می‌شود.

۲۷. استخوان شکننده

۲۸. آنوریسم مغزی

آنوریسم یک بیرون‌زدگی به‌صورت حباب در جدار شریان‌های مغزی است. این بیماری غیرقابل پیش‌بینی است و مشکلات زیادی برای فرد به‌وجود می‌آورد.

۲۹. آماس مغز

آماس مغز در واقع ورم بافت مغز است که معمولا ویروس‌های عفونی عامل به‌وجود آمدن این بیماری هستند، البته در بعضی موارد باکتری‌های عفونی هم باعث این بیماری می‌شوند.

۳۰. جذام

جذام یک بیماری مزمن، وخیم، عفونی و میکروبی است که اگر درمان نشود نقص ایجاد می‌کند و به ظاهر فرد آسیب می‌زند.

۳۱. هیپرپاراتیروئیدیسم

هیپرپاراتیروئیدیسم نوعی بیماری است که باعث می‌شود غده‌های پاراتیروئید بیش از حد هورمون پاراتیروئید ترشح کنند.

۳۲. عفونت ویروسی وست نایل

۳۳. آدرنولکودیستروفی

آدرنولکودیستروفی نوعی بیماری است که به دستگاه عصبی و غدد فوق کلیوی آسیب می‌رساند.

۳۴. ابتالیپوپروتئینا

ابتالیپوپروتئینا نوعی بیماری ارثی است که مانع جذب کامل چربی خوراکی می‌شود

۳۵. تنگی آئورت

تنگی آئورت نوعی نقص عضو مادرزادی است که در آن بخشی از آئورت تنگ و منقبض می‌شود و باعث ضعف ناگهانی بدن می‌شود.

۳۶. تیروئید تحتِ‌حاد

تیروئید تحت‌حاد نوع نادری از التهاب تیروئید است.

۳۷. سندروم چِدیاک هیگاشی

چدیاک هیگاشی نوعی آلبینیسم نادر است که مشکلات زیادی برای بینایی به‌وجود می‌آورد.

۳۸. نورالژی پِست‌هرپتیک

درد اعصاب پست‌هرپتیک از عصب‌هایی که حین بروز بیماری شینگلز آسیب دیده‌اند ناشی می‌شود.

۳۹. آتاکسی فردریش

آتاکسی فردریش یک بیماری ژنتیکی نادر است که باعث ایجاد مشکل در راه رفتن، از بین رفتن حس دست‌ها و پاها و ضعف در گفتار می‌شود.

۴۰. بیماری کرَب

کرب بیماری نادری است که معمولا به دستگاه عصبی آسیب می‌رساند. این بیماریِ ژنتیکی، ارثی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید : خستگی ♥ خستگی چشم

دانه انار

دانه انار

دانه انار خشک شده ,غذا با دانه انار خشک شده,فروش دانه انار خشک شده,دانه انار,دانه انار یبوست,دانه انار خشک,دانه انار در جدول,دانه انار و یبوست,دانه انار در خواب,دانه اناری,دانه انار به انگلیسی,دانه انار شعر,دانه انار یبوست می آورد,دانه های انار و یبوست,دانه های انار یبوست,ایا دانه انار باعث یبوست میشود

دانه انار

توضیحاتی در مورد دانه انار

خوردن انار به غیر از ارزش غذایی بسیار، جنبه های دارویی و اثرات درمانی قابل توجه ای دارد.خوردن انار در از دیدگاه قرآن و ائمه بسیار توصیه شده است. انار برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها از جمله تصلب شرائین ، سرطان و همچنین کمک به طول عمر و کند کردن واکنشهای پیر شدن سلولها تأثیرات فراوانی دارد.طبق نظر محققان طب قرآنی ، انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند. انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد. از امام رضا(ع) هم نقل شده که:انار بخورید تا دهان تان پاکیزه و خوش بو شود.» مطابق نظر کارشناسان خوردن انار مانع تشکیل پلاک های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می شود و برانی دندان درد نیز خوردن انار مفید می باشد. از انار شیرین نیز میتوان در مواردی مانند :سرماخوردگی ، تقویت نیروی جنسی ،تقویت روده ها ، تقویت معده ، تقویت ریه ، حساسیت ، وجود خون در ادرار ، مسمومیت ، استسقاء ، درد گوش ، التهاب معده ، اسکوربیت ، آب ریزش چشم ، خون ریزی رحم ، خارش پوست ، تقویت لثه ، تصفیه خون ، کم خونی ، اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود. خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند نیز مفید است و خوردن انار در زمان باردار یباعث زیباتر شدن فرزند می شود.علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده ی کودک هم کمک می کند.

روغن دانه انار

دانشمندان طی پژوهش‌های مختلف دریافتند که روغن دانه انار دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی و ضد میکروبی است.

خواص روغن دانه انار

* از سرطانی شدن سلول‌های بدن پیشگیری می کند. * باعث کاهش ایجاد زخم در مبتلایان به سرطان پوست می شود. * از بیماری های قلبی و تصلب شرائین جلوگیری می کند. * فرایند پیر شدن سلول ها را کند می نماید، لذا در حفظ جوانی موثر است. * از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

فواید روغن دانه انار

* به تنظیم هورمون‌ها که نقش مهمی در کاهش خطر احتمال ابتلا به سرطان سینه دارند، کمک می‌کند. * مصرف منظم آن می تواند از مشکلات یائسگی مانند پوکی استخوان ، در خانم ها جلوگیری کند. * روغن دانه انار از تشکیل سلول های سرطانی وابسته به استروژن و غیر وابسته به استروژن جلوگیری می کند. * روغن دانه انار به منظور برطرف کردن کدری پوست در محصولات آرایشی به کار برده می شود.

ترکیبات 100 گرم دانه انار

انرژی 38 کالری آب 82 گرم پروتئین 0/4 گرم چربی /3 گرم مواد نشاسته ای 10 گرم کلسیم 4 گرم سدیم 3 میلی گرم پتاسیم 260 میلی گرم آهن 0/5 میلی گرم ویتامین ب 1 0/2 میلی گرم ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم ویتامین ب 3 0/02 میلی گرم ویتامین ث 4 میلی گرم

خواص انار و دانه اش

برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود . * انار شیرین ادرار آور است . * انار با دانه ملین مزاج است . * آب انار شیرین برای بیماریهای مجاری ادرار مفید است . * ترشح صفرا را زیاد می کند. * اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کنید . * برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است .* آب انار خنک کننده است . * رنگ صورت را شاداب می کند . * صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می کند . * برای وزن اضافه کردن انار بخورید . * آب انار مقوی قلب و معده است . * خواص قسمت های دیگر درخت انار * جوشانده پوست ریشه درخت انار کرم معده و روده را از بین می برد . * جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد کرم درد . * برای برطرف کردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و یا جوشانده برگهای انار استفاده کنند . * خانم هایی که عادت ماهیانه شان منظم نیست می توانند از جوشانده برگهای انار استفاده کنند. * برگهای له شده انار را اگر روی پوست بگذارید خارش را از بین می برد . * برای برطرف کردن سوختگی پوست ، گلهای انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید . * جوشانده پوست درخت و پوست ریشه درخت انار کرم کش است . * دم کرده گل انار اسهال مزمن را برطرف می کند . * دم کرده گلهای انار را بصورت غرغره برای از بین بردن زخمهای دهان بکار ببرید . * برای برطرف کردن دندان درد ، دم کرده ریشه درخت انار را در دهان مزه مزه کنید . * برای برطرف کردن بواسیر باید معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .

خواص آب انار

آب انار خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش مۆثری دارد. یک لیوان آب انار حدود 40 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند و منبع خوبی از ویتامین های A، E و اسیدفولیک است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است. در واقع آب انار یکی از غنی ترین منابع پلی فنول هاست که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند. نقش آنتی اکسیدان ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس زا حادث می شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس های روحی

عوارض مصرف انار

کسانیکه سرد مزاج هستند نباید در خوردن انار افراط کنند . زیرا معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند . اینگونه افراد باید انار را با زنجبیل بخورند . جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن که برای رفع کرم بکار می رود ممکن است ایجاد سرگیجه و استفراغ کند . بهر حال در خوردن جوشانده آن باید احتیاط کرد و این کار باید تحت نظر متخصص انجام گیرد .

دانه انار

Arils نام فانتزی دانه انار است. این دانه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است که نه تنها برای شما بد نیست بلکه می تواند برخی از مشکلات شما را حل کند. خوردن دانه انار و ریختن آن در آب انار نه تنها عطر و طعم را به نوشیدنی شما می دهد بلکه، خواص زیر را نیز دارد.

خواص و فواید دانه انار

دانه انار به دلیل داشتن خواص زیر برای بدن مفید است: فیبر یک وعده نصف فنجانی دانه انار شامل ۳٫۵ گرم فیبر است که ۱۴ درصد از ۲۵ گرم فیبری که زنان باید در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند و ۹ درصد از ۳۸ گرم فیبری که مردان باید روزانه بخورند را فراهم می کند. مصرف رژیم غذایی حاوی فیبر به طور منظم، یک راه موثر برای کاهش خطر ابتلا به یبوست است. فیبر هضم را کارآمد می کند و کمک می کند تا روده درست کار کند. یک رژیم غذایی غنی از فیبر همچنین ممکن است شانس ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهد. مواد معدنی نصف فنجان دانه انار، ۲۰۵ میلیگرم پتاسیم دارد. این میزان پتاسیم ۴ درصد از ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیمی است که باید برای سالم نگه داشتن قلب و ماهیچه ها روزانه مصرف کنیم. علاوه بر این مقدار کمی آهن نیز با خوردن دانه انار به بدن شما می رسد. آهن برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید است و تضمین می کند که بدن به مقدار زیادی از اکسیژن در گردش خون دسترسی دارد. دانه انار همچنین مقادیر کمی از کلسیم، منیزیم و روی دارد. ویتامین ها یک وعده ۱/۲ فنجانی دانه انار ۱۴٫۳ میکروگرم ویتامین K را تامین می کند. ویتامین K، یک ماده مغذی است که برای لخته شدن خون ضروری و برای حمایت از سلامت اسکلت بدن مفید است. این مقدار ویتامین کا، ۱۶ درصد از ۹۰ میکروگرم ویتامین K ای که زنان به صورت روزانه نیاز دارند و ۱۲ درصد از ۱۲۰ میکروگرمی که مردان هر روز نیاز دارند را فراهم می کند. با خوردن همان میزان دانه انار، ۰٫۵۲ میلی گرم ویتامین E، که حدود ۳ درصد از ۱۵ میلی گرم نیاز روزانه بزرگسالان است را به بدن می رسانید. ویتامین E می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را با کمک به محافظت از بدن از آسیب های ناشی از آلاینده های زیست محیطی کاهش دهد.

استفاده از دانه انار

شما می توانید از این دانه ها به طرق مختلف استفاده کنید. اما نکته مهم در مورد خوردن دانه انار این است که هرگز آن ها را با غشای سفیدی که داخل انار است مصرف نکنید. زیرا باعث می شود دهانتان تلخ شود. تصور غلطی که در مورد انار وجود دارد این است که انار یک میوه است. اما در واقع این یک دانه است که هم به جای میوه و هم به جای غذا می توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال از انار می توانید در سالاد و در کنار روغن زیتون و کلم استفاده کنید. حتی آب انار نیز برای طعم دار کردن غذاها کاربرد دارد. پس سعی کنید بیشتر با این میوه و کاربردهای آن آشنا شوید.

خواص دارویی دانه انار

انار و دانه‌های یاقوتی آن هزاران سال است، که بعنوان دارو مصرف می‌شود.از خواص و فواید انار می‌توان به اثرات درمانی و بهبود دهنده آن در بیماریهای قلبی، فشارخون بالا و بعضی از انواع سرطان همچون سرطان پروستات اشاره کرد. مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت دوهفته میزان تستوترون موجود در بزاق را ۲۴ درصد افزایش داده و تاثیراتی هم برروی فشارخون، حال و حوصله، اضطراب و احساسات افراد دارد. انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده (حدودا به اندازه چای سبز) و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد و هرچند تحقیقات علمی کامل تر و بیشتری لازم است، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را بدنبال داشته باشد: • کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی • کاهش خطر سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پسطان • کمک بدرمان اسهال • کاهش کلسترول خون • کمک به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن • مفید برای زنان در دوران قاعدگی • کمک به درمان هموروئید • جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها • کمک به سلامت لثه‌ها • کمک بدرمان عفونت‌ها • مصرف روزانه آب انار به کاهش فشارخون می‌تواند کمک کند. • مصرف روزانه ۲۲۷ میلی لیتر آب انار بطرز چشم‌گیری پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. • مصرف انار و یا آب انار می‌تواند، جریان خون به قلب را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ایسکمیک که در آن خون بخوبی به ماهیچه‌های قلبی نمی‌رسد، بهبود بخشد. • آنتی اکسیدان های درون انار یا آب آن ممکن است بتواند از ایجاد لخته در خون جلوگیری کند. • انار، از کلسترول بد( LDL) در برابر اکسیده شدن محافظت می کند. • آب انار همانند آسپیرین عمل می کند. • آب انار از به هم پیوستن پلاکت های خونی جلوگیری می کند، پس مانع از لخته شدن خون می گردد. • آب انار باعث کاهش چربی خون می شود. • تحقیقات نشان داده است که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار بنوشید و این کار را مدت ۳ ماه انجام دهید، مقدار اکسیژن بیشتری به قلب می رود و باعث سلامتی قلب می شود. • آب انار، جلوی تخریبات DNA و بیماری های حاصل از تخریب آن را می گیرد. • آب انار به کاهش خطر سرطان پستان کمک می کند. • انار از سرطان پروستات جلوگیری می کند و یا رشد آن را آهسته می کند. • از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند. • انار، از بی نظمی و اختلال در کار کلیه ها می کاهد و به طور کلی ادرارآور است. • افرادی که در هفته ۲ لیوان یا بیشتر آب انار می نوشند، احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می کنند، ۷۶ درصد کمتر است. • انار از تعداد کرم های روده می کاهد. • با نوشیدن آب انار، بیماری های عفونی را از بدن دور کنید. • انار و آب انار برای بهبود بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم خوب است. • انار از خرابی دندان و لثه جلوگیری می کند. • آب انار برای صدای گرفته و خشن مفید است.

