فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

برگ بو

برگ بو و خواص آن

برگ بو چیست,برگ بو چیست,برگ بو به انگلیسی,برگ بو در اشپزی,کاربرد برگ بو در آشپزی,برگ خشک برگبو که در اشپزی بکار میرود,برگ بو+آشپزی,برگ بو انگلیسی,برگ بو english,برگ بو چیست,برگ بو+خواص,برگ بو و خواص,برگ بو و خواص آن,برگ بو در غذا,استفاده برگ بو در غذا,استفاده از برگ بو در غذا,طرز استفاده از برگ بو در غذا,برگ بو مرغ,برگ بو در مرغ,برگ بو در مرغ,برگ بو مرغ

برگ بو هم خواص درمانی دارد و هم برای آشپزی از آن استفاده می شود.بهتر است بدانید این گیاه ادویه‌ای دارای مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را ایفا می کنند.برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصل های سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود ولی استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌ گردد.

برگ بو ، خواص برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو در اشپزی , برگ بو در مرغ

مشخصات برگ بو (Laurus nobilis)را بشناسید.بهتر است بدانید درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می‌باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است.در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نام نهاده اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی است.در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم می باشد.در صورتی که برگ بو به جزاستفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به حساب می‌آید.برگ بو به نام‌های Laurel tree – Bay tree – Lauraceae – Bay leaf شناخته می‌شود.

ترکیبات شیمیایی برگ بو را بشناسید.

بهتر است بدانید که میوه این درخت دارای اسانس روغنی فراری است که دارای مقدار زیادی اسید لوریک است. اسید لوریک از اسیدهای چرب است که به شکل متبلور سفید در می‌آید. در برگ‌های خشک برگ بو نیز از 3-1 درصد اسانس روغنی فرار بسیار معطر وجود دارد که از طریق تقطیر می‌توان استخراج نمود.در برگ‌های سبز گیاه نیز اسانس روغنی فرار وجود دارد.

برگ بو؛ ادویه‌ای سرشار از ویتامین و املاح

قابل ذکر است که برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است.این گیاه ادویه‌ای شامل مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را ایفا می کند.

برگ بو ، خواص برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو در اشپزی , برگ بو در مرغ

بهتر است بدانید که ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه می باشد.باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند قابل ذکر است که همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.  وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.  از سوی دیگر این ادویه منحصر به فرد شامل مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی و مهمی را دارد.برگ بو دشمن سرطان می باشد.برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد و بسیار مفید است.برگ بو منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم انسان یاری می رساند.برگ بو دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی،می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر و مفید می باشد. آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌ نماید.ترکیبات موجود در برگ بو ، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌نماید. اسیدفولیک موجود در برگ بو مانع نقص جنین می‌شود. آهن موجود در برگ بو  برای تولید گلبول‌های قرمز لازم می باشد.

برگ بو ، خواص برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو در اشپزی , برگ بو در مرغ

خواص دارویی برگ بو را بشناسید.

این گیاه استفاده‌ی گیاهی و دارویی زیادی دارد. در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود درتورم‌های موضعی استفاده می‌ نمایند و مفید می باشد. برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار داده می شود.دم کرده آن که با جوشاندن 3 برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کم می کند.دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا رهایی پیدا نمایید. برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید می باشد  دم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی بسیار مفید است. بهتر است این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید تا به هضم غذا کمک کند.

برگ بو ، خواص برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو در اشپزی , برگ بو در مرغ

ماساژ دادن روغن طبیعی آن ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن تسکین دهنده است .چند قطره روغن آن را به شامپو بیفزایید تا از شوره سر رهایی پیدا نمایید.آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌نمایید.

استفاده از برگ بو در آشپزی

قابل توجه است  که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند.چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید،لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کندپس افراط نکنید. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا برای زنان باردار خوردن آن ممنوع شود. از برگهای سبز برگ بو استفاده نکنید.

چکیده مطلب برگ بو

برگ بو خواص دارویی زیادی دارد و به طور روزانه قابل استفاده است.برگ بو دارای بوی خاصی است و اغلب از آن در تهیه غذاهایی مانند سوپ و خورشت استفاده می شود. در این مطلب به نقل از «Ask.com» به خواص این گیاه اشاره شده است.آنزیم های موجود در آن به هضم غذا کمک می کند.مصرف برگ بو از بدن در برابر سرطان های مختلف محافظت می کند.منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. گنجاندن آن به وعده های غذایی برای سلامت بدن مفید است.برگ بو بدن را در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. این گیاه دارای ترکیب های با ارزش مانند فیتونیوترینت، اسید کافیک و سالیسیلات است که برای سلامت قلب مفید است.درد آرتریت و ناراحتی های التهابی دیگر را معالجه می کند.دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، ضد باکتریایی و ضد قارچی است.خاصیت آنتی اکسیدان در آن به بدن در تولید انسولین کمک می کند و در نتیجه در بهبود بیماری دیابت موثر است.سردرد را برطرف می کند و در معالجه میگرن موثر است.پارچه ای آغشته به دم کرده برگ بو را روی سینه قرار دهید تا از عفونت های تنفسی، سرفه، سرما خوردگی و علایم آنفلوآنزا رهایی یابید.چند قطره روغن آن را با شامپو مخلوط کنید تا شوره سر از بین برود.دم کرده آن را قبل از هر وعده غذایی بخورید تا مانع از بروز افزایش قند خون شود.

برگ بو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.