دانه انار

دانه انار خشک شده ,غذا با دانه انار خشک شده,فروش دانه انار خشک شده,دانه انار,دانه انار یبوست,دانه انار خشک,دانه انار در جدول,دانه انار و یبوست,دانه انار در خواب,دانه اناری,دانه انار به انگلیسی,دانه انار شعر,دانه انار یبوست می آورد,دانه های انار و یبوست,دانه های انار یبوست,ایا دانه انار باعث یبوست میشود

دانه انار

توضیحاتی در مورد دانه انار

خوردن انار به غیر از ارزش غذایی بسیار، جنبه های دارویی و اثرات درمانی قابل توجه ای دارد.خوردن انار در از دیدگاه قرآن و ائمه بسیار توصیه شده است. انار برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها از جمله تصلب شرائین ، سرطان و همچنین کمک به طول عمر و کند کردن واکنشهای پیر شدن سلولها تأثیرات فراوانی دارد.طبق نظر محققان طب قرآنی ، انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند. انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد. از امام رضا(ع) هم نقل شده که:انار بخورید تا دهان تان پاکیزه و خوش بو شود.» مطابق نظر کارشناسان خوردن انار مانع تشکیل پلاک های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می شود و برانی دندان درد نیز خوردن انار مفید می باشد. از انار شیرین نیز میتوان در مواردی مانند :سرماخوردگی ، تقویت نیروی جنسی ،تقویت روده ها ، تقویت معده ، تقویت ریه ، حساسیت ، وجود خون در ادرار ، مسمومیت ، استسقاء ، درد گوش ، التهاب معده ، اسکوربیت ، آب ریزش چشم ، خون ریزی رحم ، خارش پوست ، تقویت لثه ، تصفیه خون ، کم خونی ، اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود. خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند نیز مفید است و خوردن انار در زمان باردار یباعث زیباتر شدن فرزند می شود.علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده ی کودک هم کمک می کند.

روغن دانه انار

دانشمندان طی پژوهش‌های مختلف دریافتند که روغن دانه انار دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی و ضد میکروبی است.

خواص روغن دانه انار

* از سرطانی شدن سلول‌های بدن پیشگیری می کند. * باعث کاهش ایجاد زخم در مبتلایان به سرطان پوست می شود. * از بیماری های قلبی و تصلب شرائین جلوگیری می کند. * فرایند پیر شدن سلول ها را کند می نماید، لذا در حفظ جوانی موثر است. * از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

فواید روغن دانه انار

* به تنظیم هورمون‌ها که نقش مهمی در کاهش خطر احتمال ابتلا به سرطان سینه دارند، کمک می‌کند. * مصرف منظم آن می تواند از مشکلات یائسگی مانند پوکی استخوان ، در خانم ها جلوگیری کند. * روغن دانه انار از تشکیل سلول های سرطانی وابسته به استروژن و غیر وابسته به استروژن جلوگیری می کند. * روغن دانه انار به منظور برطرف کردن کدری پوست در محصولات آرایشی به کار برده می شود.

ترکیبات 100 گرم دانه انار

انرژی 38 کالری آب 82 گرم پروتئین 0/4 گرم چربی /3 گرم مواد نشاسته ای 10 گرم کلسیم 4 گرم سدیم 3 میلی گرم پتاسیم 260 میلی گرم آهن 0/5 میلی گرم ویتامین ب 1 0/2 میلی گرم ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم ویتامین ب 3 0/02 میلی گرم ویتامین ث 4 میلی گرم

خواص انار و دانه اش

برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود . * انار شیرین ادرار آور است . * انار با دانه ملین مزاج است . * آب انار شیرین برای بیماریهای مجاری ادرار مفید است . * ترشح صفرا را زیاد می کند. * اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کنید . * برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است .* آب انار خنک کننده است . * رنگ صورت را شاداب می کند . * صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می کند . * برای وزن اضافه کردن انار بخورید . * آب انار مقوی قلب و معده است . * خواص قسمت های دیگر درخت انار * جوشانده پوست ریشه درخت انار کرم معده و روده را از بین می برد . * جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد کرم درد . * برای برطرف کردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و یا جوشانده برگهای انار استفاده کنند . * خانم هایی که عادت ماهیانه شان منظم نیست می توانند از جوشانده برگهای انار استفاده کنند. * برگهای له شده انار را اگر روی پوست بگذارید خارش را از بین می برد . * برای برطرف کردن سوختگی پوست ، گلهای انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید . * جوشانده پوست درخت و پوست ریشه درخت انار کرم کش است . * دم کرده گل انار اسهال مزمن را برطرف می کند . * دم کرده گلهای انار را بصورت غرغره برای از بین بردن زخمهای دهان بکار ببرید . * برای برطرف کردن دندان درد ، دم کرده ریشه درخت انار را در دهان مزه مزه کنید . * برای برطرف کردن بواسیر باید معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .

خواص آب انار

آب انار خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش مۆثری دارد. یک لیوان آب انار حدود 40 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند و منبع خوبی از ویتامین های A، E و اسیدفولیک است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است. در واقع آب انار یکی از غنی ترین منابع پلی فنول هاست که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند. نقش آنتی اکسیدان ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس زا حادث می شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس های روحی

عوارض مصرف انار

کسانیکه سرد مزاج هستند نباید در خوردن انار افراط کنند . زیرا معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند . اینگونه افراد باید انار را با زنجبیل بخورند . جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن که برای رفع کرم بکار می رود ممکن است ایجاد سرگیجه و استفراغ کند . بهر حال در خوردن جوشانده آن باید احتیاط کرد و این کار باید تحت نظر متخصص انجام گیرد .

دانه انار

Arils نام فانتزی دانه انار است. این دانه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است که نه تنها برای شما بد نیست بلکه می تواند برخی از مشکلات شما را حل کند. خوردن دانه انار و ریختن آن در آب انار نه تنها عطر و طعم را به نوشیدنی شما می دهد بلکه، خواص زیر را نیز دارد.

خواص و فواید دانه انار

دانه انار به دلیل داشتن خواص زیر برای بدن مفید است: فیبر یک وعده نصف فنجانی دانه انار شامل ۳٫۵ گرم فیبر است که ۱۴ درصد از ۲۵ گرم فیبری که زنان باید در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند و ۹ درصد از ۳۸ گرم فیبری که مردان باید روزانه بخورند را فراهم می کند. مصرف رژیم غذایی حاوی فیبر به طور منظم، یک راه موثر برای کاهش خطر ابتلا به یبوست است. فیبر هضم را کارآمد می کند و کمک می کند تا روده درست کار کند. یک رژیم غذایی غنی از فیبر همچنین ممکن است شانس ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهد. مواد معدنی نصف فنجان دانه انار، ۲۰۵ میلیگرم پتاسیم دارد. این میزان پتاسیم ۴ درصد از ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیمی است که باید برای سالم نگه داشتن قلب و ماهیچه ها روزانه مصرف کنیم. علاوه بر این مقدار کمی آهن نیز با خوردن دانه انار به بدن شما می رسد. آهن برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید است و تضمین می کند که بدن به مقدار زیادی از اکسیژن در گردش خون دسترسی دارد. دانه انار همچنین مقادیر کمی از کلسیم، منیزیم و روی دارد. ویتامین ها یک وعده ۱/۲ فنجانی دانه انار ۱۴٫۳ میکروگرم ویتامین K را تامین می کند. ویتامین K، یک ماده مغذی است که برای لخته شدن خون ضروری و برای حمایت از سلامت اسکلت بدن مفید است. این مقدار ویتامین کا، ۱۶ درصد از ۹۰ میکروگرم ویتامین K ای که زنان به صورت روزانه نیاز دارند و ۱۲ درصد از ۱۲۰ میکروگرمی که مردان هر روز نیاز دارند را فراهم می کند. با خوردن همان میزان دانه انار، ۰٫۵۲ میلی گرم ویتامین E، که حدود ۳ درصد از ۱۵ میلی گرم نیاز روزانه بزرگسالان است را به بدن می رسانید. ویتامین E می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را با کمک به محافظت از بدن از آسیب های ناشی از آلاینده های زیست محیطی کاهش دهد.