روغن دانه انار و پوست

* این روغن مرطوب کننده پوست است و ویژگی ضد التهابی و ضدمیکروبی آن علاوه بر محافظت، به پوست انعطاف پذیری می بخشد. * روغن دانه انار که خاصیت ضدالتهابی قوی اش مرهون اسید چرب موجود در آن است، ناراحتی های پوستی مانند خشکی پوست ، اگزما و سوختگی در اثر نور خورشید را تسکین می دهد. * در بازسازی و تقویت پوست نقش دارد. * این روغن در کاهش ورم و دردهای عضلانی موثر است. * از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. رعایت یک برنامه غذایی صحیح و مصرف هم زمان مکمل روغن دانه انار باعث کاهش وزن می شود. برای بالا بردن سوخت و ساز بدن می توانید از این روغن روی سالاد و غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : به دانه ♥ سیاه دانه ♥ شاهدانه ♥ روغن هسته انگور

قوز قرنیه

قوز قرنیه

قوز قرنیه ,قوز قرنیه و عمل لیزیک,قوز قرنیه معافیت پزشکی,قوز قرنیه معافیت سربازی,قوز قرنیه و روزه گرفتن,قوز قرنیه و زایمان طبیعی,قوز قرنیه و معافیت سربازی,قوز قرنیه و درمان آن,قوز قرنیه درمان,قوز قرنیه و روزه,قوز قرنیه عمل لیزیک,قوز قرنیه در عمل لیزیک,قوز قرنیه چشم معافیت پزشکی

قوز قرنیه

توضیحاتی در مورد قوز قرنیه

قوز قرنیه یا Keratoconus ‏ یک بیماری پیش رونده قرنیه است که در جریان آن قسمت مرکزی یا فرامرکزی قرنیه دچار نازک شدگی تدریجی پیش رونده و برآمدگی می گردد.. به طوری که قرنیه به شکل قوز (‏Cone‏) در می آید. قوزقرنیه بیماری شایعی است بطوریکه یک نفر از هر دو هزار نفر مبتلا به این بیماری میباشند. کراتوکونوس همیشه دو طرفه است ولی اغلب در یک چشم، بیماری شدیدتر و دید آن کمتر است.‏ نازک شدگی قرنیه در دوران بلوغ و دهه دوم وسوم زندگی پیشرفت بیشتری می کند اگرچه پس از این دوران نیز میتواند پیشرفت کند و آستیگماتیسم نامنظم ناشی از آن تشدید و دید بیمار کمتر شود. در معاینات چشم پزشکی اغلب قوز قرنیه قابل تشخیص میباشد ولی برای تشخیص موارد بسیار خفیف قوز قرنیه انجام توپوگرافی قرنیه ضروریست.

قوز قرنیه چیست

کراتوکونوس یا قوز قرنیه (به انگلیسی: Keratoconus) یک بیماری قرنیه چشم است. این بیماری معمولاً در سنین نوجوانی یا اوایل دهه سوم زندگی بروز می‌کند. در این بیماری قرنیه نازک شده و شکل آن تغییر می‌کند. قرنیه به‌طور طبیعی شکلی گرد یا کروی دارد ولی در کراتوکونوس (قوز قرنیه) قرنیه برآمده و مخروطی شکل می‌شود. این تغییر بر روی انکسار نور هنگام ورود به چشم تأثیر گذاشته و سبب کاهش وضوح بینایی می‌شود. کراتوکونوس ممکن است در یک یا هر دو چشم رخ دهد ولی در۹۰٪ موارد در هر دو چشم دیده می‌شود.

تشخیص قوز قرنیه

تشخیص کراتوکونوس (قوز قرنیه) ممکن است به دلیل بروز و پیشرفت آهسته آن مشکل باشد. این بیماری ممکن است با نزدیک بینی و آستیگماتیسم همراه باشد در نتیجه ممکن است موجب عدم وضوح و تاری دید شود. بیمار همچنین ممکن است دچار هاله بینی و حساسیت به نور باشد. بیماران معمولاً در هر بار مراجعه به چشم پزشک نسخه شان تغییر می‌کندو بعد از مدتی ثابت باقی می‌ماند.

عوارض قوز قرنیه

قوز قرنیه یک پدیده غیر التهابی است که معمولا قرنیه هر دو چشم را گرفتار می کند.در این بیماری قرنیه نازک شده و حالت مخروطی پیدا می کند. نازک شدن و تغییر حالت قرنیه از کروی به مخروطی منجر به ایجاد نزدیک بینی – آستیگماتیسم نامنظم و در نتیجه کاهش دید می شود قوز قرنیه بیماری پیشرونده ای است که معمولا در دوران بلوغ ظهور پیدا می کند و تا دهه سوم و چهارم پیشرفت کرده بعدا متوقف می شود. این بیماری ابتدا در یک چشم شروع می شود ولی معمولا بعد از مدتی چشم دیگر هم گرفتار می شود هر چند شدت آن در یک چشم با چشم دیگر متفاوت است. قوز قرنیه بیماری نسبتا شایعی است که در تمام نژادها و در هر دو جنس دیده می شود. سابقه خانوادگی در 6 تا 10 درصد مبتلایان وجود دارد.

دلایل و علل قوز قرنیه

علت کراتوکونوس (قوز قرنیه) هنوز شناخته نشده است. هرچند این بیماری ارثی نیست ولی ژنتیک، محیط و یا برخی بیماریها احتمالاً در بروز موثرند. مالیدن محکم چشم گرچه علت قوز قرنیه نمی‌باشد ولی در روند ایجاد آن بی تأثیر نیست، لذا به بیماران مبتلا به قوز قرنیه توصیه می‌شود که از مالیدن چشم بپرهیزند.

درمان قوز قرنیه

در انواع خفیف بیماری، عینک یا لنز نرم (Soft Contact Lenses) ممکن است کمک‌کننده باشد ولی با پیشرفت بیماری و نازکتر شدن و تغییر شکل بیشتر قرنیه این درمان‌ها دیگر چندان کارساز نخواهد بود. درمان بعدی بیماری استفاده از لنزهای سخت دارای قابلیت نفوذ گاز است. این لنزها قابلیت بیشتری برای اصلاح آستیگاتیسم نامنظم ناشی از کراتوکونوس (قوز قرنیه) دارند. قرار‌گیری مناسب لنز بر روی قرنیه مبتلا به کراتوکونوس (قوز قرنیه) کاری ظریف است. در حال حاضر در بیمارانی که قادر به تحمل لنزهای سخت نیستند از روش‌های جدیدتری مانند قرار دادن رینگ‌های داخل قرنیه مثل Intacs و Ferrara و رینگ کامل Myoring استفاده می‌شود. مطالعه بر روی این روش نشان دهنده بهبود نسبی بیماران است، هر چند نشان داده نشده است که این روش مانع پیشرفت بیماری شود. البته در مورد مایورینگ مطالعه‌ای که توسط پروفسور دکسر از اتریش انجام شده مبین تقویت ۳۰٪ قرنیه شده و در نتیجه باعث توقف پیشرفت قوز قرنیه خواهد شد.

درمان قوز قرنیه در مراحل اولیه

در مراحل اولیه بیماری، تجویز عینک توسط پزشک تا حد زیادی باعث اصلاح دید می‌شود البته باید توجه داشت بیماری ماهیت پیشرونده دارد در نتیجه نمره عینک تجویز شده تغییر خواهد کرد. با پیشرفت بیماری و افزایش نزدیک بینی و آستیگماتیسم نامنظم مرحله‌ای فرا می‌رسد که دیگر با عینک نمی‌توان دید را اصلاح کرد و برای اصلاح دید باید از لنزهای تماسی سخت (Hard Contact Lens) استفاده کرد. وقتی لنز سخت روی قرنیه قرار می‌دهیم لایه اشکی که بین لنز و قرنیه ایجاد می‌شود نامنظمی را اصلاح می‌کند. بیمارانی که قادر به تحمل لنزهای سخت نمی‌باشند می‌توانند از لنزهای هیبریدی (ترکیبی از سخت و نرم) استفاده کنند.

جراحی قوز قرنیه

از دیگر درمانهای جراحی قوز قرنیه استفاده از حلقه‌های داخل قرنیه می‌باشد؛ این نوع از درمان در بعضی از قوزهای خفیف تا متوسط که کنتاکت لنز را نمی‌توانند تحمل کنند، کاربرد دارد. این حلقه‌ها با کاهش میزان آستیگماتیسم نامنظم به بهبود بینایی کمک می‌کنند. میزان موفقیت درمان با حلقه‌های داخل قرنیه بسیار متغیر و از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و نتایج عمل در بیماران کراتوکونوس (قوز قرنیه) متفاوت است. در این بیماران قرار دادن رینگ به‌طور متوسط باعث بهبود دو خط دید در نیمی از بیماران می‌گردد. در واقع در بیماران قوز قرنیه این عمل باعث می‌شود بیماری که قبل از عمل با عینک دید خوبی نداشته‌است پس از قرار دادن رینگ به دلیل کاهش نامنظمی‌های قرنیه با عینک جدید دید بهتری نسبت به قبل از عمل داشته باشد. البته این روش در تمام بیماران قابل انجام نیست.

درمان جدید قوز قرنیه

یکی از درمان‌های جدید قوزقرنیه ایجاد پیوند متقاطع بین رشته‌های کلاژن قرنیه (Corneal collagen cross-linking یا CXL) با استفاده از اشعه فرابنفش UV-A و داروی ریبوفلاوین است. در این روش پس از برداشتن لایه سلول‌های سطحی (اپیتلیوم) قرنیه، به مدت سی دقیقه (هر ۳ دقیقه یک بار) قطره ریبوفلاوین۱/. درصد در چشم ریخته می‌شود و سپس طی مدت سی دقیقه بعدی در حالیکه هر ۵ دقیقه یک بار قطره مذکور در چشم چکانده می‌شود، اشعه ماوراء بنفش به قرنیه تابانده می‌شود. این کار باعث افزایش پیوندهای متقاطع بین رشته‌های کلاژن قرنیه و در نتیجه افزایش استحکام قرنیه می‌شود. دیده شده‌است که پیشرفت بیماری تقریباً در ۱۰۰٪ موارد متوقف شده و در نیمی از موارد قرنیه اندکی مسطح تر شده و بیماری کمی (حدود ۲٫۸۷ دیوپتر) بهبود یافته‌است و بینایی ۱٫۴ خط بهتر شده‌است. این روش باعث می‌شود نیازی به پیوند قرنیه نیاز نباشد. در این روش بینایی فرد با و بدون عینک بهبود یافته و میزان آستیگماتیسم، کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. بهترین داوطلبان این روش عبارتند از: بیمارانی که به تازگی برای آن‌ها تشخیص کراتوکونوس داده شده، افراد جوان و میانسالی که بیماری آن‌ها پیشرونده است، کسانیکه دچار هیدروپس یا اسکار سفید بروی قرنیه نشده‌اند و همچنین کسانیکه لنز تماسی روی چشمشان خوب فیت نمی‌شود.

قوز قرنیه و عمل لیزیک

درگذشته در بیماران مبتلا به قوزقرنیه از اعمال جراحی لیزری مانند لیزیک – لازک یا PRK استفاده نمی‌شد زیرا باعث تشدید بیماری می‌گردید اما با ظهور روش (Collagen Cross-Linking یا CXL) می‌توان به صورت هم‌زمان یا در قدم بعدی عیب انکساری چشم (شماره چشم) را با لیزر (معمولاPRK) درمان کرد.

علت قوز قرنیه

با وجود تحقیقات فراوان علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نشده است اما احتمال میرود که دلایل زیر در ایجاد این بیماری موثر باشند. ۱٫ ژنتیک و توارث ۲٫ مالش مکرر چشم ۳٫ اختلالات بافت همبند ۴٫ آلرژی های چشمی ۵٫ سندرم داون و سایر بیماریهای سیستمیک

درمان قوز قرنیه با پیوند

برخی افراد مبتلا به قوزقرنیه نمی توانند لنز سخت را تحمل کنند یا بیماری آنها به مرحله ای رسیده است که استفاده از لنز تماسی یا سایر روشهای درمانی ذکرشده به صورت طولانی مدت بینایی آنها را بهبود نمی بخشد. در این موارد پیوند قرنیه توصیه می شود. در حال حاضر 2 تکنیک برای انجام پیوند قرنیه وجود دارد. 1-PK : به صورت تمام ضخامت پیوند می شود یعنی کل لایه قرنیه ( همه 5 لایه) با قرنیه شخص دهنده تعویض می شود. در این روش در طولانی مدت بیمار باید تحت نظر بوده ومراقب بوجودآمدن علائم پس زدگی پیوند باشد تا به محض به وجود آمدن علائم پس زدگی پیوند داروهای لازم برای بیمار تجویز شود از پس زدگی پیوند جلوگیری شود. 2- DALK: روش پیوند لایه ای قرنیه که در این روش بیش از 95% ضخامت قرنیه در قسمت جلو برداشته شده و قسمتی از لایه های عمقی قرنیه خود شخص برای خود شخص باقی می ماند سپس قرنیه سالمی که فقط داخلی ترین لایه آن برداشته شده است جایگزین قرنیه بیمار می گردد. این روش پیوند عمیق لایه ای قرنیه نام دارد در این پیوند لایه ای احتمال پس زدن اندوتلیوم قرنیه وجود ندارد. این روش به دو روش: – روش اول manual است که با استفاده از چاقوهای مخصوص برش صورت می گیرد که برای اولین بار در سال 1381 آقای دکتر رامین صلوتی این روش را با موفقیت کامل انجام دادند و بیشترین میزان پیوند dalk به روش melles را در کل ایران انجام داده اند. – روش بعدی برشهای لیزری برای انجام پیوند است که بسیار دقیق با استفاده femtosecond پیوند لایه ای لیزری انجام می گیرد که هم اکنون پیوندهای لایه ای با روش لیزری توسط آقای دکتر صلوتی با نتایج بسیار خوب انجام می گیرد.

علائم و نشانه های قوز قرنیه در مراحل مختلف

مرحله ی اولیه: در مراحل بسیار اولیه بیماری ، اختلال دید ایجاد شده توسط عینک یا لنزهای تماسی قابل اصلاح است . فرم پیشرونده با افزایش در میزان نزدیک بینی همراه با آستیگماتیسم بخصوص همراه با کراتومتری steep در توپوگرافی مشخص می گردد . هنگامیکه بیماری پیشرفت مینماید تعیین میزان عیب انکساری و همچنین ایجاد دید شفاف و کامل با عینک یا لنز تماسی نرم مشکل می گردد . مرحله ی متوسط: هنگامیکه بیماری به مرحله متوسط پیشرفت می نماید دید کاهش یافته و دیگر با عینک یا لنز تماسی نرم قابل اصلاح نمی باشد . در بعضی موارد لنز توریک نرم ممکن است کمک کننده باشد ولی معمولا باید از لنز هارد جهت ایجاد دید شفاف استفاده نمود . در بعضی بیماران نیاز به لنز piggy back که از یک لنز هارد که روی لنز نرم قرار دارد تشکیل شده برای بدست آوردن دید کافی و راحت است . مرحله پیشرفته: در مراحل پیشرفته بیماری ، تحمل لنز سخت نیز مشکل می گردد و عدم تحمل لنز به علت پیشرفت قوز قرنیه است و یکی از علل شایع پیوند فرنیه در این بیماران است .

قوز قرنیه

در قوز قرنیه بینایی بیمار به لحاظ کیفی و کمی دچار اختلال می شود. یعنی مشاهده سایه و هاله در حاشیه اشیاء، اعوجاج (نامنظمی) در دید، دوبینی با یک چشم و پخش نور از اختلالات کیفی دید و کاهش دید را می توان اختلال کمی دید در قوز قرنیه قلمداد کرد.‏قوز قرنیه بامکانیسمهای متعددی موجب اختلال در دید بیمار می شود. از جمله:‏ ‏1- آستیگماتیسم قرنیه ای نامنظم ‏2- نزدیک بینی یا میوپی: در محلی از قرنیه که نازک شده و برآمدگی یا ‏‎(Cone)‎‏ ایجاد می شود، قطر قدامی خلفی چشم افزایش یافته و بیمار متناسب با میزان این برآمدگی و افزایش ‏ طول قدامی خلفی چشم دچار نزدیک بینی می شود ‏3- اسکارهای کوچک ‏Fleck Like‏ ناشی از پارگیهای کوچک در لایه زیرسطحی بومن قرنیه ‏ ‏4- پارگی لایه درونی قرنیه یا پارگی مامیران دسمه در قرنیه نازک شده و تورم حاد قرنیه ناشی از آن. در صورتی که کدورت باقیمانده از تورم حاد قرنیه وسیع باشد و جلوی محور دید بیمار را بگیرد موجب کاهش دید بیمار خواهد شد ولی اسکارهای فرامرکزی باقیمانده از تورم حاد قرنیه که جلوی محور دید بیمار را نگیرد اغلب موارد به دلیل اثر مسطح کننده‏Flattening) ‎‏) که روی قرنیه می گذارند موجب بهبود نسبی دید بیمار نسبت به قبل از بروز تورم حاد قرنیه می شوند ‏5- منطبق شدن حاشیه ناحیه متعلق به قوز قرنیه ‏Transition zone of cone‏ با محور دید بیمار‏ که همه این عوامل در سیر پیشرفت بیماری موجب کاهش دید مبتلایان به قوز قرنیه می شوند.‏

بیشتر بخوانید : التهاب عنبیه ♥ سرطان چشم ♥ تنبلی چشم ♥ سوزش چشمخستگی چشم

سرطان چشم

سرطان چشم

سرطان چشم ،سرطان چشم چیست،سرطان چشم در سگها،سرطان چشم در کودکان،سرطان چشم در بزرگسالان،سرطان چشم در اطفال،سرطان چشم چیست،سرطان چشمی،سرطان چشم چگونه است،علائم سرطان چشم،علائم سرطان چشم چیست،علت سرطان چشم چیست،نشانه های سرطان چشم چیست،سرطان چشم در کودکان درمان

سرطان چشم

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سرطان چشم و درمان و علائم آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.سرطان چشم یا نئوپلاسم چشم (به انگلیسی: Eye neoplasm) در چشم‌شناسی تومورهای مربوط به چشم و قسمت‌های مرتبط با آن را شامل می‌شود. سرطان چشم می‌تواند بر تمام قسمت‌های چشم تأثیر بگذارد و همچنین ممکن است از چشم شروع شده یا از متاستاز (گسترش سرطان از اندام‌های دیگر به چشم) به وجود آید. رایج‌ترین متاستاز سرطان‌هایی که به چشم منتشر می‌شود سرطان پستان و سرطان ریه است. از دیگر سرطان‌های عامل می‌توان به سرطان پروستات، سرطان کلیه، سرطان غده تیروئید، سرطان پوست، سرطان روده بزرگ، سرطان خون یا لوسمی اشاره کرد که کمتر رایج هستند.

سرطان چشم چیست

سرطان چشم از جمله بیماری هایی است که اگر به موقع تشخیص داده شود، می توان آن را به طور کامل درمان کرد اما در صورت عدم توجه به علائم و نشانه ها و تشخیص دیرهنگام، درمان تاثیر چندانی نخواهد داشت و حتی در مواردی منجر به تخلیه چشم خواهد شد. بر این اساس لزوم آگاهی از علائم و نشانه های این بیماری و اهتمام ویژه هر یک از افراد جامعه به معاینات دوره ای چشم پزشکی به ویژه در صورت مشاهده این علائم، مانند سایر بیماری ها امری ضروری به نظر می رسد. به تازگی گفته می شود که آمار ابتلا به سرطان های چشمی در کشور ما بالا رفته است، اما از آنجایی که آمار دقیقی در خصوص میزان شیوع بیماری ها در ایران وجود ندارد، به گفته متخصصان این رشته نمی توان به طور دقیق گفت میزان افزایشی که اکنون در زمینه تومورهای سرطانی داریم، به علت قدرت تشخیص بهتر و غربالگری بیشتر است یا اینکه شیوع آن بالاتر رفته است.

علائم سرطان چشم

سرطان چشم همیشه دارای علائم آشکار نیست و در برخی مواقع تنها آزمایشات دقیق پزشکی می‌تواند ابتلای فرد به بیماری را شناسایی کند. از جمله علائم این بیماری می‌توان دیدن هاله یا سایه، واکنش پذیری شدید به نور یا دیدن خط و نقطه در افق بینایی(به اصطلاح مگس پران)، ضعف بینایی، از دست دادن دید محیطی، چشمک زدن چشم، ایجاد توده در اطراف کره چشم را نام برد. کارشناسان توصیه اکید می‌کنند افراد به محض مشاهده هرگونه علائم تغییر در چشم خود سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند.

انواع سرطان چشم

این بیماری انواع مختلف دارد از جمله ملانومای چشمی، سرطان سلول‌های فلسی، لنفوم، رتینوبلاستوما و حتی در برخی موارد سرطان بافت‌های اطراف کره چشم را درگیرمی کند و از چشم به بخش‌های دیگربدن، مانند ریه یا سینه گسترش پیدا می‌کند.

علائم اولیه سرطان چشم

پف و تورم روی پلک

درد در کاسه چشم

رانده شدن چشم به یک سمت

قرمزی شدید کره چشم

علت سرطان چشم

علت ابتلای افراد به این تومور‌ها ممکن است ارثی باشد مانند تومور عصب بینایی و گاهی هم به دلیل عوامل مساعدکننده، زمینه ابتلا فراهم شده باشد مانند رادیوتراپی که پیش‌زمینه ایجاد تومور بدخیم چشم در کودکان است. گاهی نیز شرایط محیطی عامل ابتلای افراد به سرطان چشم می‌شود اما باور مردم به این‌که نور آفتاب تومور چشمی ایجاد می‌کند یا استفاده نامناسب و طولانی مدت از تلویزیون و رایانه فرد را در معرض تومور چشم قرار می‌دهد، اثبات نشده است. اما ایجاد تومور پلک از طریق تابش اشعه خورشید امکان‌پذیر است. توصیه می شود از ضد آفتاب ها و نیز عینک های آفتابی استاندارد استفاده نمایید. درصد ابتلای زنان به این بیماری تا حدودی بیشتر از مردان بوده و از این رو توصیه میشود در صورت مشاهده علائم حتما برای تشخیص نوع واندازه ی بیماری به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص سرطان چشم

افتالموسکوپی: لنز های کوچک دستی برای مشاهده داخل چشم سونوگرافی: استفاده از امواج صوتی برای تشخیص عارضه از سطح پوست فوتوگرافی رنگی: استفاده از یک دوربین مخصوص برای مشاهده و عکس گرفتن ازچشم نمونه‌برداری: برداشتن نمونه از چشم و بررسی آن با میکروسکوپ می‌توان با آنژیوگرافی فلورسنت، سی‌تی‌اسکن، پِت‌اسکن و ام‌آرآی نیز بیماری های چشمی را تشخیص داد. درمان این سرطان شامل انجام رادیوتراپی داخلی و خارجی، پروتون‌تراپی، جراحی و لیزر درمانی است.

شاخص ترین علامت سرطان چشم

دکتر محمد کی پور اپتومتریست با اشاره به این که سرطان چشم نادرترین بیماری چشمی بی شمار می‌آید افزود: عموما این بیماری علامت مخصوصی برای بیمار آشکار نمی‌سازد و غالبا در حین معاینات چشمی توسط اپتومتریستم یا جراحان چشم قابل تشخیص است. وی افزود: از دست رفتن بینایی بدون درد به عنوان شاخص‌ترین علامت ابتلا به سرطان چشم به شمار می‌رود. شایع ترین تومورهای چشمی در داخل کره‌ی چشم ظاهر می‌شوند که شامل ملانوم و لنفوم است این تومورهای چشمی از ملانوپیست‌ها که مسئول تولید رنگدانه‌ها می‌باشد سر چشمه می‌گیرند و سلول‌های رنگدانه دار در مشیمیه، عنبیه و یا جسم مژگانی چشم را درگیر می‌سازد. وی اظهار داشت: ممکن است سرطان چشم نواحی پلک که متشکل از پوست، عضله و اعصاب است را فرا بگیرد که به مراتب نادرتر است.

برخی از علائم سرطان چشم

عموما سرطان‌های ثانویه‌ی چشمی از سرطان اولیه شایع تر است، اختلال یا زوال بخش‌هایی از میدان دید محیطی و با مشاهده‌ی جرقه‌های نور یا لکه‌ها و خطوط شناور در مبتلایان به سرطان چشم شایع است. کی پور در ادامه افزود: وجود لکه‌های تیره و رو به رشد در عنبیه از برخی از علائم سرطان چشم قلمداد می‌گردد عموما افرادی که دارای رنگ چشم روشن هستند بیشتر از افراد دارای چشم‌های تیره یا قهوه ای در معرض سرطان چشم هستند.

شیوع سرطان چشم

وی بیان کرد: سرطان چشم، عارضه‌ای بسیار نادر است و نرخ ابتلا به آن 21 مورد در هر 1 میلیون نفر گزارش شده است که ملانوم چشمی اندکی در مردان شایع‌تر است و غالبا در دهه‌های ششم زندگی یعنی بعد از 50 سالگی بروز می‌شود. دکتر کی پور ادامه داد و گفت: افرادی که تعداد زیادی خال‌های غیر طبیعی در سطح بدن دارند بیشتر در معرض ابتلا به ملانوم پوستی و ملانوم چشمی هستند. وی خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و پرتوهای فرا بنفش امکان ابتلا به سرطان پوست و چشم را افزایش می‌دهد که اهمیت استفاده از محافظ‌های پوستی و عینک‌های آفتابی استاندارد توصیه می‌شود.

ملانومای چشمی چیست؟

شایع‌ترین تومور چشمی میان بزرگسالان ملانوماست. ملانوما نوعی اختلال است که در سلول‌های پوستی تولیدکننده ملانوم (رنگدانه‌های مسئول رنگ پوست) ایجاد می‌شود. چشم نیز سلول‌های تولیدکننده ملانین دارد و می‌تواند به ملانوما مبتلا شود، به طوری که بعد از پوست، چشم شایع‌ترین محل بروز ملانوماست. معمولا ملانومای چشمی در ناحیه‌ای از چشم ایجاد می‌شود که در ظاهر قابل مشاهده نیست. در ضمن این نوع سرطان معمولا علائم و نشانه‌های زودهنگام ندارد و این قضیه تشخیص آن را مشکل می‌کند. ملانومای چشمی ممکن است در هر ناحیه از چشم ایجاد شود. ملانومایی که در قسمتی از چشم شامل مشیمیه، مژه و عنبیه به وجود می‌آید، از بقیه انواع شایع‌تر است. مشیمیه لایه‌ای از پوشش دور چشم است که رنگ تیره آن مانع انعکاس نور به داخل چشم می‌شود. اجسام مژکانی در مشیمیه رشد می‌کنند و با تغییر شکل لنز، فوکوس چشم را تنظیم می‌کنند. عنبیه دیسک شفاف و رنگی جلوی چشم است که میزان نور ورودی به چشم را کنترل می‌کند. در همه این ساختارها رنگدانه‌های ملانین وجود دارد، پس می‌توانند به ملانوما مبتلا شوند. احتمال ابتلا به ملانوما با افزایش سن بیشتر می‌شود.