استفاده از دانه انار

شما می توانید از این دانه ها به طرق مختلف استفاده کنید. اما نکته مهم در مورد خوردن دانه انار این است که هرگز آن ها را با غشای سفیدی که داخل انار است مصرف نکنید. زیرا باعث می شود دهانتان تلخ شود. تصور غلطی که در مورد انار وجود دارد این است که انار یک میوه است. اما در واقع این یک دانه است که هم به جای میوه و هم به جای غذا می توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال از انار می توانید در سالاد و در کنار روغن زیتون و کلم استفاده کنید. حتی آب انار نیز برای طعم دار کردن غذاها کاربرد دارد. پس سعی کنید بیشتر با این میوه و کاربردهای آن آشنا شوید.

خواص دارویی دانه انار

انار و دانه‌های یاقوتی آن هزاران سال است، که بعنوان دارو مصرف می‌شود.از خواص و فواید انار می‌توان به اثرات درمانی و بهبود دهنده آن در بیماریهای قلبی، فشارخون بالا و بعضی از انواع سرطان همچون سرطان پروستات اشاره کرد. مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت دوهفته میزان تستوترون موجود در بزاق را ۲۴ درصد افزایش داده و تاثیراتی هم برروی فشارخون، حال و حوصله، اضطراب و احساسات افراد دارد. انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده (حدودا به اندازه چای سبز) و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد و هرچند تحقیقات علمی کامل تر و بیشتری لازم است، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را بدنبال داشته باشد: • کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی • کاهش خطر سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پسطان • کمک بدرمان اسهال • کاهش کلسترول خون • کمک به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن • مفید برای زنان در دوران قاعدگی • کمک به درمان هموروئید • جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها • کمک به سلامت لثه‌ها • کمک بدرمان عفونت‌ها • مصرف روزانه آب انار به کاهش فشارخون می‌تواند کمک کند. • مصرف روزانه ۲۲۷ میلی لیتر آب انار بطرز چشم‌گیری پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. • مصرف انار و یا آب انار می‌تواند، جریان خون به قلب را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ایسکمیک که در آن خون بخوبی به ماهیچه‌های قلبی نمی‌رسد، بهبود بخشد. • آنتی اکسیدان های درون انار یا آب آن ممکن است بتواند از ایجاد لخته در خون جلوگیری کند. • انار، از کلسترول بد( LDL) در برابر اکسیده شدن محافظت می کند. • آب انار همانند آسپیرین عمل می کند. • آب انار از به هم پیوستن پلاکت های خونی جلوگیری می کند، پس مانع از لخته شدن خون می گردد. • آب انار باعث کاهش چربی خون می شود. • تحقیقات نشان داده است که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار بنوشید و این کار را مدت ۳ ماه انجام دهید، مقدار اکسیژن بیشتری به قلب می رود و باعث سلامتی قلب می شود. • آب انار، جلوی تخریبات DNA و بیماری های حاصل از تخریب آن را می گیرد. • آب انار به کاهش خطر سرطان پستان کمک می کند. • انار از سرطان پروستات جلوگیری می کند و یا رشد آن را آهسته می کند. • از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند. • انار، از بی نظمی و اختلال در کار کلیه ها می کاهد و به طور کلی ادرارآور است. • افرادی که در هفته ۲ لیوان یا بیشتر آب انار می نوشند، احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می کنند، ۷۶ درصد کمتر است. • انار از تعداد کرم های روده می کاهد. • با نوشیدن آب انار، بیماری های عفونی را از بدن دور کنید. • انار و آب انار برای بهبود بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم خوب است. • انار از خرابی دندان و لثه جلوگیری می کند. • آب انار برای صدای گرفته و خشن مفید است.

روغن دانه انار و پوست

* این روغن مرطوب کننده پوست است و ویژگی ضد التهابی و ضدمیکروبی آن علاوه بر محافظت، به پوست انعطاف پذیری می بخشد. * روغن دانه انار که خاصیت ضدالتهابی قوی اش مرهون اسید چرب موجود در آن است، ناراحتی های پوستی مانند خشکی پوست ، اگزما و سوختگی در اثر نور خورشید را تسکین می دهد. * در بازسازی و تقویت پوست نقش دارد. * این روغن در کاهش ورم و دردهای عضلانی موثر است. * از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. رعایت یک برنامه غذایی صحیح و مصرف هم زمان مکمل روغن دانه انار باعث کاهش وزن می شود. برای بالا بردن سوخت و ساز بدن می توانید از این روغن روی سالاد و غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : به دانه ♥ سیاه دانه ♥ شاهدانه ♥ روغن هسته انگور