راه‌های تشخیص سرطان چشم

دکتر کی پور در ادامه افزود: از آن جایی که امکان گسترش سرطان چشم در نواحی دیگر بدن نظیر ریه و کبد بر بیشتر از نیمی از موارد وجود دارد انجام آزمایش خون و آزمایشات تشخیصی XRAY، MRIنیز توصیه می‌شود انجام نمونه برداری پس از عمل جراحی برای کسب اطمینان سرطان بودن ضایعه در چشم نیز در موارد مقتضی صورت می‌گیرد. اگر اندازه تومور کوچک باشد در مراحل نخستین صرفا تحت نظارت متخصصین قرار می‌گیرد و عمل جراحی به تعویق می‌افتد درمان و نابودی تومور عموما به اختلال و زوال بینایی در چشم مبتلا منجر می‌شود. معمولا در اعمال جراحی قسمت‌هایی از عنبیه و مشنیه بر داشته می‌شود و در صورتی که اندازه تومور بسیار بزرگ باشد کل کره‌ی چشم با عمل جراحی خارج می‌شود پرتو درمانی نیز از موثرترین تدابیر درمانی به شمار می‌رود که برای جراحی تومورهای کوچک، متوسط و بزرگ بکار می‌رود عمل کرایوتراپی نیز در نابودی تومورهای کوچک کاربرد مطلوبی دارد.

سرطان چشم و گوشی همراه

سرطان چشم یکی از مضرات استفاده مداوم از گوشی همراه در شب است. زمانیکه فشار زیاد بر کرۀ چشم خود احساس میکنید باید به پزشک مراجعه کنید.سرطان چشم تصویر زیر که اخیرا کابران در فضای مجازی دست به دست می کنند، فردی را نشان می دهد که بر اثر نگاه مداوم به صفحۀ گوشی در شب سرطان گرفته و چشمان ملتهبی دارد.

نشانه های سرطان چشم

تغییر دید در چشمان شما، شایع ترین علامت از سرطان چشم است. ممکن است قادر به دید خوب نبوده یا ممکن است چشمک هایی از نور یا نقاط را مانند یک جسم شناور در چشم خود ببینید (مگس پران). همچنین ممکن است در یکی از چشم های خود، یک نقطه تاریک جدید و یا تغییر اندازه یا تغییر شکل مشاهده کنید. البته سرطان چشم همیشه علائم زودرس ایجاد نمی کند و این موارد می تواند به دلایل گوناگونی نیز رخ دهد.

سرطان چشم ملانومای Uvea

این شایع ترین نوع سرطان چشم اولیه است. این اتفاق زمانی می افتد که سلولهای یک تومور در قسمتی از چشم به نام مجرا Uvea تشکیل میشوند. این سه بخش دارد: قسمت رنگی چشم شما که عنبیه نام دارد، جسم مژگانی (که مایع می سازد و به شما کمک میکند تا تمرکز کنید) و لایه مشیمیه که خون را به چشم شما می آورد؛ این لایه جایی است که سلولها معمولا شروع به تغییر و تبدیل به سرطانی شدن میکنند.

سرطان چشم رتینوبلاستوما

این شایع ترین نوع سرطان چشم در کودکان است. هرساله تنها در ایالات متحده، در حدود 300-200 مورد کودک مبتلا تشخیص داده میشوند. معمولا در 5 سالگی نشان داه میشود. این بیماری در بخش پشتی چشم به نام شبکیه و زمانی که هنوز کودک در رحم مادر است شروع میشود. به ترتیب که کودک رشد میکند، سلولها که رتینوبلاست نامیده میشوند، از کنترل خارج شده و تشکیل تومور را می دهند. اولین بار ممکن است با دیدن تصویری از کودک متوجه این مورد شوید، چون یکی از مردمک ها متفاوت از دیگری به نظر می آید.

سرطان چشم لنفوم داخل چشمی

سیستم لنفاوی شما از گره های لنفاوی ساخته شده است. غده هایی که به شما کمک میکنند تا از شر میکروب ها و مواد زائد خلاص شوید. آنها بخشی از سیستم ایمنی شما هستند و شما آنها را در سرتاسر بدن خود، از جمله در چشمان خود دارید. این نوع نادر از سرطان چشم، در گره های لنفاوی شروع می شود. تشخیص آن می تواند دشوار باشد، چون علائم آن از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است.

سرطان چشم ملانومای ملتحمه

پوشش خارج کره چشم شما و در داخل پلک، ملتحمه نامیده می شود. این نوع نادر از سرطان، زمانی اتفاق می افتد که یک تومور در این پوشش رشد کند. این می تواند شبیه به یک نقطه روی چشم شما باشد. اگر به سرعت پیدا و درمان نشود، می تواند از طریق سیستم لنفاوی شما به سایر قسمت های بدن نیز گسترش یابد.

سرطان چشم سرطان غدد اشکی

این نوع نادر از سرطان زمانی شروع میشود که یک تومور در غددی که اشک چشم را می سازند، ایجاد شود. آنها غدد اشکی Lacrimal Glands نامیده می شوند، و شما آنها را در بالا و کنار هر چشم خود دارید. اغلب اوقات این تومورها در افرادی که در 30 سالگی خود هستند، خود را نشان می دهند.

سرطان پلک چشم

این نوع از سرطان پوست، خود را بر رو یا داخل پلک شما نشان می دهد. شایع ترین شکل از این نوع، «کارسینوم سلول پایه» نامیده میشود. این نوع شایع از سرطان پلک، بر روی پلک پایین و در افرادی که ساعتهای زیادی را در زیر نور آفتاب می گذرانند، رخ می دهد. افرادی که دارای رنگ پوست خیلی روشن و کمرنگ (بور) هستند، بیشتر احتمال دارد تا به آن مبتلا شوند. اغلب اوقات اگر زود تشخیص داده شود، قابل درمان است.

سرطان چشم ثانویه

در بیشتر موارد، سرطان در چشم شروع نمی شود، بلکه از جایی دیگر از بدن شما شما شروع و سپس به چشم شما گسترش می یابد، که در نتیجه به آن «سرطان چشم ثانویه» گفته میشود. این نوع از سرطان، در زنان به دلیل گسترش تومورهای سرطان سینه، و در مردان به دلیل سرطان ریه، به چشمان آنها گسترش می یابد. همچنین میتواند از میان سایر نقاط بدن مثل پوست، کلیه، روده بزرگ و تیروئید به چشم شما گسترش پیدا کند.

تشخیص سرطان چشم

پزشک شما ممکن است در باره نشانه های شما سوال کرده و دید شما را آزمایش و نحوه حرکت چشم شما را معاینه کند. او همچنین ممکن است از یک نور و یک لنز بزرگنمایی برای مشاهده نشانه های وجود یک تومور در چشم شما استفاده کند. اگر این تصور را داشته باشد که شما ممکن است به سرطان چشم مبتلا باشید، ممکن است از طریق اسکن های تصویربرداری مثل سونوگرافی و یا MRI برای بررسی دقیق تر استفاده کند. همچنین ممکن است پیشنهاد بیوپسی بدهد. (او یک تکه باریک از بافت را از تومور جدا کرده و برای مشاهده دقیق تر در زیر میکروسکوپ و تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن آن، به پاتولوژی میفرستد)

درمان سرطان چشم با جراحی

اگر تومور کوچک است و به سرعت رشد نمی کند و برای شما نیز مشکلاتی ایجاد نمی کند، پزشک ممکن است فقط آن را دقیق تر مشاهده کند. اگر این تومور تقریبا بزرگتر از 10 میلی متر و بلندای 3 میلی متر داشته و شروع به گسترش کند، پزشک ممکن است پیشنهاد عمل جراحی برای برداشتن بخشی از چشم یا تخلیه کامل آن را بدهد؛ البته این عمل بستگی به این دارد که چشم شما چقدر از تومور تاثیر پذیرفته است.

درمان سرطان چشم با رادیوتراپی

بعد از عمل جراحی، پزشک ممکن است از پرتوهای پرانرژی استفاده کند (معمولا از یک نوع اشعه ایکس). این کار برای از بین بردن هر گونه سلول سرطانی است که ممکن است هنوز در آنجا وجود داشته باشد. اما این کار ممکن است به سلولهای سالم نیز آسیب برساند؛ ممکن است چشمهای شما را خشک کرده، مژه های شما را از بین برده و دید شما را تار گرداند.

درمان سرطان چشم با لیزرتراپی

شایع ترین نوع درمان با لیزر، ترموتراپی Transpupillary (TTT) می باشد که یک پرتو شدید و باریک از نور مادون قرمز را بر روی چشم شما متمرکز میکند تا تومور را کوچکتر کند. این روش برای درمان ملانومای چشم مورد استفاده قرار میگیرد، زیرا سلولهای آن انرژی نور را از لیزر جذب میکنند. این روش برای درمان لنفوم داخل چشمی جواب نمی دهد. لیزرتراپی معمولا نسبت به جراحی و یا رادیوتراپی دارای عوارض جانبی کمتری است.

بیشتر بخوانید : عفونت چشم و تاری دید ♥ تنبلی چشم در بزرگسالان چیست ♥ آبریزش چشم در نوزادان ♥ سوزش چشم بعد از جوشکاریخستگی چشم از چیست

سرطان لنفوم

سرطان لنفوم

سرطان لنفوم ،سرطان لنفوم چیست،سرطان لنفوم هوچکین،سرطان لنفوم غیر هوچکین،سرطان لنفوما چیست،سرطان لنفوم بدخیم،سرطان لنفوم معده،سرطان لنفوم نان هوچکین،سرطان لنفومی،سرطان لنفوم غیر هوچکین درمان،سرطان لنفوم چیست،علائم سرطان لنفوم چیست،سرطان خون لنفوم چیست،سرطان لنفوم هوچکین چیست،سرطان لنفوم معده چیست

سرطان لنفوم

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سرطان لنفوم و علل و علائم ان صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.سرطان لنفوم یک اصطلاح کلی برای یک گروه از سرطان‌ها است که از سیستم لنفاوی سرچشمه می‌گیرند. دو نوع اصلی از این سرطان، لنفوم هوچکین است، که به شیوه‌ای منظم از یک گروه از غدد لنفاوی به گروه‌های دیگر گسترش می‌یابد و همچنین لنفوم غیر هوچکین، که از طریق سیستم لنفاوی به شیوه‌ای غیر منظم گسترش می‌یابد. لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین می‌تواند در کودکان، نوجوانان، و بزرگ سالان رخ دهد.

سرطان غدد لنفاوی چیست؟

لنفوم نوعی سرطان است که از گروهی از سلول‌های سیستم ایمنی که با عفونت مبارزه می‌کنند – به‌نام لنفوسیت‌ها – آغاز می‌شود. این سلول‌ها در گره‌های لنفاوی، طحال، غده‌ی تیموس، مغز استخوان و سایر قسمت‌های بدن قرار دارند. وقتی یک نفر به لنفوم (سرطان غدد لنفاوی) مبتلا می‌شود، لنفوسیت‌های او تغییر و به‌صورت کنترل‌ناپذیری رشد می‌کنند. دو نوع اصلی از سرطان غدد لنفاوی (لنفوم) وجود دارد: لنفوم غیرهوچکین: اکثر افراد مبتلا به لنفوم، همین نوع لنفوم را دارند. لنفوم هوچکین لنفوم هوچکین و غیرهوچکین، هر کدام بر نوع متفاوتی از لنفوسیت تأثیر می‌گذارند. هر نوع لنفوم با سرعت متفاوتی رشد می‌کند و به‌طور متفاوتی به درمان پاسخ می‌دهد. با اینکه لنفوم یک سرطان است، اما تا حد زیادی درمان می‌‌شوند و بسیاری از افراد مبتلا به آن به‌طور کامل بهبود می‌یابند. پزشک‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا درمان مناسب را برای نوع بیماری‌تان پیدا کنید. لنفوم با لوسمی متفاوت است. هر یک از این سرطان‌ها در یک نوع سلول متفاوت شروع می‌شوند. لنفوم در لنفوسیت‌هایی آغاز می‌شود که با عفونت مبارزه می‌کنند. لوسمی در سلول‌های تشکیل‌دهنده‌ی خون در داخل مغز استخوان شروع می‌شود. همچنین لنفوم با لنف‌ادم نیز متفاوت است؛ لنف‌ادم، تورمی است که درنتیجه‌ی جمع شدن مایع لنفاوی در زیر پوست که ناشی از آسیب‌دیدگی‌های گره‌های لنفاوی است، به‌وجود می‌آید.

سرطان لنفوم غیر هوچکین

لنفوم غیر هوچکین نوعی سرطان است. در این لنفوم، سلول های دستگاه لنفاوی، حالتی غیرطبیعی به خود می گیرند، طوری که بدون هیچ مهاری رشد کرده و تقسیم می شوند. ممکن است لنفوم غیر هوچکین تنها در یک گره لنفی، یا گروهی از گره های لنفاوی و یا حتی در اندامی دیگر باشد. این نوع سرطان قادر است به هر قسمت دیگر بدن نظیر: کبد،‌ مغز استخوان و یا طحال‌ منتشر شود.

انواع سرطان لنفوم غیر هوچکین

– لنفوم تهاجمی با درجه بدخیمی متوسط و بالا: تمایل به رشد و انتشار سریع داشته و علائم شدیدی را ایجاد می کند. – لنفوم تنبل با درجه بدخیمی پایین: خیلی آهسته رشد کرده و علائم بالینی کمتری را ایجاد می کند.

علایم سرطان لنفوم غیرهوچکین

– ورم بدون درد غده‌ها و گره‌های لنفی در گردن، زیر بغل و یا کشاله ران – تب بدون علت – عرق زیاد شبانه – خستگی مداوم – کاهش وزن بی‌دلیل – خارش پوست – لکه‌های قرمز روی پوست هیچگاه منتظر احساس درد نباشید، زیرا ممکن است مراحل ابتدایی لنفوم غیر هوچکین بدون درد باشد. تمام این علایم ممکن است به خاطر علل یا بیماری‌های دیگری هم ایجاد شوند. چنانچه این علایم را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید تا در تشخیص علت به شما کمک کند.

عوامل خطر سرطان لنفوم غیرهوچکین چیست

– جنسیت : آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر مستعد ابتلا به لنفوم غیرهوچکین هستند. – عوامل محیطی : تماس با مواد شیمیایی خاص مانند برخی آفت‌کش‌ها،‌ حلال‌ها و یا کودهای شیمیایی – سن بالا – ضعیف شدن دستگاه ایمنی بدن : کاهش میزان ایمنی بدن در مواردی مثل ابتلا به ایدز و یا استفاده از داروهای ضعیف‌کننده دستگاه ایمنی

درمان سرطان لنفوم با شیمی درمانی

شیمی درمانی به صورت خوراکی یا تزریقی انجام می شود که در این روش سلول های سرطانی یا کشته می شوند یا جلوی رشد و پیشرفتشان گرفته می شود. ماده شیمی درمانی که در ورید تزریق شده یا خوراکی مصرف شده، وارد جریان خون می شود و به تمام سلول های سرطانی در سرتاسر بدن می رسد.ولی اگر شیمی درمانی به صورت تزریق مستقیم در عضو مورد نظر باشد(شیمی درمانی منطقه ای) فقط سلولهای سرطانی آن منطقه را تحت تاثیر قرر می هد. شیمی درمانی معمولا هر ۲۱ یا ۲۸ روز انجام می شود و هر روز نمی باشد تا بدن در برابر عوارض ناشی آن بهبود یابد. Adriamycin, Bleomycin, Vinblastin, Dacarbazin) ABVD) رایج ترین روش شیمی درمانی بیماری هوچکین می باشد وهر ۱۴ روز انجام می شود که ۴ماه به طول می انجامد.

درمان سرطان لنفوم با پرتو درمانی

در این روش از اشه X پر انرژی یا سایر تشعشعات برای توقف یا کاهش رشد سلول سرطانی استفاده می شود. پرتو درمانی به دو روش خارجی و داخلی انجام می شود.در پرتو در مانی خارجی اشعه از بیرون بدن به وسیله دستگاه به بدن تابیده می شود. در پرتو رمانی داخلی ماده رایواکتیو به صورت مهر و موم شده در یک سوزن به طور مستقیم به عضو مورد نظر وارد می شود. پرتو درمانی هر روز و با دوز کم طی چند هفته انجام می شود. پیوند سلولهای بنیادی مغز استخوان: این نوع درمان در افرادی انجام می شودکه لنفوم آنها دوباره عودکرده یا بیماریشان به روش های درمانی دیگر مقاوم بوده است.

درمان سرطان لنفوم با جراحی

به روش لاپاراتومی انجام می شود که در دیواره عضو مورد نظر یک برش داده می شود. مقدای از بافت برداشته شده و در زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار ی گیرد. اگر سرطان یافت شد با عمل جراحی (لاپاراتومی) ناحیه یا عضو مورد نظر برداشته می شود.

سرطان هوچکین چیست؟

هوچکین (Hodgkin) یک نوع خاص از لنفوم یا سرطان است که با رشد غیرطبیعی سلول‌ها در دستگاه لنفاوی همراه است. پیشرفت‌های جدید در زمینه تشخیص و درمان این بیماری باعث شده است که تعداد زیادی از بیماران بهبود یابند. در این بیماران با تشخیص زودرس و درمان مناسب، میزان بهبود افزایش خواهد یافت. اما گرچه بیماری هوچکین ممکن است در تمامی سنین دیده شود اما متخصصان خون معتقدند شایع‌ترین سن شیوع آن بین 20 تا 50 سالگی است. سیستم لنفاوی قسمتی از سیستم ایمنی بدن است که به دفاع بدن در برابر بیماری و عفونت کمک می‌کند. سیستم لنفاوی شامل شبکه‌ای از عروق ظریف لنفاوی است که همانند عروق خونی به داخل بافت‌های سرتاسر بدن پخش شده است. عروق لنفاوی، لنف را حمل می‌کنند. لنف، مایع بی‌رنگی است که حاوی سلول‌های دفاعی بدن در برابر عفونت که لنفوسیت نام دارند، است. همراه این شبکه عروقی، نقاط کوچکی وجود دارند که غدد لنفاوی نامیده می‌شوند. غدد لنفاوی به‌صورت خوشه‌هایی زیر بغل، کشاله ران، گردن، سینه و شکم یافت می‌شوند. قسمت‌های دیگر سیستم لنفاوی طحال، تیموس، لوزه‌ها و مغز استخوان است. بافت لنفاوی همچنین در قسمت‌های دیگر بدن همانند معده، روده و پوست یافت می‌شود. در بیماری هوچکین سلول‌های سیستم لنفاوی غیرطبیعی شده و رشد و تکثیر این سلول‌ها بدون کنترل و نامنظم می‌شود. از آنجایی که بافت لنفاوی در سراسر بدن وجود دارد، بیماری هوچکین می‌تواند در همه جای بدن دیده شود. بیماری هوچکین ممکن است در یک غده لنفاوی یا گروهی از غدد لنفاوی و گاهی اوقات قسمت‌های دیگر سیستم لنفاوی نظیر مغز استخوان و طحال ایجاد شود. این نوع بیماری، تمایل به توسعه یافتن به روشی منظم و مرتب دارد (از یک غده لنفاوی به غده لنفاوی مجاور). برای مثال بیماری هوچکین که در غده لنفاوی گردن ایجاد شده است ابتدا به غدد لنفاوی بالای ترقوه و سپس به غدد لنفاوی زیر بغل و داخل قفسه سینه گسترش می‌یابد و سرانجام ممکن است در تمام قسمت‌های بدن دیده شود. نشانه‌های بیماری هوچکین شامل این علائم است: تورم بدون درد در یکی از غدد لنفاوی گردن، زیر بغل یا کشاله ران، تب‌های راجعه بدون علت، تعریق شبانه، کاهش وزن بدون دلیل و خارش شدید پوستی. البته وجود هر کدام از این علائم، حتما نشانه وجود بیماری هوچکین نیست. در اغلب موارد، این علائم در وضعیت‌هایی که زیاد جدی نیستند، همانند آنفلوانزا نیز دیده می‌شوند. با این حال بیماران درصورت تداوم این علائم، باید هر چه زودتر برای تشخیص و مراقبت و درمان به پزشک مراجعه کنند ولی هرگز منتظر وجود درد نباشند؛ چرا که هوچکین در مراحل اولیه بدون درد است.

سرطان هوچکین درمان می‌شود؟

بیماری هوچکین به خوبی به درمان پاسخ می‌دهد. در بیشتر موارد بیماران به‌طور سر‌پایی درمان می‌شوند. درمان بیمار می‌تواند با پرتو درمانی یا شیمی‌درمانی یا ترکیبی از هر دو صورت پذیرد. در پرتو درمانی سعی می‌شود با استفاده از پرتوهای پرانرژی‌X یا اشعه‌های ناشی از کبالت در منطقه درگیر شده توسط بیماری، سلول‌های سرطانی با حفظ بافت‌های سالم از بین برده شوند. خوشبختانه در مراحل اولیه، آسیب بیماری به دستگاه لنفاوی محدود است و از این‌رو درمان مناسب با پرتودهی به قسمتی یا تمام دستگاه لنفاوی باعث بهبود بیماران خواهد شد. شیمی درمانی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در تمام بدن استفاده می‌شود. پزشکان مقادیری از داروهای شیمی‌درمانی را استفاده می‌کنند تا بتوان با حداقل صدمه به بافت‌های سالم بدن سلول‌های سرطانی را از بین برد. داروهای شیمی‌درمانی در تقسیم و رشد سلول‌های سرطانی اثر گذاشته و باعث تأخیر رشد سلول‌ها می‌شود و بیماران ترکیبی از شیمی درمانی و پرتودرمانی را دریافت می‌کنند. البته شیمی درمانی ممکن است باعث تهوع، استفراغ، اسهال، ریزش مو، کم خونی، خونریزی خودبه‌خود، افزایش بروز عفونت و همچنین زخم‌های دهانی شود. این عوارض در تمام بیماران دیده نشده و به یک شدت ظاهر نمی‌شود و بعد از درمان از بین خواهد رفت.

علائم سرطان لنفوم چیست ؟

علائم سرطان لنفاوی معمولا علائم ویژه‌ای نیستند و ویژگی‌های مشترکی با دیگر بیماری‌ها از قبیل سرماخوردگی، آنفلوانزا و دیگر انواع عفونت‌های تنفسی دارند. این علائم عمومی عبارتند از خستگی، تعریق شبانه، کاهش وزن بی دلیل، تب و لرز، خارش شدید پوستی و لکه‌ های قرمز روی پوست. دیگر علائم لنفوم عبارتند از تورم غدد لنفاوی در گردن، زیر بغل یا کشاله ران. معمولا اولین آگاهی از بیماری، از طریق تشخیص برجستگی و توده در گره های لنفاوی درگیر بوده است. این برجستگی ها معمولا با هر تماسی، درد می گیرند. البته در برخی موارد، برآمدگی های بدون درد می باشند، مثلا لنفوم غیر هوچکین معمولا بدون درد است. برجستگی گره های لنفاوی زیر بغل و شکم نشانه قاطع تری از لنفوم است، تشخیص سرطان لنفوم از طریق معاینات بالینی، آزمایشات خونی، تصویر برداری از نواحی داخل بدن به وسیله اشعه ایکس، سی تی اسکن، ام آر آی، لنفانژیوگرام، نمونه برداری و لاپاراتومی صورت می گیرد.

نشانه های ابتلای به سرطان لنفوم چیست

علائم ابتلای به لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین شامل تورم غدد لنفاوی، به خصوص در قسمتی از بدن که در آن لنفوم شروع به رشد می‌کنند، است. سایر علائم شامل تب، تعریق شبانه، احساس خستگی و کاهش وزن است. این علائم همچنین می‌تواند، ناشی از وضعیت‌ها و بیماری های دیگری باشد. اگر شما هر کدام از آنها را دارید، با پزشک خود در مورد آنها صحبت کنید.

آمار سرطان لنفوم

در ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ یک تحقیق انجام شد.• ۷۲۹۵۵ نفر (۴۰۰۵۶ نفر مرد و ۳۲۸۹۹ نفر زن) مبتلا به لنفوم تشخیص داده شد، و ۲۱۲۰۳ نفر (۱۱۸۰۱ نفر مرد و ۹۴۰۲ زن) از آنها، به خاطر این بیماری درگذشتند. • ۸۲۳۳ نفر (۴۵۷۴ مرد و ۳۶۵۹ زن) با لنفوم هوچکین تشخیص داده شدند، و ۱۰۹۰ نفر (۶۳۳ مرد و ۴۵۷ زن) از آنها به خاطر این بیماری درگذشتند. • ۶۴۷۲۲ نفر (۳۵۴۸۲ مرد و ۲۹۲۴۰ زن) با لنفوم غیر هوچکین تشخیص داده شدند، و ۲۰۱۱۳ نفر (۱۱۱۶۸ نفر مرد و ۸۹۴۵ زن) از آنها به خاطر ابتلای به این بیماری درگذشتند.

بیشتر بخوانید : لنفوم غیر هوچکین ♥ التهاب تیروئید چیست

ماهی دودی

ماهی دودی

ماهی دودی ,ماهی دودی طرز پخت,ماهی دودی در بارداری,ماهی دودی سرطان,ماهی دودی چگونه درست میشود,ماهی دودی ویکی,ماهی دودی در خواب,ماهی دودی به انگلیسی,ماهی دودی با برنج,ماهی دودی فرهاد,طرز پخت ماهی دودی شب عید,طرز پخت ماهی دودی در فر,خوردن ماهی دودی در دوران بارداری,خوردن ماهی دودی در بارداری,ماهی دودی ویکی پدیا

ماهی دودی

توضیحاتی در مورد ماهی دودی

ماهی دودی یکی از چاشنی های فوق العاده خوشمزه شمال هست که طرفداران بسیار زیادی داره مواد لازم : ماهی دودی یا ماهی شور ( سفید ) آب لیموترش آب فراوان روغن سرخ کردنی کره یا روغن حیوانی لیموترش یا نارنج طرز تهیه : ماهی دودی رو هم میتوان روی برنج دم کرد و هم میتوان در روغن حیوانی یا ساده و یا کره سرخ کرد و هم میتوان کباب یا گریل کرد . این به سلیقه یا ذائقه و هنر شما برمیگرده . ماهی دودی خیلی شور است . باید در آب مدتی خیس کرد و مدام آب آنرا عوض کرد . میتوان در آب کمی آب لیموترش ریخت . سپس کاملا شست و خشک کرد . روی برنج یا سبزی پلو گذاشت تا همراه برنج دم کشیده و بپزد .

طرز پخت ماهی دودی

یکی از خوردنی های شمال ماهی دودی هستش که چاشنی غذاهاشونه . این ماهی دودی با باقالا قاتق و ترش تره و اشکنتره و ترش واش قاتق و خیلی از خورشت های دیگه حساااابی می چسبه . دیدم که خیلی ها طریقه ی خوردنش رو بلد نیستن . واسه همین تصمیم گرفتم براتون بنویسم تا اگر یکی رفت شمال و ماهی دودی خرید و نمیدونست چه جوری بخوره وقتی رفت تو گوگل سرچید طریقه ی خودن ماهی دودی ، برسه به اینجا اول روش سنتی اش رو که ما شمالی ها انجام میدیم رو یادتون میدم و بعدش هم جایگزین وسیله ها رو میگم . شمالی ها اکثرا از این قابلمه های رویی ای که عکسشون رو براتون گذاشم رو توی خونه هاشون دارن . این قابلمه ها درپوشی قلمبه شبیه قابلمه داره که مخصوص همینکاره . به این صورت که یک کاسه سفالی که توی مغازه های سنتی فروشی شمالی هرجا برید دارن رو برمیدارن و توش یک قطعه ماهی سفید دودی به اون شکلی که تو عکس گذاشتم میذارن توی کاسه سفالی و وقتی برنج رو آبکش کردند یا وقتی آب برنج کته کشیده شد کاسه سفالی رو میذارن روی برنج و درپوش قابلمه رو میذارن و این ماهی به همراه برنج که دم میکشه بخار پز میشه و بعد وقتی برنج پخت اون ماهی هم آماده هست. درپوش این دیگها جوریه که بخار توی اون قسمت قلمبه گردش داره و یه جورایی کار بخار پز رو انجام میده . وقتی برنج دم کشید از روی برنج برمیدارنش و کمی آب ماهی که توی کاسه سفالی هستش رو میریزن دور به همراه خورشت میخورن . به این صورت که یک تکه کوچولو به اندازه یک لوبیا با هر قاشق غذا میکنن توی دهنشون . همونجوری که ترشی رو با غذا میخورید این ماهی دودی هم یه چاشنی محسوب میشه و خیلی خوشمزه است . بر عکس ماهی شور که ممکنه هر کسی خوشش نیاد و بگید بو میده ، ماهی دودی خوش طعم و عطر دودی میده . حالا اگه از این قابلمه های در قلمبه نداشتید میتونید توی همین قابلمه های معمولی بذارید ولی باید قابلمه رو به اندازه ای انتخاب کنید که کاسه ی شما روی برنجها که قرار گرفت ، بشه درپوش دیگ رو بست . اگر کاسه سفالی هم نداشتید از پیاله کریستال آرکروک استفاده کنید . فقط همونجوری که در پست مربوط به شوراشپل هم گفتم حواستون باشه که پیاله آرکوپال نزارید رو برنج چون گل هاش پر پر میشن ! جهت نگهداری از ماهی دودی هم پس از خریداری آنها را به شکلی که در تصویر میبینید قطعه قطعه کرده و درپلاستیک فریزر ریخته و در فریزر نگهداری کنیدو در صورت نیاز یکی ا چند قطعه مورد نیاز را در آورده و در کاسه سفالی به روش مذکور پخت کنید . ما به این روش قطعه قطعه کردن ماهی میگوییم طوقه کردن . به هر برش می گوییم یک طوقه ماهی . ط با ضمه و واو کشیده و به کسر ق تلفظ میشود . ماهی دودی به همین رنگیه که تو عکس می بینید و ماهی شور به رنگ قرمز هستش چون از روناس توش استفاده میشه . پس حواستون باشه که ماهی شور رو اشتباهی جای ماهی دودی نخرید . ماهی شور کاملا خام نمک سود میشه ولی ماهی دودی در طی عمل دودی شدن تقریبا پخته شده و برای همن مثل ماهی شور بوی زننده و زخم ماهی رو نداره .در آینده طریقه خوردن ماهی شور رو هم آموزش میدم .

خواص ماهی دودی

برای جلوگیری از فساد ماهی باید پس از صید آنرا منجمد کرد یا مورد فرآوری قرار داد

روش نگهداری ماهی دودی

ماهی دودی معمولاً در کیسه‌های پلاستیکی در خارج از یخچال نگهداری می‌شود و به صورت خام یا نیم پخته مصرف می‌شود.

مضرات ماهی دودی

به هیچ وجه مصرف ماهی دودی و شور را توصیه نمی‌کنم. دکتر علی معافی بشری با اشاره به اینکه تعداد زیادی مکان‌های زیرزمینی برای دودی کردن و شور کردن ماهی در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر فقط دو سایت از اداره کل دامپزشکی گیلان مجوز دودی کردن و شور کردن ماهی را اخذ کرده‌اند و بقیه مکان‌ها غیر مجاز و غیر بهداشتی هستند. وی افزود: بارها و بارها برای جمع آوری ماهی‌های دودی و شور در بازار رشت به دلیل مضر بودن آنها اقدام شده، اما نتیجه‌ای نگرفتیم و دوباره فروشندگان این محصولات، بساط خود را پهن می‌کنند. دکتر بشری با بیان این مطلب که اغلب ماهی‌هایی که به صورت تازه فروخته نمی‌شوند و بر روی دست فروشندگان می‌مانند برای شور کردن و دودی کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: به همین دلیل است که استفاده از این ماهی‌ها اصلا توصیه نمی‌شود. وی ادامه داد: استفاده از نمک زیاد و چو‌ب‌های نا‌معلوم برای دودی کردن از جمله دلایلی است که خاصیت سرطانی به ماهی‌های شور و دودی می‌دهند.

طرز تهیه ماهی دودی

مواد لازم : برنج 3 لیوان شوید پاک شده و خرد شده 200 گرم ماهی شور متوسط 1 عدد متوسط کشمش 1 تا 2 پیمانه پودر لیموعمانی 1 قاشق سوپخوری زردچوبه 1 قاشق چایخوری پیاز داغ 1 قاشق سوپخوری طرز تهیه : ماهی را حداقل 3 ساعت در آب سرد بخوابانید تا شوری آن گرفته شود. چند بار آب آن را عوض کنید. طرز تهیه شور ماهی, پخت شور ماهی پلو سپس ماهی را تمیز کرده و تکه‌تکه کنید و در آب‌کش بگذارید. طرز تهیه شور ماهی, پخت شور ماهی پلو برنج را در صورت تمایل با شوید ( در صورت تمایل ) و کره یا به صورت کته یا آب‌کش بپزید. طرز تهیه شور ماهی, پخت شور ماهی پلو طرز تهیه شور ماهی, پخت شور ماهی پلو روغن را در تابه ریخته و ماهی را سرخ کنید. طرز تهیه شور ماهی, پخت شور ماهی پلو کشمش پاک کرده و شسته را به ماهی اضافه کنید و کمی سرخ کنید. طرز تهیه شور ماهی, پخت شور ماهی پلو پیازداغ ، زردچوبه، فلفل و پودر لیموعمانی را به ماهی و کشمش اضافه کنید و ماهی را به صورت جداگانه با پلو سرو کنید.

نحوه پخت ماهی دودی

مواد اولیه : برای ۴ نفر ماهی ۱عدد (شور) کشمش ۱تا۲پیمانه گرد لیمو ۱قاشق سوپخوری زردچوبه ۱قاشق چایخوری پیاز ۱قاشق سوپخوری (سرخ شده) شوید ۲۰۰گرم (اختیاری به صورت ساطوری) برنج ۳لیوان ابتدا ماهی را حداقل ۳ ساعت در آب سرد بخوابانید تا شوری آن گرفته شود و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید، سپس ماهی را تمیز کرده و تکه‌تکه کنید و در آب‌کش بگذارید. برنج را با کره به صورت کته یا آب‌کش بپزید. روغن را در تابه ریخته و ماهی را سرخ کنید. کشمش پاک کرده و شسته را به ماهی اضافه کنید و کمی سرخ کنید. پیازداغ ، زردچوبه، فلفل و پودر لیموعمانی را به ماهی و کشمش اضافه کنید و ماهی را به صورت جداگانه با پلو سرو کنید.

طریقه پخت ماهی دودی

خب اول از همه یه دونه ماهی دودی یا ماهی شور می خریم که قبلا نمک سود و دودی شده .. این ماهی شوره که با روناس و سنگ نمک توی دبه های بزرگ می چینن و شور می کنن..مامانم قبلا خودش درست می کرد … این عکسها رو هم از میدون رشت خودم گرفته بودم .ماهی دودی خشک تر از ماهی شوره و رنگش متمایل به قهوه ایه…ما همیشه این مدلی که عرض می کنم خدمتتون درستش می کنیم..اما دیدم که بعضی ها سرخ می کنن که ما دوست نداریم…اول یه برش از ماهی می بریم…باید دست قوی داشته باشین..مخصوصا برای ماهی دودی…بعد اون رو توی نعلبکی یا یه ظرف کوچک نسبتا گود می ذاریمبرنج رو که یا آبکش کردیم یا گذاشتیم کته بشه وقتی آبش کشیده شد، این ظرف رو میذاریم روی برنج و در دیگ رو میذاریم و شعله رو کم می کنیم….تو شمال دیگ هایی هست که درشون گنبدی هست…یعنی عین خود دیگ، درش هم همونجور عمق داره…چه رویی چه مسی، من یه دونه مسیش رو دارم که مادرشوهر عزیزم بهم داده…اونا هم کمک می کنه که برنج خیلی خوب دم بکشه به خاطر فضایی که داره بالاش…هم برای این ماهی درست کردن هم خیلی خوبه تو فاصله دم کشیدن برنج؛ این ماهی هم بخارپز میشه و عرق می کنه….وقتی برنج آماده شد باید با احتیاط ماهی رو برداریم و مواظب باشیم هم نسوزیم هم آب شورش روی برنج نریزه…من همیشه با یه کفگیر اون ظرف رو برمیدارم.بعد هم به راحتی ماهی رو از وسط بازمی کنیم و پوست پشتش رو می کنیم و استخون وسطش رو درمیاریم و می بریم سر سفره با غذا میل می کنیم .چاشنی همراه باقالی قاتق ، خورش گوجه(پامادور قاتق) ، ترشه تره و آش ترش (تورشه آش) و .. خیلی از غذاهای شمالی هست…حتی تنها با پلو هم می خورن تو شمال با پیاز و …

طرز تهیه ماهی دودی شور

گام ۱ روشی که در شمال برای آماده کردن ماهی دودی به کار می برند از این قرار است که: قطعه ای از ماهی را درون کاسه ای سفالی قرار می دهند و زمانی که برنج آماده دم کشیدن است کاسه را روی برنج قرار می دهند. گام ۲ ماهی با حرارت و بخاری که از برنج می گیرد آرام آرام می پزد و نرم می شود. گام ۳ وقتی برنج دم کشید کاسه را با احتیاط از روی برنج برمی دارند و آبی که داخل کاسه جمع شده دور می ریزند و ماهی را برای خوردن سر سفره می آورند. معمولا ماهی شور را در شمال با غذاهایی مانند باقلا قاتق، ترشه تره و … نوش جان می کنند. گام ۴ روش دیگری برای آماده کردن ماهی شور استفاده می شود که آن را برای سرخ کردن آماده می کنند به این صورت که: ماهی را شب قبل در آب خیس می کنند و آب آن را چند بار عوض می کنند. گام ۵ صبح روز بعد ماهی را خوب می شویند. گام ۶ ماهی را از صبح تا شب با حرارت ملایم بخارپز می کنند و اصلا نباید آب به ماهی برسد. با این روش استخوان های ماهی هم کاملا نرم می شوند. گام ۷ ماهی بخارپز شده را تکه تکه می کنند و استخوان آن را می کشند اما باید مراقب بود تا ماهی متلاشی نشود. حالا ماهی آماده است و می توان آن را کنار غذا سرو کرد. گام ۸ در برخی از شهرهای جنوب ماهی شور را در آب جوشانده و پس از پاک و خرد کردن؛ آن را در روغن تفت داده و همراه با کشمش و برنج دم می کنند و می خورند.

ماهی دودی چیست

ماهی دودی یک محصول سنتی در برخی کشورها است که با استفاده از شور کردن ماهی به روش مخلوط و سپس دود سرد تهیه می‌شود.  دود دادن ماهی نه تنها جهت افزایش زمان و ماندگاری، بلکه همچنین به منظور دادن طعم مطلوبتر به ماهی مورد استفاده است. روش تهیه ماهی دودی سرد در اسکاندیناوی تفاوت بسیاری با روش تهیه آن در ایران دارد.

ماهی دودی طرز پخت

مراحل عمل آوری ماهی دودی به این چاشنی بدین شکل است که پس از خالی کردن شکم ماهی و قرار دادن آن در استخر نمک با ساقه برنج که در اصطلاح محلی کاه و کلوش گفته می شود، آن را به تکه چوبی آویزان می کنند و با آب شستشو می دهند. سپس ماهی را به نسبت کوچک و یا بزرگ بودن آن به مدت یک تا دو هفته در اتاق دود آویزان می کنند و در کف اتاق خاک اره می ریزند.سپس آتش بر روی خاک اره قرار می دهند تا دود از آن بلند شود. بعد از آنکه رنگ ماهی طلایی شکل شد، ماهی را که از سقف آویزان شده است ، پایین آورده و بر اساس اندازه بسته بندی می کنند

ماهی دودی در بارداری

در دوران بارداری بهتر است ماهی دودی نخورید. ماهی دودی حتی اگر در یخچال هم نگهداری شود، ممکن است آلوده به لیستریا باشد. درصورت تمایل به مصرف ماهی دودی آن را بپزید و کامل حرارت دهید.

ماهی دودی سرطان

با رعایت رژیم غذایی مناسب در هر سه نفر، یک نفر به سرطان مبتلا نخواهند شد؛ در سیستم گوارش بدن فست فود تاثیر جدی را بر جای می‌گذارند بنابراین فست فود‌ها و غذاهای دودی در افزایش سرطان گوارش به ویژه سرطان معده موثر هستند.هر چقدر که فرد کمتر یبوست داشته باشد و مواد زائد زود‌تر از بدن دفع شود کمتر دچار سرطان روده بزرگ می‌شود؛ در کشورهای غربی به این دلیل که فیبر، سبزی و میوه کمتری مصرف می‌شود بیشتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند اما در ایران ما میوه بیشتری مصرف می‌کنیم و مواد زائد در روده باقی نمی‌مانند و سرطان روده در ایران کمتر است. وی در ادامه افزود: البته در ایران به دلیل مصرف کنسرو، ته دیگ و ماهی دودی سرطان معده بیشتر شده است؛ با نیم ساعت ورزش منظم روزانه، نبود آلودگی هوا و بیماری حاد نیز می‌توان یک سوم سرطان‎‌ها را کاهش داد.

ماهی دودی

مراحل عمل آوری این چاشنی بدین شکل است که پس از خالی کردن شکم ماهی و قرار دادن آن در استخر نمک با ساقه برنج که در اصطلاح محلی کاه و کلوش گفته می شود،به تکه چوبی آویزان می کنند و با آب شستشو می دهند. سپس ماهی را به نسبت کوچک و یا بزرگ بودن آن به مدت یک تا دو هفته در اتاق دود آویزان می کنند و در کف اتاق خاک اره می ریزند.سپس آتش بر روی خاک اره قرار می دهند تا دود از آن بلند شود.بعد از آنکه رنگ ماهی طلایی شکل شد، ماهی را که از سقف آویزان شده است ، پایین آورده و بر اساس اندازه بسته بندی می کنند.

بیشتر بخوانید : ماهی اوزون برون جیوه دارد ♥ ماهی قزل آلا طرز تهیه ♥ ماهی کپور طلایی

آبریزش بینی

آبریزش بینی

آبریزش بینی,آبریزش بینی و عطسه,آبریزش بینی در بارداری,آبریزش بینی در پزشکی,آبریزش بینی نوزاد,آبریزش بینی کودک,آبریزش بینی نوزادان,آبریزش بینی زرد رنگ,آبریزش بینی سبز رنگ,آبریزش بینی و عطسه در کودکان

آبریزش بینی ، آبریزش بینی نوزاد ، آبریزش بینی و عطسه ، درمان آبریزش بینی

در این مطلب از سایت جسارت به آبریزش بینی و درمان ان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آبریزش بینی از شایع‌ترین مشکلاتیست که در اثر سرماخوردگی، مواد آلرژن(مثل گیاهان و یا حیوانات خانگی) وتماس با میکروب‌ها بوجود می‌آید. در طب سنتی، افزایش رطوبت مغز و سینوس‌ها را عامل بروز آن می‌دانند و مصرف آنتی هیستامین و پیشگیری از آب ریزش بینی را رد کرده و می‌گویند که باید دلیل آبریزش را درمان کرد و پیشگیری از آبریزش بینی بدون درمان علت آن، باعث کاهش حافظه و شدیدتر شدن سینوزیت می‌شود.

درمان آبریزش بینی

راه‌های درمان؛ شستشوی روزانه‌ی بینی با آب نمک، بخور(اکالیپتوس و آویشن)، خوردن زنجبیل تازه، استفاده از اسپری بینی(برای بهبود متورم بودن بینی به مدت چند روز)، کشیدن روغن‌های موضعی گرم‌کننده(مثل روغن بادام تلخ و روغن نعناع فلفلی) بر روی سینوس‌ها(روی پیشانی)، غذاهای تند، استفاده از سیر خام (در غذاهایی چون سوپ، آش، سالاد و شیر)، مصرف لیمو ترش و استفاده از چوب میخک(دم کردن آن به همراه مقداری دارچین، زنجبیل رنده شده و تازه، یک هل شکسته و یک قاشق عسل و یک لویان آب داغ و استفاده آن قبل از خواب).مصرف الکل و کافئین(مثل قهوه) را باید کم کرد. چون باعث کاهش آب بدن و غلضت بیشتر ترشحات بینی می‌شود. خارج کردن ترشحات بینی در دوران ابتلا به این بیماری نیز باید به آرامی صورت گیرد. جون در این مدت، بینی خشک و حساس است. در صورت رسیدن درد به گلو، مصرف عسل و مصرف دمنوش درمان خوبی خواهد بود.

آبریزش بینی نوزاد

– نوزادان سوراخ بینی کوچکی دارند بنابراین برای تمیز کردن و تخلیه ترشحات بینی به کمک نیاز دارند. – محیط گرم و مربوط بهترین شرایط را برای شل شدن ترشحات بینی نوزاد و امکان بیرون آمدن آن از بینی فراهم می‌کند. – نوشیدنی‌های گرم به شل شدن ترشحات و بیرون آمدن آن‌ها از بینی نوزاد کمک می‌کند، ممکن است متوجه شوید که پاک کردن ترشحات بینی پس از وعده غذایی شیرخوار آسان تر است.( در سنین بالاتر) – داروهای ضد احتقان برای کودکان وجود دارد که نتایج استفاده از آن‌ها متفاوت است.ولی استفاده از آن به مدت ۱تا۳ روز می‌تواند در سنین بالاتر شیرخواران به خصوص اگر به سختی سرماخورده باشد کمک کند. – از دود سیگار ، غذای سرخ‌کرده دوری کنید. – مصرف مایعات شیرخوار خود را افزایش دهید. – قطره بینی نمکی( کلرورسدیم) و فین گیر به شل شدن ترشحات بینی نوزاد شما و امکان تخلیه آن کمک می‌کند.

آبریزش بینی شدید

معلوم شده است که این درمان خانگی (خوردن زنجبیل)، جریان خون را افزایش می دهد و ترشحات بینی را کم می کند. این کار را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید تا آبریزش بینی شما قطع شود.اگر آبریزش بینی در اثر سرما یا ویروس سرماخوردگی باشد، مصرف داروهای سرماخوردگی تحت نظر پزشک، آن را رفع می کند. این داروها خلط بینی را خشک می کنند و آبریزش بینی را بند می آورند. راهنمای خاص هر دارو را بخوانید و آن را به کار برید.شما می توانید این اسپری را در بینی تان بزنید. آبریزش بینی باعث می شود بینی شما قرمز و متورم شود. اسپری بینی این ورم را کاهش می دهد. شما می توانید فقط برای چند روز از این اسپری استفاده کنید، زیرا استفاده طولانی مدت از آن، آبریزش بینی را بدتر می کند.دستگاه بخور، رطوبت هوا را افزایش می دهد. هوای خشک، آبریزش بینی را بدتر می کند، در حالی که هوای مرطوب، ترشحات لزج بینی را کاهش می دهد.مقداری از این محلول را در یک ظرف قطره چشمی بریزید. سرتان را عقب ببرید و چند قطره از این محلول را در بینی خود بچکانید. سپس نفس بکشید تا محلول نمک، راه های بینی شما را خیس کند. چندین بار این کار را تکرار کنید تا کاملا بینی شما پاک شود. همچنین می توانید قطره بینی کلرور سدیم را از داروخانه بخرید و به جای این محلول نمک استفاده کنید.اگر آبریزش بینی در اثر آلرژی باشد، مصرف آنتی هیستامین ها تحت نظر پزشک، آن را بند می آورد. فراموش نکنید مصرف آنتی هیستامین ها باعث خواب آلودگی می شود.

آبریزش بینی و عطسه

هر روز صبح ها و گاهی در طول روز دارای آبریزش بینی هستم و اغلب با عطسه های متوالی همراه است. هنگامیکه فرد دارای سیستم ایمنی حساس شده، آلرژنی مانند هیره، فستوک، گرده گل یا گرد و غبار را تنفس می کند، واکنش ازدیاد حساسیتی آغاز می شود. این واکنش در بینی به صورت آبریزش بروز پیدا می کند) هستید. حضور در شهرهای پر از آلرژن ها و آلودگی هوا می تواند بسیار مضر باشد برای شما و وضعیتتتان را بدتر کند.آبریزش بینی

آبریزش بینی کودکان

آبریزش بینی در بین کودکان مشکلی رایج است. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که حفره بینی با مایع مخاط پر می شود. رنگ مخاط سفید یا زرد یا سبز می باشد.آبریزش نشانه سرماخوردگی است. در کودکان، آبریزش می تواند نشانه گریه کردن و در معرض هوای سرد بودن باشد.آبریزش بینی باعث تب، سرفه، گلودرد، عطسه، معده درد، به هم خوردن زمان خواب و به هم خوردن اشتها می شود. والدین باید درباره درمان آبریزش کودکان صبور باشند. دارو این مشکل را حل نمی کند و در یک روز نیز آبریزش از بین نمی رود. در این مقاله چند روش برای درمان آبریزش کودکان ذکر شده است:آب نمک یکی از بهترین روش های درمان آبریزش بینی است. آب نمک باعث شل شدن مخاط و خروج راحت تر آن می شود. همچنین مجرای تنفسی نیز تمیز می شود و کودک راحت تر نفس می کشد. -محلول آب نمک را با استفاده از یک چهارم قاشق چایخوری نمک به همراه یک لیوان آب در حال جوش تهیه کنید و بگذارید در دمای اتاق سرد شود. -چند قطره از محلول را داخل بینی بریزید و سر کودک را بالا نگه دارید. – با گرفتن یکی از حفره های بینی، مخاط حفره دیگر را خالی کنید. -این کار را برای حفره دوم نیز انجام دهید. -این کار را روزی سه بار انجام دهید.

آبریزش بینی زرد رنگ

رنگ و بافت مخاط بینی می تواند مشخص کند که انسان در آستانه سرماخوردگی قرار دارد و یا در موارد جدی تر مانند عفونت قارچی سینوس ها لازم است که به پزشک مراجعه کند. در این خبر به شش رنگ مخاط بینی اشاره شده است که نکاتی را در مورد سلامتی انسان مشخص می کند.رنگ شفاف و روشن مخاط بینی نشانه سلامتی است. زمانی که مخاط بینی رنگ سفید پیدا می کند و لزج و چسبنده می شود، نشانه شروع سرماخوردگی، آلرژی و یا از دست دادن آب است. بر خلاف باور عموم رنگ سبز مخاط بینی لزوما به معنی عفونت باکتریایی و همچنین رنگ زرد به معنی عفونت ویروسی نیست. زمانی که مخاط بینی به رنگ زرد پر رنگ در آمی آیند و سفت می شود نشانه عفونت قارچی سینوس است؛ عفونت قارچی سینوس، یک نوع عفونت است که بر اثر به دام افتادن قارچ های در بینی بروز می کند. مخاط بینی سیاه به معنی استنشاق آلاینده ها و یا دود است اما با این حال می تواند نشانه عفونت مزمن سینوسی نیز باشد. قارچ ها به بافت مرده وصل می شوند و اگر در این شرایط مخاط بینی مسدود و جمع شوند در آن صورت محیط مناسبی برای قارچ ها ایجاد می شود. در هر صورت زمانی که رنگ مخاط بینی به رنگ سیاه در می آید باید به پزشک مراجعه کرد.

آبریزش بینی در بارداری

با توجه به اینکــه در بارداری افزایش حجــم و جریان خون در عروق وجود دارد، احتقان عروقی در مخاط بینی به وجود می آید. گرفتگی بینی به دلیل احســاس تنگی نفس باعث درجاتــی از بیقراری و اســترس در زن باردار و مانع خواب راحت وی می شود.باید با نرمال ســالین مرتب مخاط بینی را مرطوب نگه داشــت تا احتمال ورم و خونریزی کم شود. » روزانه مخاط بینی باید دو بار کاملا شست وشو داده شود. ورزش، انقباض عروق بینی و احتقان حاصل از رنیت را کم می کند. » اســتفاده از وســایلی که به صورت دیلاتور خارجی بینی اثر می کنند و به خصوص برای احتقان شــبانه مفید هســتند. » درمورد رنیت بــارداری به قطره یا اسپری بینی کورتون نیازی نیست.

انواع قرص آبریزش بینی

قرص آنتی هیستامین که برای جلوگیری از آب ریزش بینی هست

درمان خانگی آبریزش بینی

روغن خردل با داشتن خواص آنتی‌بیوتیکی، ضدویروسی و ضدالتهابی می‌تواند آبریزش بینی را تا حد زیادی کاهش دهد. مقداری روغن خردل را حرارت دهید تا اندکی گرم شود. سپس یک یا دو قطره از آن را در هر یک از حفره‌های بینی خود بریزید. این روش به پاک‌سازی مجاری بینی کمک می‌کند. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید. دو یا سه قاشق غذاخوری روغن خردل و یک قاشق زیره را درون آب در حال جوش بریزید. در بخار حاصل از آن را تنفس کنید. بوی قوی روغن خردل دستگاه تنفس‌تان را گرم می‌کند. این روش نیز برای درمان آبریزش بینی مفید است. این کار را دو بار در روز انجام دهید. همچنین روغن خردل خوراکی است. لذا می‌توانید از آن برای پخت و پز نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : آبریزش چشم در سرماخوردگی ♥ انحراف بینی و سینوزیت ♥ پولیپ بینی و درمان آن

درد دور ناف

درد دور ناف

درد دور ناف ,درد دور ناف در بارداری,درد دور ناف نشانه چیست,درد دور ناف در مردان,درد دور ناف در کودکان,درد دور ناف کودکان,درد دور ناف نشانه بارداری,درد دور ناف در اوایل بارداری,درد دور ناف در اواخر بارداری,درد دور ناف در بارداری نشانه چیست,درد دور ناف در بارداری طبیعی است

درد دور ناف

توضیحاتی در مورد درد دور ناف

هر زمان که دچار دل درد می شویم اول از همه به فکر سوء هاضمه، نفخ، یبوست یا مسمومیت غذایی می افتیم! غافل از اینکه درد در هر منطقه از شکم می تواند علل و راه های درمانی بسیار متفاوتی داشته باشد. از یک نفخ یا کرامپ ساده گرفته تا سنگ کلیه، پانکراتیت، عفونت های مثانه، آپاندیسیت، بیماری های کیسه صفرا، مشکلات کبدی و حتی سکته قلبی همگی می توانند دردهای شدید یا خفیفی را در بخش های مختلف شکم ایجاد کنند. اگرچه اغلب دل دردها بی خطر هستند و طی چندین ساعت خود به خود رفع می شود اما بعضی مداومت پیدا کرده و اگر به طور اورژانسی مورد درمان قرار نگیرند، جان تان را به خطر می اندازند. حال اگر می خواهید با انواع دردهای پرخطر و کم خطر در هفت ناحیه از شکم آشنا شوید با ما همراه باشید. . . ناحیه ۱: بالای ناف زیر دنده ها گاهی اوقات سکته های قلبی با درد در این ناحیه خود را نشان می دهند؛ به خصوص اگر سن فرد بالا باشد و علائم دیگر سکته مثل تعریق سرد، تهوع و استفراغ نیز وجود داشته باشند. این درد معمولا با راه رفتن تشدید می شود و با استراحت و مصرف قرص زیر زبانی بهبود نمی یابد. البته سکته قلبی فقط باعث انتشار درد به این ناحیه می شود. به عبارتی لمس همان نقطه از شکم موجب درد نخواهد شد. درست مثل دردی که براثر سکته به دست چپ انتشار پیدا می کند. دردشناسی منطقه ای شکم از لحاظ آناتومیک نیز شایع ترین علت درد در این ناحیه، زخم های معده و اثنی عشر هستند. حال ممکن است زخم ساده باشد و فقط احساس سوزش ایجاد کندیا دچار عارضه شده باشد و دیواره مخاط را سوراخ کرده باشد که در این صورت درد مداوم خواهد بود. دردهای ناشی از زخم معده معمولا با ناشتا ماندن یا مصرف شربت آلومینیوم ام جی کاهش پیدا می کنند. دردهای ناشی از زخم های ساده اثنی عشر نیز معمولا با غذا خوردن و همچنین مصرف آلومینیوم ام جی اس یا قرص معده فروکش می کنند. از دیگر علل شایع درد در این ناحیه می توان به اختلالات پانکراس از جمله پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) اشاره کرد. این درد معمولا به پشت انتشار دارد، با خم شدن رو به جلو کمتر می شود، با دراز کشیدن به پشت افزایش می یابد و مداوم و شدید است. سنگ ها، التهاب ها و عفونت های کیسه صفرا، بیماری های کبد و هپاتیت های ویروسی نیز می توانند در این ناحیه درد ایجاد کنند. درد هپاتیت مبهم است و معمولا با علائمی چون زردی، تهوع، استفراغ، کاهش رنگ مدفوع، افزایش رنگ ادرار، بی اشتهایی و علائم شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، دردهای عضلانی پراکنده و دردهای مفصلی همراه است.

علت درد دور ناف

برخی از دردهای شکمی با نفخ، گاز در شکم و تغییراتی در روند دفع همچون شکم روش یا یبوست همراه هستند که می توانند به علت سندروم روده تحریک پذیر یا همان IBS باشد. دکتر «لارنس جی. برندت» از این سندروم به عنوان یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی یاد می کند. در آمریکا حدود 10 تا 20 درصد جمعیت که بیشتر آنها را نیز زنان تشکیل می دهند، به این سندروم ابتلا دارند. علت این عارضه هنوز مشخص نیست اما برخی از پزشکان آن را به حساسیت های روده یا بزرگی اندازه آن نسبت می دهند. این سندروم باعث کاهش وزن و خونریزی از ناحیه مقعد می شود.دردها و انقباضات شکمی به همراه خونریزی از مقعد این نوع از دردها عمدتا باعث ورم روده یا IBD می شوند. از آنجایی که نشانه های مشترکی با سایر دردهای شکمی از جمله IBS دارند، تشخیص آن کار چندان راحتی نیست. در حالی که از هر 5 آمریکایی یک نفر به IBS ابتلا دارند اما تنها یک نفر در میان 200 نفر از این جمعیت به IBD مبتلاست.

علت درد دور ناف در دوران بارداری

یکی از سؤالات زنان باردار که در هفته بیست و سوم بارداری هستند این است که چرا در ناحیه ناف احساس درد دارند. دکتر آرین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره اینکه درد ناحیه ناف زنان باردار خطرناک است یا نه، توضیحاتی داده است. این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تشریح کرد: درد ناف در نیمه دوم بارداری اکثراً اگر سابقه جراحی نداشته باشند مربوط به پارگی ناف و تولید “فتق ناف” است که برای جلوگیری از پیشرفت آن گذاشتن پنبه داخل ناف و گذاشتن سکه‌ای روی آن و بستن با چسب‌های ضد حساسیت همراه با استفاده از شکم بند حاملگی توصیه می‌شود.وی خاطرنشان کرد: معمولاً چنانچه سزارین انجام شود موقع سزارین می‌توان با زدن بخیه از زیر آن را ترمیم کرد و گرنه بعداً منجر به جراحی خواهد شد، ولی اگر جراحی کرده باشند (بویژه لاپاروسکوپی) حتماً چسبندگی زیر ناف ایجاد شده است که با کشش منجر به درد می‌شود.

درد دور ناف در کودکان

علل زیر را می توان از مهمترین و شایع ترین موارد درد شکم در کودکان دانست. عفونت: عفونت هایی مانند عفونت باکتریایی یا ویروسی مثل، آنفلوآنزای معده (اسهال و استفراغ) از جمله علل اصلی درد شکم در کودکان می باشد. معمولا عفونت های ویروسی به خودی خود فروکش می کنند. اما عفونت های باکتریایی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند. مصرف مواد غذایی: خوردن غذاهای آلوده باعث مسمومیت غذایی می شود که علائمی شبیه به آنفلوآنزای روده و معده دارد. سایر علل مربوط به مواد غذایی برای درد معده و شکم در کودکان عبارتند از: پرخوری آلرژی غذایی گازهای منجر به نفخ اگر درد در شکم به دلیل مصرف مواد غذایی خاص یا به یکی از دلایل بالا رخ دهد، معمولا علائم بلافاصله پس از خوردن غذا پدیدار می شود.

درد دور ناف در زنان

احساس درد در اطراف ناف اگر درد در ناحیه شکم به همراه احساس درد در ناحیه شانه و بعد از خوردن غذاهای چرب باشد می تواند به کیسه صفرا مربوط شود. اگر فرد مبتلا زنی بالای 40 سال باشد و تجربه زایمان را نیز داشته باشد این احتمال بیشتر هم خواهد شد. دلیل این امر هم افزایش سطح استروژن در دوران بارداری است که می تواند سبب ایجاد سنگ کیسه صفرا شود. دکتر برندت می گوید این سنگ های کوچک گاهی تا چندین سال بدون هیچ نشانه ای باقی می مانند و به صورت کیست هایی در می آیند که در نهایت به صورت درد بروز پیدا می کنند.

درد دور ناف در مردان

احساس سوزش در وسط شکم این احساس بیشتر پس از صرف یک وعده غذای بسیار حجیم و پرچرب اتفاق می افتد. 60 میلیون آمریکایی در طول یک ماه حداقل یک بار این درد را احساس می کنند. دکتر برندت بر این باور است که این سوزش عمدتا با احساس طعم تلخی در دهان همراه است. رفلکس اسیدی با بازگشت مواد غذایی خورده شده به داخل دهان و ترکیب آن با اسید معده همراه است. با این اتفاق نوعی احساس سوزش در ناحیه شکم به وجود می آید. اگر این اتفاق تنها گاهی بیفتد مشکل چندانی به وجود نمی آورد اما اگر به طور مداوم وجود داشته باشد، بیماری ای به نام GERD را سبب خواهد شد که نوعی اختلال گوارشی به شمار می آید.

درد دور ناف کودکان

درد شکم یا درد معده شایع ترین شکایت در کودکان و یکی از مهم ترین دلایل برای مراجعه والدین به متخصص اطفال است. علل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. برخی از این علل کاملا جدی و برخی دیگر جزئی هستند. با این حال، با تشخیص صحیح و درمان مناسب، درد می تواند کاملا و به سرعت بهبود یابد. بخشی از مشکل والدین در مورد درد شکم در کودکان به این موضوع بر می گردد که آیا باید برای این درد به پزشک مراجعه کنند یا خیر؟ از طرفی درمان این درد نیز می تواند از اقدامات ساده مانند استراحت و رژیم غذایی شروع شده و در موارد جدی نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

درد دور ناف نشانه بارداری

درد اطراف ناف معمولا در هفته سیزدهم بارداری آغاز میشود .پوست و ماهیچه شما در آخر بارداری بسیار کشیده می شود. شما ممکن است کشیدگی پوست، خارش و درد را در مراحل مختلف رشد جنین حس کنید.ناف شما مرکز اصلی حرکات و تغییرات در طول بارداری است. ناف در این دوران حساس شده است.

درد دور ناف

نشانه های فراوانی برای این نوع از زخم ها وجود دارند که از آن جمله می توان به نفخ شکم، آروغ زدن، کم اشتهایی و کاهش وزن اشاره کرد. این نوع درد که خطوط شکمی و یا روده کوچک شما را تحت تاثیر قرار می دهند، سالانه نیم میلیون آمریکایی را درگیر می کند. برخلاف آنچه شما شنیده اید که این زخم ها به دلیل استرس به وجود می آیند علت شکل گیری آنها داشتن استرس نیست. در عوض به علت نوعی باکتری به نام Helicobacter pylori به وجود می آیند که مخاط اطراف معده را تخریب می کند. همچنین می توانند به دلیل مصرف بی رویه داروهای ضدتورم مانند آسپرین یا ایبوپروفن نیز به وجود آیند. یک آزمایش ساده خون می تواند محل دقیق این باکتری ها را مشخص کند.

علت درد دور ناف شکم

درد ناگهانی در بخش پایینی سمت چپ شکم این نوع درد که عمدتا هم با گاز همراه است بیشتر در میان بزرگسالانی با سنین بالاتر دیده می شود. حداقل یک سوم از جمعیت آمریکا تا سن 60 سالگی این عارضه را تجربه می کنند. دکتر آز می گوید، اما تنها در میان 10 تا 20 درصد از آنها نشانه هایی چون دردهای شدید شکمی، نفخ، انقباضات شکمی و یبوست دیده می شود. علت اصلی چنین دردهایی مصرف ناچیز فیبر در رژیم غذایی افراد است.

درد دور ناف نشانه بارداری

در سه ماهه اول بارداری، رحم به نسبت کوچک است و آن به استخوان پوبیک به پشت نرسیده است. زمانی که رحم بزرگ میشود شما درد اطراف ناف را ممکن است حس کنید. فشار داخلی وارد شده به رحم باعث کشیده شدن شکم و ناف میشود. در سه ماهه سوم بارداری،رحم شما درست در پشت ناف قرار گرفته است.رحم در پشت ناف با وزن مایع آمنیوتیک و بدن محبوس است. تا کنون شنیده اید که خانمی در ناف خود احساس ضربه ناگهانی کند؟ معمولا این اتفاق در آخر بارداری رخ می دهد.

درد دور ناف در اوایل بارداری

فتق نافی معمولا زمانی رخ میدهد که فشار زیادی در شکم است.این شرایط فقط مختص زنان باردار نیست.اما اگر شما باردار هستید یا چاق هستید این فتق در شما بیشتر مستعد است. در فتق نافی در کنار درد ناف شما ممکن است دچار برآمدگی نزدیک ناف، تورم و استفراغ هم شوید. اگر هر کدام از این علائم را داشتید با پزشک خود مشورت کنید. بدون درمان، ممکن است عارضه های جدی بجای بماند. اگر فتق یکی از ارگان ها و یا بافت شکمی شما را دربربگیرد، ذخایر خونی شما کاهش یافته و ممکن است دچار عفونت شدید شوید.

درد دور ناف در بارداری

این درد ممکن است در دوران بارداری شما بیاید و برود. برخی زنان احساس کشیدگی و فشار را در همان مراحل لول احساس میکنند. در برخی این درد در هفته های آخر بارداری و با بزرگ شدن شکم بدتر میشود. برای تسکین این درد سعی کنید به پهلو بخوابید یا شکم خودرا روی بالش بگذارید. گاهی می توانید از لوسیون تسکین دهنده درد مخصوص دوران بارداری استفاده کنید و یا کره کاکائو برای خارش پوست شکم مناسب است.

درد دور ناف نشانه چیست

درد شدید در بخش پایین و سمت راست شکم از این نوع درد به عنوان آپاندیسیت یاد می شود. از نشانه های آن تب خفیف، عدم توانایی برای خارج ساختن باد شکم، احساس یبوست و یا شکم روش است. اگر درد در ناحیه برشمرده شده به آپاندیس تان مرتبط باشد عمدتا با حرکت به طرفین، تنفس های عمیق، سرفه و عطسه و فشار آوردن به ناحیه مورد نظر درد افزایش خواهد یافت. این عارضه زمانی روی می دهد که آپاندیس متورم و از چرک پر شده باشد. بر اساس داده های بدست آمده از انجمن سلامت ملی آمریکا بیشتر مواردی که بر اثر دردهای شدید به بیمارستان مراجعه می کنند، به اتاق عمل فرستاده می شوند و در بیشتر مواقع نیز پیش از پاره شدن آپاندیس از بدن خارج می شود

بیشتر بخوانید : درد ناف در ماه هشتم بارداری